Vegatopia Forum

Chinees eten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Chinees eten
« Reactie #20 Gepost op: 06 maart 2011, 22:12:56 »
Heeft iemand een recept voor die heerlijke tomatensoep die ze altijd bij de Chinees hebben?
Het recept voor Chinese tomatensoep zoals ik dat vroeger van mijn moeder geleerd heb:
2 prei
1 pak tomatensap
1 pot appelmoes
vermicelli
eventueel wat groentebouillon
olie

De prei wassen, in ringetjes snijden en in olie bakken. Als ie half gaar is, de tomatensap, vermicelli, de eventuele bouillon en wat water toevoegen en laten koken tot de vermicelli gaar is. Van het vuur halen en de appelmoes toevoegen.

Ik vind het een heerlijk recept, en eet het graag. Ik vind het afgekoeld nog lekkerder dan warm.
Ook fijn om brood in te dopen.
De appelmoes is wat het bijzonder lekker maakt.


Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinees eten
« Reactie #21 Gepost op: 07 maart 2011, 08:55:41 »
appelmoes in tomatensoep..  ::) klinkt echt chinees...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Chinees eten
« Reactie #22 Gepost op: 07 maart 2011, 10:41:27 »
Och, wat je bij de chin-ind kunt krijgen zou geen Chinees als Chinees herkennen, dus dan klopt die appelmoes toch juist weer?
This is between me and the vegetable!

Re:Chinees eten
« Reactie #23 Gepost op: 07 maart 2011, 10:59:45 »
Ik zou eigenlijk niets Nederlandser kunnen verzinnen dan overal appelmoes doorheen te mieteren. Wellicht hebben we met een geïntegreerde Chinees te maken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinees eten
« Reactie #24 Gepost op: 07 maart 2011, 13:20:09 »
Ik ben dat trucje ook wel eens bij Amerikaans-Chinese recepten tegengekomen, dus het is niet typisch van hier.

Zelf heb ik deze versie eens gemaakt: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8668-sambal-bij-het-chinees-indisch-restaurant-menu-voor-thuis
Ik geloof dat ik toen die appelmoes nog niet helemaal aandurfde ;D