(volgens mij heb jij ook een kat M.A.)
Daar heb je ook wel gelijk in, ik heb ook een kat, twee zelfs, ik had het beestje opgehaald omdat
ik(eigenbelang dus, geef ik ook toe) behoefte had aan gezelschap ik was toen die tijd erg eenzaam.
En die andere kat van mij(Simba) is een vondelinge.
Die is er per ongeluk ingerold.
Ik liep's Avonds op een doordeweekse dag in Groningen(daar woonde ik toendestijds), toen ik plotseling Mieuw hoorde, ik zag een klein zwart schepseltje verscholen zitten achter een top gras.
Echt een jonkie die waarschijnlijk was weggelopen uit het nest, het was nog te klein.
Uitendelijk heb ik de kleine mee naar huis genomen.
En heb verscheidene advertenties geplaatst in de buurtsupers enzo.
Maar niemand reageerde.
Toen verstreek de tijd, en heb ik mijn hart aan het dier verloren, zelfs Hakuna (de andere pluizebol)kon er mee overweg, Hakuna leerde hem zelfs hoe die moest poepen in de kattenbak, ik stond er zelf bij, hij nam de vaderrol op zich.
Toen kon ik hem niet meegeven aan de dierenambulance, wie weet was er dan niks meer van hem terechtgekomen, als iemand hem niet op kwam halen had ie vast een spuitje gekregen.
Nee, ik ben hardstikke wijs met mijn katten.
Maar ik heb erwel voor gekozen om geen dieren meer te nemen.
Vooral geen vleesteters, omdat ik niet wil kiezen tussen het ene en het andere dier, want dat is wel waar je voor kiest uiteindelijk, als je een kat zijn vleesbrokjes geeft, je kiest dan voor die kat en niet voor dat dier wat in die brokjes verwerkt zit.
En dat is eigenlijk tegenstrijdig en hypocriet, voor iemand die vegetariër is.
Na hun dood komt er geen dier weer, mits.......
Ik een dier tegenkom die bijvoorbeeld zijn hele leven als proefdier heeft gedient in een Lab, of een dier die met de dood wordt bedreigt, omdat ze hem anders geen slachten of iets dergelijks, daar maak in dan een uitzondering in.