hallo,
Met belangstelling lees ik deze topic. Sinds een half jaartje ben ik er achter dat onze bakker, alles op natuurbasis bakt, ook de broodverbeteraar.
Ik heb in de buurt ook nagevraagd (andere bakkers) wat voor emulgators er gebruikt worden. sommige hadden geen zin om moeite te doen..anderen zeiden bij voorbaat dat ze het niet wisten..
Nu kunnen ze van E471, 3 keuzes maken.
Varkensvet
rundvet
palmvet of olie
Je kan dus de fabrikanten van de produkten benaderen. als je daar een aderes van kan vinden, want ik wil wel vaker iets uitzoeken en dan is er niets te vinden.
Onze bakker bakt dan met een natuur emulgator, palmvet of olie.
Hopelijk spreken ze de waarheid. Daar moet je dan van uit gaan.
Eigenlijk lijkt het me dat de meeste bakkers toch 'vooral in deze tijd' altijd palmvet of olie zouden moeten gebruiken.
Special biobrood is erg duur..
een alternatief:
Pita's. kan je altijd eten. en inderdaad turksbrood..(niet duur allemaal)
Of zelf bakken..
bij de lidle zijn er ook ciabatta broodjes, kan je ook nemen. Gewoon op het etiket kijken..
Helaas heb je een probleem als je 'anders eet'.. Op een andere topic heb ik me al voorgesteld, mijn man is joods en wij eten geen varkens ,en andere niet -eetbare dieren.
Maar omdat wij brood en melk niet samen voegen, kunnen wij ook geen brood eten waar rundvet inzit, daarom dus brood met palmvet/olie. als wij rundvet in brood zouden hebben kunnen wij er dus geen kaas op doen. snap je..
je kan brood bij een kosjere bakker halen. Ligt eraan waar je woont..of bestellen in Almere brengen het bij je thuis. maar ja, moet je wel in de buurt wonen..