Misschien is het klein gedacht, maar als ik bij ons in de tuin kijk bij de kippen en de tomaten, zie ik dat ik voor iedere dag een paar eieren te hebben van 8 kippen zo'n 15 liter water per week kwijt ben terwijl ik voor een paar trosjes tomaten aan 1 struik alleen al met gemak een 3 maanden lang ongeveer 10 liter per week kwijt ben (alles buiten) voor een korte periode een paar tomaten.
En er gaat voor de rest helemaal geen voer in die kippen?
mijn fout, bedacht ik me ineens vanmorgen
., al bestaat het voer voor ongeveer de helft uit tuinafval en tafelrestjes, maar dat terzijde.
Dan loopt er een kip rond die eieren legt totdat ze te oud wordt. De kip wordt afgemaakt en weggedaan omdat het lijk niet wordt gegeten.
En dat dacht jij? Die gaan doorgaans gewoon de kippensoep in hoor.
duh, daarom heb ik er ook staan dat dat in de situatie is als je GEEN (niemand) vlees eet.
Het lijkt mij enorm lijden als je als varken geen varken kunt zijn. Dat je instinct gekooid is.
het varken zoals wij dat kennen heeft bijna geen instinct meer. Zet het in de wei en veel varkens kijken alsofg ze het in koln horden donderen en hebben echt geen benul wat er van ze verwacht wordt. Maar welk dier kan nou nog zich zelf zijn? De mens kan niet eens zichzelf zijn zonder dat iedereen eroverheen valt. Iedereen werkt het zelf zijn van een dier tegen, al is het maar door wilde dieren hun prooi onmogelijk te maken, zoals een konijn in een hok zetten als je zelf niet buiten bent.
Quote : engeltje op Ma 16 mei 2005, 23:06:47
Zolang er onnodig voedsel wordt weggegooid is het onzin om geen vlees te eten om zo voedsel te sparen voor de hongerigen, beter kan ik het niet uitleggen.
En zolang jij om die reden vlees blijft eten is er ook geen reden om minder vlees te produceren. Je houdt het systeem daarmee gewoon mede in stand. Je excuseert daarmee gewoon eigenlijk een schrikwekkende inefficientie. Een inefficientie die door subsidies in stand wordt gehouden, wat aangeeft dat het geen dwingende noodzaak maar een (politieke) keuze is. En dan moet je je afvragen of dat de moeite waard is.
Nee, dit is de slechtste reden om niet vegetarier te worden die ik ooit gehoord heb
als er zelfs vlees wordt vernietigd om de prijs omhoog te drijven, dan is dat toch een teken dat er te veel vlees is? Die rede is zelfs nog niet genoeg om minder vlees te produceren. Ik denk zelf dat het zich meer loont om niet de "voor het vlees gefokte" dieren te eten, want koeien en kippen houderij kun je alleen tegen gaan door veganistisch te eten. Die bieren blijven anders "over".