Vegatopia Forum

Kipheelpoeder

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Kipheelpoeder
« Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2010, 13:26:14 »
Ja, er zitten natuurlijk rare dingen in eten die je in eerste instantie niet verwacht. Als je je een beetje in gaat lezen, kun je het echter wel verklaren, zowel het productieproces als de reden waarom het gebruikt wordt. "Varkenshaar" en karmijn zijn goed te verklaren, zelfs vissengratenspul in de wijn is nog verklaarbaar. Als er dus een goede verklaring is van het hoe en wat voor kippeneiwit er gebruikt wordt in glazuur, hoor ik het echt graag. Het is trouwens interessant dat als je gaat googlen je de meeste discussies hierover vindt op forums voor moslims. Net zulke pietlutten als het op etiketten aankomt als vegetariers  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Kipheelpoeder
« Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2010, 13:32:07 »
Het is trouwens interessant dat als je gaat googlen je de meeste discussies hierover vindt op forums voor moslims.

Ja daar kwam ik ook al gauw op uit. Ik vond het vooral interessant dat iemand ergens de opmerking plaatste, dat hij/zij vond dat je vlees uit de bio-industrie sowieso niet halal kunt noemen, en wat het dan nog uitmaakt of het al dan niet van rituele slachting afkomstig is. (En dat die geestelijke die bij het slachten gebeden moet uitspreken of zo, ook al lang vervangen is door een bandje, maar dat gaat nog verder terzijde.)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Kipheelpoeder
« Reactie #22 Gepost op: 29 maart 2010, 23:13:01 »
Bedankt voor jullie reacties, ookal zijn we er nog niet helemaal uit.
Ik kwam zelf ook op een of andere moslimsite uit met google-en (is dat een werkwoord?  :) )
Hoop dat er uiteindelijk toch iemand is die zeker weet wat het is.

Kruimeltje.

Edit: kwartje valt, zie nu dat er dus al een topic hierover geopend was (sorry).
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Kiwi

Re:Kipheelpoeder
« Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2010, 23:15:30 »
Volgens mij waren jullie er al uit toch? Het is zoals Fem zegt volgens mij: "Bakkers tikken geen eitjes, maar kopen grote pakken kippeneiwit, eigeel, en heelei. Heelei is gewoon al geklutst, dus dat schenk je zo door je recept". Kipeiwit en kipheelei zijn dus beide afkomstig van kippeneieren.

Fatima

Re:Kipheelpoeder
« Reactie #24 Gepost op: 01 april 2010, 15:49:10 »


Ik vertrouw het nog niet hoor.

Staat er niet toevallig op je product gewone eieren?