En eh.. hoeveel edities heeft het AD dan wel niet? AD rotterdam had niets erover...
Scanner heb ik niet, maar zal klein stukje over je overtypen, daar waar het over jou begint:
Kop: Dierenactivist krijgt bij Ahoy rake klappen
...
...
In de lezing van actievoerder Alex Romeijn stonden de beveiligingsmedewerkers van Ahoy met hun armen over elkaar toen Duitse cirsusartiesten hem en andere actievoerders belaagden. "Waarschijnlijk waren ze van een van de circussen waarva acts zijn ingehuurd door Ahoy". Door deze hele gebeurtenis zijn we nog meer gaan beseffen dat hjet voor de dieren erg verschrikkelijk moet zijn om in het circus te leven", aldus Romijn. de actiegroep deelt sinds vrijdag voor het circus flyers uit waarin wordt gewezen op vermeend dierenleed achter de coulissen. De actiegroep beschikt hiervoor over vergunning.
Het is ronduit schandalig te noemen wat er is gebeurd .
Ik begrijp best vanaf de cirusmensen hun kant dat het voor hun vervelend moet zijn om negatieve kritiek te mogen ontvangen en megafoons door de voorstelllingen te horen klinken( terwijl ik de circussen finaal afkeur!!) maar is geweld dan de juiste manier om je gevoel van onbehagen hierover te uiten??
Terwijl de activisten een geweldloze acitie prefereren en die ook uitvoerenkiezen de mensen voor het circus voor geweld !
Dierenactivisten die onrecht zien en daarvoor trachten een oplossing te bieden pleiten voor de vrijheid van het dier.
Zij hebben het goed met de dieren voor want immers is houden van niet elkaar in waarde laten en elkaar de vrijheid gunnen? elkaar respecteren?
Respect kent vele kanten maar elkaar in de waarde laten is daar 1 van.
Dat is waar zij voor pleiten die mensen waar het om draait denken mischien wel werkelijk dat ze respect geven aan hun werkpaarden(om ze maar zo te noemen inkomstenbron mag ook) maar nogmaals houden van is vrij laten in keuzes en bewegingsvrijheid niet vastbinden en zeggen: jij bent van mij en doet wat ik zeg terwiijl men dondersgoed weet dat dieren net zoals wij graag hun eigen keuzes willen maken en van huin vrijheid willen genieten.
Dus,
Waarom niet gewoon in Debat?
Omdat het te confronterend is?
Oke het is hun inkomen zij zien het als hun manier van leven een circus runnen maar ondanks het eigen gewin zien ze niet dat die talloze dieren lijden zij zien het kennelijk anders spreken over dat de dieren het goed hebben ectetera. (zij zien het anders in een andere belevingswereld dan dat de dierenactivisten dat doen of zoals de dieren het slachtoffer zelf het beleven, want zij zijn immers de wezens waar het allemaal om draait,
zij zitten gevangen en staan onder curatele en moeten kunstjes verrrichten omdat een ander dat van ze verlangt ongeacht of ze dan nou leuk vinden of niet en al dat soort dingen allemaal meer)maar nogmaals die dierenactivisten willen die circusmensen niet ten onder zien gaan maar de dieren bevrijden dat is het uiteindelijke doel, immers als ie dieren vrij zijn waarom zou je dan die mensen iets slecht toe wensen?
maar dat doel schiet de goeie pijlen af en treft juist de slechte, jammer erg jammer, geweld escaleerd de zaak alleen maar , geweld lost niets op.