Ik scheer niet iedereen over een kam hoor. Ik zeg niet dat alle wetenschappers zo zijn enzo.
Ik vind het alleen verdacht dat er wat opvallende banden zijn daar bij voedingscentrum enzo, en dat we door te weinig transparantie niet echt weten hoe het werkt. En aangezien de farma-industrie ook zo is denk ik dat de zuivelindustrie ook zo is. Dat jullie er misschien anders over denken maakt mij niet uit.
En over dat ik de instanties aan val. Ik betrapte gisteren een europarlementarier er ook op
Ging over een dvd over turkijke-armenie en de instanties die het gemaakt hadden.
Zo raar is het dus niet om ook op die kant onderzoek te doen.
Gisteren was een kennis van me hier. Die doet een of andere opleiding over wetenschappelijke zaken. Binnenkort gaat die zelfs naar Harvard toe. Hij was het wel met me eens dat er onderzoeken zo veranderen en dat men nog zo weinig weet. Hij vond dat voedingswetenschap ook te veel factoren had om juist te zijn en dat het nog een beetje in de kinderschoenen staat.
Ik geloof de onderzoeken van de tegenpartij van zuivel en niet de andere. Ik geloof dat er geen zekerheid betreffende wetenschappelijke onderzoeken bestaat, omdat wij allemaal niet de waarheid hebben en dat onderzoeken ook fouten bevatten (ter voorbeeld had die kennis ook een fout ontdekt in een onderzoek van iemand van Harvard die daar op gepromoveerd was. Fouten maken is menselijk). We krijgen daarom genoeg onderzoeken voor en tegen. En de waarheid ligt daar ergens tussen in misschien.
En dan kan je wel roepen dat ik een boek moet lezen over wetenschappelijk onderzoek, maar wat heb ik daar dan aan? Dat is geschreven door iemand en die vertelt het uit zijn perspectief en die heeft daar een mening over. En dan nog is er nog maar een vraag over wie er nou echt gelijk heeft. Ik heb gelijk. Hun hebben gelijk. We hebben allemaal wel gelijk.