Ik vind het trouwens echt niet vreemd hoor dat er 's middags geen vers brood meer is. Ik ben niet anders gewend. Dat zal toch bijna overal zo zijn?
Ik snap echt niet waarom dat niet vreemd is. Nu gaat de bakkerswinkel om zeven uur open en zijn ze om elf uur uitverkocht op een drukke dag. Daarvoor is de bakker om vijf uur (of eerder?) begonnen met werken. Ik weet niet zeker of die daar nou blij mee is. En dan is er dus ook nog te weinig, want als ze later nog brood hadden, zou Fem het ook kopen.
Dat zijn dus twee partijen die allebei niet blij zijn.
Twee uur 's nachts, beginnen de meeste bakkers, want dat brood moet ook nog een tijdje rijzen. En ik snap wel dat er om vijf uur 's middags niet meer zoveel keus is, maar als net na elven brood wil kopen voor de lunch, dan is er al niets meer, zelfs geen witbrood. Dat vind ik wel vreemd, want ik zal toch niet de enige zijn die wel eens luncht. (Goed, eerlijk is eerlijk, voor mij is dat dan ontbijt, maar op een tijdstip dat wel meer mensen brood eten.)
Dus ik snap heel goed dat hele volksstammen hun brood bij de supermarkt kopen. En als die supermarkt dan ook nog redelijk brood heeft, wat je wél om negen uur 's avonds kunt kopen, dan wordt het wel heel verleidelijk.
Bakkers maken zich op dit moment enorm druk over de supermarkten, omdat hun omzetten daardoor dalen. Maar het is best simpel op te lossen, maak brood wat lekkerder is dan dat van de supermarkt, en zorg dat mensen het kunnen kopen.