Ik zit ook wel een beetje met een dilemma. Of beter gezegd ik denk na over het volgende: ik had tot nu nog leren schoenen, die ik gekocht had voordat ik vegetarier werd en heb nu dus 2 paar "plastic" schoenen aangeschaft. Mijn moeders reactie was: dat je geen vlees eet oke, maar dat je je voeten wilt verpesten...
Ze heeft wel een beetje gelijk, mijn voeten kunnen niet ademen, het voetbed en de zool zijn ook niet echt top....
Nou zijn mijn voeten gelukkig al gevormd een heeft het misschien minder invloed dan het op kinderen zou hebben.
Maar hoe doen vega ouders dat. Vanaf de geboorte geen leren schoenen of toch af en toe een goed paar. Kindervoeten vragen gewoon om goede schoenen en die zijn toch echt bijna altijd van leer! Nou is de zomer denk ik makkelijker met inderdaad die all stars gympen, je hebt leuke schoentjes van hennep. Maargoed een paar goede/stevige sandalen is eigenlijk onmisbaar en in de winter lijkt me een goed paar schoenen helemaal nodig...!
Wat doe je dan als vega ouder. Waar kies je voor?? Wat zijn je afwegingen?? Ik hoop daar wat reacties op te krijgen. Ben daar erg benieuwd naar!