Vegatopia Forum

Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #40 Gepost op: 21 juni 2005, 11:20:57 »
Ik droomde vannacht dat ik een boterham smeerde met Filet American, blijkbaar in de veronderstelling dat het een vegetarische versie was. Proefde al dat het niet helemaal goed zat, maar had toen al wat op. Ik heb in mijn droom niet zitten kokhalzen, zal dat denk ik dan in het echt ook niet doen. Gewoon berusten in je fout / blunder en het overtollige wegsodemieteren.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #41 Gepost op: 21 juni 2005, 18:09:17 »
Ach, foutje kan weleens gebeuren toch?


Nou ja, het ist toch wel raar.
M. is nu al bijna een jaar vega en ik al langer. Natuurlijk hebben ze het niet met opzet gedaan, maar het was juist zo genant omdat ze normaal alles met heel veel zorg uitkiezen, me 3x mailen wat ik wel /niet eet als we daar langsgaan etc.... en nu: niets!
Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #42 Gepost op: 21 juni 2005, 20:22:49 »
Ik zou het vlees nevernooitniet opeten. Mijn vegetarisme komt ook voort uit het feit dat het me ontzettend tegenstaat om een dier op te eten. Dus het is heel naar dat het voor niets gestorven is als ik het niet op eet, maar ik moet er niet aan denken om op een dier te kauwen (aargh, ieks, blerk)
 Mijn vriend eet wel vlees, hij zou het wellicht op eten.

Online Sam

  • ******
  • 7.148
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #43 Gepost op: 23 juni 2005, 10:52:48 »
Vorig weekend weer eens een olijf met ansjovis erin in mijn mond gehad omdat de kok zei dat de gemengde olijven echt zonder vis waren. Ik sta dan echt te kokhalzen en spuug het in mijn hand uit, hoe goor dat er ook uit mag zien  :pukey:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #44 Gepost op: 24 juni 2005, 00:57:06 »
Ik denk dat het alweer zo'n jaar of 18 geleden was dat ik bij een snacktent een kaassoufle vroeg en toen ik een hap nam er achter kwam dat het een kaashamsoufle was.
Ik kon het echt niet opeten.


In hongarije, ook alweer iets van 18 jaar geleden kreeg ik ook een vegetarische schotel. Ja, het vlees hadden ze er geprobeert uit te halen. Het was gewoon een blik vreten (het leek op soep) wat ze hadden opengetrokken (iets anders hadden ze niet) .
Het zal nog vol vleesdraadjes. Ik heb nog wel heel voorzichtig een paar hapjes genomen. Maar de rest weer netjes teruggegeven en gezegd dat het niet vegetarisch was. (ze keken een beetje vreemd want ze hadden zo hun best gedaan)

Ik was toen vegetarier en nog geen veganist.

« Laatst bewerkt op: 24 juni 2005, 00:58:17 door V »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

uzi

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #45 Gepost op: 24 juni 2005, 12:36:33 »
Ik had pas geleden een pannenkoek met gemenge paddestoelen besteld in the pancake corner vlak bij Paradiso a'dam. Dat was nr. 54 van het menu. Die gast die de bestelling opnam schreef het niet op maar ging onze dingen daarna doorgeven aan de keuken.
Toen ik mijn bord kreeg was de pannenkoek dichtgeklapt dus ik klap hem open en tot mijn schrik zat er allemaal schoarma in!
Ik riep er meteen iemand bij en hij zei dat schoarma nr. 55 was. wel menselijk, zo'n fout, maar niet echt lekker als je dus vegetarier bent  :-\
Verder niet eens excuses gekregen maar even later smakten ze een nieuwe bord op mijn tafel met wat champignons erin...ugh. Ik heb trouwens niet eens gezegd dat ik vega was, zie daar geen reden toe.


Catwoman

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #46 Gepost op: 05 juli 2005, 00:09:12 »
2 jaar geleden, op een schoolreis door Itali�, kreeg ik per ongeluk pasta met een witte cremesaus en gehakt in zeer fijne brokjes. Ik vroeg aan de dienster of het "vegetariana" was en die knikte. Ik was niet 100% gerust, dus vroeg ik het aan nog een paar andere mensen en die waren er van overtuigd dat het een paddestoelensaus was.
Dus ja, ik neem een paar happen en ik proef niks speciaals, behalve dat de saus niet lekker was (ik lust geen cremesaus). Tot ik zag dat de diensters (na 20 min! pas) afkwamen met veggie pasta's... man man man, daar was ik niet goed van! 2 dagen lang een beetje buikpijn en vooral mentaal een dipje. sindsdien ben ik zeer op mijn hoede als ik een restaurant binnenga en alles 2 keer vragen of het wel veggie is.

Gelukkig zoiets niet meer meegemaakt.

Aiko

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #47 Gepost op: 05 juli 2005, 00:13:56 »
Zoiets had ik zes jaar geleden in London. Ik kan het alleen maar mijzelf verwijten en een teveelheid aan biertjes zodat ik niet helemaal oplette uit welk schaaltje ik snoepte toen wij in een restaurant waren. Duurde even voordat ik het doorhad. Heb mijn geblunder maar als een man geïncasseerd en verder gewoon goed opgelet.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #48 Gepost op: 08 juli 2005, 06:26:26 »
Iemand heeft mij een keer een hamburger gegeven en gezegd dat ie vega was.. (Wat niet weet, wat niet deert..) Nou ik merkte het wel en ben echt wel boos geworden! :screams: En die persoon vertrouwde ik ook niet meer.
Het is al meer dan 10 jaar geleden maar ik herinner me het nog maar al te goed  >:(

vegalan

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #49 Gepost op: 08 juli 2005, 13:06:35 »
Iemand heeft mij een keer een hamburger gegeven en gezegd dat ie vega was.. (Wat niet weet, wat niet deert..)

Is dit niet een voorbeeld van kanibalisme?
Als je zelf gezien had dat het een staatsburger was dan had je hem waarschijnlijk niet gegeten.   ;D


Marietje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #50 Gepost op: 08 juli 2005, 21:09:57 »
Iemand heeft mij een keer een hamburger gegeven en gezegd dat ie vega was.. (Wat niet weet, wat niet deert..) Nou ik merkte het wel en ben echt wel boos geworden! :screams: En die persoon vertrouwde ik ook niet meer.
Het is al meer dan 10 jaar geleden maar ik herinner me het nog maar al te goed  >:(

Ja, dat ken ik! Was op een schoolkamp, moesten we zelf koken en ik had gevraagd aan de mensen die kookten of ze voor mij wat tomatensaus apart wilden opwarmen (we aten spaghetti). Later hadden we een feest en hoorde een klasgenootje wat jongens opscheppen over hoe ze vlees in mijn saus hadden gedaan (er zaten ook allerlei groenten in de saus vandaar dat ik het niet gemerkt had). En dat meisje vond toch wel dat ik dat moest weten. Is ook meer dan 10 jaar geleden, bijna 15 denk ik zelfs, maar ik kan het me nog heel goed herinneren, ook hoe boos ik was. Gewoon zo respectloos, daar kon/kan ik gewoon niet bij

smikkeltje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2005, 23:21:32 »
dat is inderdaad wel treurig.

als ik vlees voorgezet zou krijgen, of nog erger, zuivel, zou ik het echt niet opeten. ik word er nl echt misselijk van en het is ook geen compliment voor mensen hun kookkunst als je hun zorgvuldig bereide diner direct weer uitbraakt  :) als ik bij mensen ga eten bied ik altijd aan om wat eerder te komen om te helpen (en in de gaten te houden wat er in het eten gaat ;)), mensen doen nl vaak wel hun best maar weten gewoon niet dat bv lang niet alle 'plantaardige' margarines alleen maar van plantjes zijn... en bij twijfel eet ik het niet, ik heb op studiereis in brazilie twee weken lang alleen friet met sla gegeten omdat ik die mensen daar echt niet duidelijk kon maken wat ik wel en niet kan/wil eten... maar ik voelde me niet echt lekker toen, blijkbaar ga je toch snel allerlei voedingsstoffen missen...

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2005, 23:26:41 »
Ik vind vriendschap en het feit dat mensen hun best voor je doen, toch wel belangrijker dan een fout e-nummer hoor.

Of ben je lactose-intolerant?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #53 Gepost op: 23 juli 2005, 23:33:05 »
ik heb op studiereis in brazilie twee weken lang alleen friet met sla gegeten omdat ik die mensen daar echt niet duidelijk kon maken wat ik wel en niet kan/wil eten...
Ik zat een half jaar in curacao  :-X
Stem op de Partij voor de Dieren

smikkeltje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #54 Gepost op: 25 juli 2005, 12:37:45 »
Ik vind vriendschap en het feit dat mensen hun best voor je doen, toch wel belangrijker dan een fout e-nummer hoor.

Of ben je lactose-intolerant?
ja zoiets, ik word er echt beroerd van, ik ga toch niet voor m'n plezier moeilijk lopen doen?

Marizzie

"dan vis je dat vlees er toch even tussenuit?'
« Reactie #55 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:23:07 »
Ik ben pas sinds kort vegetarier (sinds 4 weken) en mijn collega's (bijbaantje) wisten dat nog niet, ik had het net aan een paar verteld en ik weet dat hun t toch niet zullen begrijpen. Maarja toen vroegen ze me dus zodadelijk te blijven eten samen met een vriendin. Nah daar had ik dus niet zo'n zin in want dan moeten ze helemaal moeilijk doen enzo en had gewoon geen zin in discussies. Maarja toen ik er dus niet was heeft die vriendin tegen die mensen gezegd waarom ik liever niet bleef eten. En toen was t ja dat maakt toch niet uit en blablabla. En kreeg natuurlijk allemaal flauwe opmerkingen over me heen maar dat blijven eten kon allemaal wel enzo. Dus ik uiteindelijk toch maar ja gezegd. Zeggen ze opeens: 'we eten spahgetti, dus dan kun je dat vlees er gewoon op je bord tussenuit halen'.  :-\
Dan zit het vlees toch tussen je eten, dat wil ik helemaal niet! Maar ik vond het erg lastig om die mensen dat maar 's uit te leggen en ik wilde hun ook niet 'dwingen' om (in hun ogen) erg lastig te gaan koken. Dan voel ik me helemaal zo opgelaten en ik wil niet heel moeilijk doen zeker als ze er volgens mij al geen zin in hebben.

Ik kan even niet de juiste woorden vinden maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik wil die mensen helemaal niet tot last zijn maar in dit geval gaat dat lastig, ook omdat ik dan 4 mensen incl die vriendin moest overtuigen dat ik dat niet wilde en ik geen nee meer kon zeggen.

Uiteindelijk is 't nog wel goed gekomen, die vriendin had aangeboden om zelf te gaan koken en ik heb haar geholpen en zo hebben we lekker alles apart gekookt. fjiew...

Wat hadden jullie in dit geval gedaan?

Het gewoon gegeten en vlees ertussenuit gehaald?

Toch gewoon uitgelegd dat je dat niet eet en voor je gevoel die mensen onwijs tot last te zijn en vervelende opmerkingen over je heen te krijgen.

ps. ik ben pas net vegetarier en ben dus nog niet zo ervaren met m'n verdedigingsargumenten. Bovendien heb ik daar ook geen zin in, het is mijn keuze en die moet men maar respecteren, ik respecteer het ook als zij vlees eten.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #56 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:31:08 »
Citaat
Toch gewoon uitgelegd dat je dat niet eet en voor je gevoel die mensen onwijs tot last te zijn en vervelende opmerkingen over je heen te krijgen.

Gewoon deze optie. Het is jouw keuze en die kan je gewoon uitleggen. Als ze het niet begrijpen dan ligt dat aan hun en niet aan jou. Wees gewoon consequent en ga niet maar andere mensen plezieren en vlees eten, want dan gaan hun in de toekomst ook niet rekening met je houden, omdat ze denken dat je dan wel weer gaat zondigen om het hun gemakkelijker te maken enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #57 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:31:53 »
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je redenen zijn om vegetarier te zijn. Maar ik doe geen vlees ertussenuit halen, want dat vind ik vies. Maar ik vind het al vies als de ham de kaas op een schaal aanraakt (in hotels bij het ontbijt bijvoorbeeld). Ik denk trouwens dat 'ik vind dat een vies idee' niet veel te discussieren valt.

Overigens is pasta met saus een heel geschikte maaltijd voor als er zowel vleeseters als vegetariers zijn: dan kun je een saus met en een saus zonder vlees doen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #58 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:36:18 »
Ik zou ook nooit ergens vlees tussen uit gaan vissen hoor! Bah...

Maar ik snap heel goed wat je bedoelt, ik voel me ook heel vaak heel lastig. Gewoon heel hard denken aan de redenen die je hebt om geen vlees te eten helpt (mij dan). Je doet het namelijk niet om het lastig zijn, maar omdat je er een echt goede reden voor hebt (ook al vinden anderen die reden misschien belachelijk).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:"dan vis je dat vlees er toch even tussenuit?'
« Reactie #59 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:38:45 »
ps. ik ben pas net vegetarier en ben dus nog niet zo ervaren met m'n verdedigingsargumenten. Bovendien heb ik daar ook geen zin in, het is mijn keuze en die moet men maar respecteren, ik respecteer het ook als zij vlees eten.

Als mensen oprecht geïnteresseerd zijn in de redenen waarom ik vegetariër ben dan wil ik dat best uitleggen.  (En af en toe een stevige discussie ga ik ook niet uit de weg.)  Maar ik wil me helemaal niet verdedigen.  Ik heb heel goede redenen om geen vlees te eten en mijn vegetarisme is veel meer dan een of ander alternatief dieetje of emotionele opwelling.  Vegetarisme is voor mij een belangrijke morele keuze.
Als mensen echt moeite doen om mij een alternatief voor hun vleesmaaltijd willen aanbieden dan ben ik daar dankbaar voor.  Maar als ze dat te veel moeite vinden of met 'je vist het vlees maar uit de maaltijd' afkomen dan zegt dat meer over hen dan over mij.  Ik vind in ieder geval niet dat ik 'moeilijk' doe door geen vlees te eten.