Vegatopia Forum

Rauw

Katleen

Rauw
« Gepost op: 14 mei 2005, 19:38:02 »
Een kookboek waarin helemaal niets wordt gekookt. Dat is ‘Rauw’ van Charlie Trotter en Roxanne Klein, twee Amerikaanse chef-koks. Morieljes en lotuswortel met bietjes en zwarte boontjes, tomatenterrine met salade, Indiaas gekruide flensjes met yoghurtsaus, couscous van groene bloemkool met curry-olie en balsamico, … Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk en op de foto’s ziet het er ook allemaal zeer goed uit, maar het enthousiasme om met dit boek aan de slag te gaan verdwijnt snel. Je zou denken dat recepten met enkel rauwe ingrediënten wel vrij makkelijk te maken moeten zijn, maar zet dat idee maar uit je hoofd. Van elk gerecht in dit boek is de ingrediëntenlijst verschrikkelijk lang: meer dan twintig ingrediënten is de regel. (Maar veel van de gebruikte kruiden, vruchten en groenten zijn bij ons helemaal niet te vinden, dus dat probleem lost zichzelf wel een beetje op.) Alle recepten vragen ook nog eens heel veel bewerkingen, dus je hebt behoorlijk veel tijd nodig. Het boek toont zeer mooi wat er allemaal kan met rauwe ingrediënten, maar het is absoluut geen kookboek voor de doorsnee keukenpiet.

Beide auteurs hebben een website, waarop je wat voorbeeldmenu’s vindt :
Charlie Trotter’s
Roxanne’s

Rauw
Charlie Trotter & Roxanne Klein
Uitgeverij BZZTôH
ISBN 90 453 0007 9
215 p., hardback, kleurenfoto’s
29,50 euro

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rauw
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2005, 19:46:21 »
Wordt er eigenlijk helemaal niks gekookt/verhit, of het grootste gedeelte niet? Want ik vraag me af hoe je anders pannenkoekjes maakt en iets gecarameliseerd krijgt.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2005, 13:33:08 »
alles gooien ze 10 uur in een 'voedseldroger'. maar als je nou zo'n apparaat niet hebt. Dan kan je 70% van de gerechten niet maken. Ik vind het een idioot boek, hoewel het mooi vormgegeven is.
,,,,فلافل

Offline Nick

• 578
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2005, 18:42:48 »
 :-[

Ik heb het boek ook gekocht maar alleen nog maar naar de "prentjes" gekeken.
Het ziet er allemaal zo lekker uit!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley