Vegatopia Forum

Dierentuinen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #280 Gepost op: 30 november 2005, 17:44:12 »
Ojee, anti-circus globalisme...?

Tuurlijk.. de beste manier om iets aan te vechten is door contact te hebben buiten je eigen regio.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #281 Gepost op: 02 december 2005, 18:29:35 »
Al wat van je foto's gevonden?
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Dierentuinen
« Reactie #282 Gepost op: 05 december 2005, 10:27:40 »
Al wat van je foto's gevonden?

Ik heb mijn PC thuis nog niet eens aangehad (nog steeds geen Internet...)
Als ik wist dat je er zoveel waarde aan hechtte had ik dat wel eerder gedaan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #283 Gepost op: 05 december 2005, 22:55:24 »
Ik ben altijd benieuwd naar circus foto's :) En wil graag weten welk circus je daar gezien hebt :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Dierentuinen
« Reactie #284 Gepost op: 07 december 2005, 10:42:33 »
Ik ben altijd benieuwd naar circus foto's :) En wil graag weten welk circus je daar gezien hebt :)

Het was Circus New York. Foto's genomen op 9 Juli. Bij het plaatsje Rossbeigh, zuidkant Dingle Bay.
Als je een FTP adres hebt waar ik de foto's heen kan sturen, PB me dan even.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #285 Gepost op: 07 december 2005, 15:07:53 »
Ok bedankt..

http://www.greenconsumerguide.com/index.php?news=2641&icid=I033-1142108-148A

Hier hadden ze idd ruimte genoeg voor de olifanten om ze meer uit te stallen. Maar ze zetten maar een erg klein stuk af.
En dan nog een aapje daar.. hadden ze maar 1 aap? En een giraf... :(
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #286 Gepost op: 08 december 2005, 16:40:18 »
Wellicht geen wilde circusdieren meer in Winschoten!

WINSCHOTEN - Winschoten verbiedt mogelijk als eerste Nederlandse gemeente wilde circusdieren.
In de gemeenteraad werd woensdagavond tijdens een commissievergadering druk gedebatteerd over zo’n verbod. Initiatiefnemer van het debat is de ChristenUnie. De fracties zijn het niet eens of het om een totaal dan wel gedeeltelijk verbod (voor exotische dieren) moet gaan. Binnenkort neemt de raad hierover een besluit. In andere gemeenten vond deze discussie al eerder plaats, maar dat leidde tot nu toe nergens tot een verbod.

Zou dat ons eerste resultaat gaan worden :D
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #287 Gepost op: 11 december 2005, 16:41:25 »
Nou het schema is bekend van de circusacties. Zie ook www.circusleed.nl
Echt spannend.. nooit van mijn leven echt iets groots opgezet.. maar dit gaat en moet gewoon lukken.
Ik hoop dat er ook wat vegatopianen komen :) :P
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dierentuinen
« Reactie #288 Gepost op: 11 december 2005, 17:02:29 »
Echt spannend.. nooit van mijn leven echt iets groots opgezet.. maar dit gaat en moet gewoon lukken.

Succes, Draakje!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dierentuinen
« Reactie #289 Gepost op: 11 december 2005, 17:51:02 »
 :thumbsup:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #290 Gepost op: 24 december 2005, 19:57:49 »
Actiegroep CircusLeed is een emailactie gestart om staatsbosbeheer te bewegen om niet meer dierencircussen te laten staan op het Malieveld (Den Haag). Elk jaar komen er diverse circussen naar Den Haag en deze staan vooral op het Malieveld. Het Malieveld is eigendom van Staatsbosbeheer en deze geven toestemming aan de circussen en verhuren dus het terrein. Staatsbosbeheer is er om de natuur te beheren in Nederland en dit brengt ook zorg voor dieren met zich mee. Wij vinden dat Staatsbosbeheer daarom ook een verantwoordelijkheid heeft tegenover dieren in gevangenschap en daarom dierencircussen niet moet toe laten. Dieren in het circus hebben veels te weinig ruimte en ervaren enorm veel stress. Hierdoor vertonen ze stereotype gedrag. Help daarom mee en stuur een email naar staatsbosbeheer om ze op te roepen om te stoppen met het verhuur van Malieveld aan dierencircussen.

http://www.circusleed.nl/dierenbuitenspel.php

Zie ook op http://www.circusleed.nl/ voor meer informatie.

Onderteken ook deze petitie:
http://www.vgt.at/actionalert/circus/index.php?country=nl

Demo's gaan goed. Veel opkomst toch. En redelijk wat aandacht van pers. Heb wat interviews gedaan afgelopen tijd en vragen beantwoord. En kreeg gisteren een email van een vrouw die zei: "Bij dezen wil ik mijn complimenten geven voor de stille protestactie bij de premiere van het wereldkerstcircus in Carré.
...
bedankt dat jullie mij daarvan bewust hebben gemaakt."

Daar doe je het voor :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Dierentuinen
« Reactie #291 Gepost op: 24 december 2005, 21:47:31 »
Staatsbosbeheer te laten stoppen met het verhuur van het Malieveld kan wel eens een moeilijke klus worden. Het is sinds een paar jaar een geprivatiseerde organisatie. Eentje die vooral ook aan houthandel doet, hoe krom dat ook maar zijn moge.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dierentuinen
« Reactie #292 Gepost op: 24 december 2005, 22:08:55 »
Was gisteren in Artis (werk)...en ik viel voor de zeilagame. Ik val voor dieren die eigenwijs ogen; ik weet dat ik een menselijke eigenschapt projecteer. Wat een leuk dier. Hagedissen vind ik sowieso heel mooi. Slangen blijf ik nare beesten vinden om te zien. Gluipjanussen. De eidereend is ook eigenwijs-ogend met zijn spitse kop. Het dier kwaakt niet als een eend - zo bleek mij gisteren - het is meer iets tussen het gakken van een gans en het huilen van een wolf, maar dan adagio.
In het terrarium van de zeilagame groeit trouwens een philodendron radiatum: de plant waar ik een jaar naar gezocht heb en die duidelijk aspiraties heeft het huisje geheel over te nemen. Ik snijd er dan ook regelmatig bladeren af die het heel leuk doen in een boeket. Zo zie je hem nergens en zo zie je hem hier en dan weer daar.
Overigens: vind ik het gorillahuis van een treurigheid...en dan dat eenzame nijlpaard in een nietsbakje. Het lijkt me toch een kuddedier? Maar men doet zijn best. De olifanten eten nu bijv. appels uit een bak met water, waartoe ze met een slurf door een gat in de muur moeten. Het is fascinerend om te zien hoe handig ze zijn met zo'n slurf.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2005, 22:20:09 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #293 Gepost op: 24 december 2005, 22:21:54 »
Staatsbosbeheer te laten stoppen met het verhuur van het Malieveld kan wel eens een moeilijke klus worden. Het is sinds een paar jaar een geprivatiseerde organisatie. Eentje die vooral ook aan houthandel doet, hoe krom dat ook maar zijn moge.

Geloof me maar.. dat gaat lukken. Staatsbosbeheer word al met ander dierenleed (jagen) in verband gebracht, dus ik denk dat ze niet met iets anders in verband willen gebracht worden. We gaan er gericht actie tegen voeren.
Malieveld is een belangrijke plek voor circussen.  
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dierentuinen
« Reactie #294 Gepost op: 26 december 2005, 21:28:30 »
Veel succes gewenst, Draakje!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #295 Gepost op: 27 december 2005, 12:05:32 »
Ja bedankt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #296 Gepost op: 28 december 2005, 01:00:18 »
En weer laten de circusmensen zien dat ze geweld een makkelijke manier van communicatie vinden...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #297 Gepost op: 28 december 2005, 01:47:15 »
Circus toont weer ware gezicht

Rotterdam, 28 december 2005 – Actiegroep CircusLeed heeft op dinsdag 27 december geprotesteerd bij het kerstcircus Ahoy om de mensen te informeren over het dierenleed achter circussen. Echter een groep circusmensen stelde dit niet op prijs en vielen de activisten aan.  

We voerden bij het kerstcircus Ahoy actie om mensen bewust te maken van het dierenleed bij circussen. Dieren ervaren stress tijdens de lange reizen en tijdens de shows. Daarnaast leven ze grotendeels van hun leven in krappe kooien. Hierdoor vertonen ze vaak stereotype gedrag, zoals het heen en weer lopen (ijsberen). Dat zie je onder andere vaak bij tijgers en leeuwen.

Afgelopen vrijdag hadden we al gestaan bij dat circus en toen was het allemaal vreedzaam verlopen (zoals wij het ook willen). De bewaking vond het toen goed en er waren geen problemen ontstaan. Echter vandaag (27 december) verliep het anders, doordat circusmensen onze actie niet op prijs stelden. Net als de andere dag waren wij bezig met flyeren en met de megafoon informatie aan het geven toen er een groep mensen hun mening kwam geven op een scherpe toon. Ze vonden het onzin en vonden dat we gewoon weg moesten gaan. Wij bleven gewoon staan, want wij hadden een goedkeuring voor de demonstratie. Deze mensen liepen op dat moment weg. Echter na een tijdje kwamen ze terug en de groep was nu groter geworden. Ze gingen met zijn allen om een activist heen staan en begonnen hem hard toe te spreken. Toen begonnen ze met duwen en trekken. Hierna viel de eerste klap. Een andere activist kwam hem helpen en een andere kwam tussen beiden om verdere escalatie te voorkomen. Echter een man uit de groep maakte dreigende woorden richting een activist en trok zijn jas uit om achter die activist aan te gaan. Hier vielen weer rake klappen bij.
De bewaking van Ahoy kwam er bij, maar deden niet erg veel. Een bewaker duwde juist een activist op de grond, waardoor de groep circusmensen de kans kreeg deze activist met diversen tegelijkertijd konden schoppen.

Onze actiegroep is niet voor geweld en wil dat voorkomen. Echter deze mensen vonden het nodig om geweld te gebruiken. Deze mensen waren van een circus. Waarschijnlijk waren ze van één van de circussen waarvan acts zijn ingehuurd voor kerstcircus Ahoy. Door deze hele gebeurtenis zijn we nog meer gaan beseffen dat het voor de dieren erg verschrikkelijk moet zijn om in het circus te leven. Hun actie maakt ons juist nog vastberadener dan voorheen en daarom zullen we niet stoppen totdat de dieren uit circussen verdwijnen.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dierentuinen
« Reactie #298 Gepost op: 28 december 2005, 12:45:36 »
Alle dieren? Dus ook bijvoorbeeld: honden? Ik kan mij voorstellen dat honden het wel leuk kunnen vinden. Het is vaak zo...zwart-wit.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #299 Gepost op: 28 december 2005, 12:51:09 »
Alle dieren? Dus ook bijvoorbeeld: honden? Ik kan mij voorstellen dat honden het wel leuk kunnen vinden. Het is vaak zo...zwart-wit.
Jij komt zeker nooit bij een circus. Heb je ook weleens gezien hoe ze honden en katten houden?

Daarnaast is het voor honden enzo ook niet goed als ze steeds gebruikt worden voor optredens. En daar ook is de beloningmethode niet erg goed. En dan ook nog honden in rare jurkes enzo stoppen.. nee dat is gewoon onzin.

Het is niet zwart-wit...
Stem op de Partij voor de Dieren