Vegatopia Forum

Eens geen groenten en rijstrecepten

merla

Eens geen groenten en rijstrecepten
« Gepost op: 27 april 2005, 07:51:27 »
Hallo, ik heb al meerdere boeken van de bib gehaald, maar het zijn allemaal boeken met veel rijstrecepten, éénpans, groentenrecepten... Wat ik als beginnende veggie kokende mens zoek zijn recepten met seitan, tofu, en alle andere vleesvervangende produkten. Als ik nu in de natuurwinkel kom zie ik vanalles liggen maar heb niet het flauwste idee  wat ik er mee aan moet. Tips? Mercikes
« Laatst bewerkt op: 27 april 2005, 10:48:15 door J@n »

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:eens geen groenten en rijstrecepten
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2005, 10:34:48 »
Is dit iets? Eigenlijk hoort er stukjes kipfilet in deze taart, ik vervang dat altijd door quorn.

Hartige bananentaart

bakje quornfilet * 3 rijpe bananen * 1 pakje bladerdeeg * 1 pakje slagroom * kaas (geraspt of in plakken) * 500 g prei * 3 eieren * Chinese kruiden * zout en peper

Quorn gaar bakken. De prei wassen, in stukken snijden en samen met de quorn fruiten. Kruiden met Chinese kruiden, zout en peper.  
Bedek een ovenschaal met de uitgerolde plakken bladerdeeg.
Dan het quorn-prei-mengsel in de schaal scheppen.
De banaan schillen en in (niet te dunne) plakken snijden. Mooi bruin bakken. Doe dit ook in de ovenschaal. De eieren mengen met de slagroom, en kruiden naar smaak toevoegen(eventueel met een scheutje ketjap). Het ei-room mengsel in de schaal gieten en de kaas erover verdelen. En dan ongeveer 35 min. bij 200 graden bakken.

Kiwi

« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2005, 10:41:12 »
Over het algemeen kun je in recepten met vlees het vlees gewoon vervangen door een vega-variant (soms nog wel even kruiden of marineren om wat meer smaak eraan te geven).
En kijk verder de onderwerpen op dit forum eens na, er staan een heleboel lekkere vegetarisch recepten bij!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2005, 10:42:42 »
Als je geen bezwaar tegen Quorn hebt, kun je hier veel recepten vinden. Er staan ook wat recepten met tofu en seitan trouwens.

Verder kun je via de zoekfunctie van dit forum gebruiken en zoeken op seitan en tofu, dan vind je vast ook wel interessante postings. En natuurlijk Google, zie b.v.  hier!