Vegatopia Forum

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

Kiwi

Re:Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05
« Reactie #220 Gepost op: 09 juni 2005, 14:57:53 »
Niet altijd scheert hij mensen over één kam, alleen als het met zijn ideeën  over dierendoden/leed te maken heeft.

In het geval van DF ís dat dus altijd. :shutup:

Tamara

« Reactie #221 Gepost op: 09 juni 2005, 14:59:38 »

Citaat
Vrede?

Citaat
Ik heb geen ruzie hoor! :)

:heart:

En nu geen ruzie meer maken he?
Er is al genoeg leed op deze wereld ;)

Aiko

« Reactie #222 Gepost op: 09 juni 2005, 15:01:06 »
Wat een gemopper toch weer hier, kinders.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #223 Gepost op: 09 juni 2005, 15:01:19 »
Niet altijd scheert hij mensen over één kam, alleen als het met zijn ideeën  over dierendoden/leed te maken heeft.

In het geval van DF ís dat dus altijd. :shutup:
Nou, ik heb hem ook wel eens iets zinvols over computers zien beweren. Ook behulpzaam en zo.
Het doorslaan is dus erg selectief.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #224 Gepost op: 09 juni 2005, 15:01:50 »
Ik had echt ineens een op hol geslagen hartritme.

Wie deed je hart dan sneller doen kloppen?

Onee, dat mag niet meer. Ik bedoel wat natuurlijk!

Offline willem

• 2.430
« Reactie #225 Gepost op: 09 juni 2005, 15:03:55 »
jammer, maar ik moet met de trein van 15.33.
Ik zou nog graag wat meedoen in die plaaggrappen. Hoewel daar natuurlijk ook een serieuze ondertoon in zit.

Kiwi

« Reactie #226 Gepost op: 09 juni 2005, 15:09:08 »
Nou, ik heb hem ook wel eens iets zinvols over computers zien beweren. Ook behulpzaam en zo.

Ik beweer niet dat DF niet behulpzaam is, of niet iets zinvols m.b.t. computers te melden heeft, alleen dat hij mensen over 1 kam scheert en hij alles op dierenleed betrekt.
Voorbeeldje: 'Donor worden? Nee hoor, want dan krijgt een vleeseter misschien wel mijn organen, en dat gun ik ze niet!'
En dit is slechts 1 voorbeeld, er zijn er meer. Maar die ga ik niet allemaal oplepelen, heb geen zin om hem aan te vallen.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #227 Gepost op: 09 juni 2005, 15:09:36 »
Ik scheer niet iedereen over een kam hoor. Ik zeg niet dat alle wetenschappers zo zijn enzo.
Ik vind het alleen verdacht dat er wat opvallende banden zijn daar bij voedingscentrum enzo, en dat we door te weinig transparantie niet echt weten hoe het werkt. En aangezien de farma-industrie ook zo is denk ik dat de zuivelindustrie ook zo is. Dat jullie er misschien anders over denken maakt mij niet uit.

En over dat ik de instanties aan val. Ik betrapte gisteren een europarlementarier er ook op :) Ging over een dvd over turkijke-armenie en de instanties die het gemaakt hadden. :) Zo raar is het dus niet om ook op die kant onderzoek te doen.

Gisteren was een kennis van me hier. Die doet een of andere opleiding over wetenschappelijke zaken. Binnenkort gaat die zelfs naar Harvard toe. Hij was het wel met me eens dat er onderzoeken zo veranderen en dat men nog zo weinig weet. Hij vond dat voedingswetenschap ook te veel factoren had om juist te zijn en dat het nog een beetje in de kinderschoenen staat.

Ik geloof de onderzoeken van de tegenpartij van zuivel en niet de andere. Ik geloof dat er geen zekerheid betreffende wetenschappelijke onderzoeken bestaat, omdat wij allemaal niet de waarheid hebben en dat onderzoeken ook fouten bevatten (ter voorbeeld had die kennis ook een fout ontdekt in een onderzoek van iemand van Harvard die daar op gepromoveerd was. Fouten maken is menselijk). We krijgen daarom genoeg onderzoeken voor en tegen. En de waarheid ligt daar ergens tussen in misschien.

En dan kan je wel roepen dat ik een boek moet lezen over wetenschappelijk onderzoek, maar wat heb ik daar dan aan? Dat is geschreven door iemand en die vertelt het uit zijn perspectief en die heeft daar een mening over. En dan nog is er nog maar een vraag over wie er nou echt gelijk heeft. Ik heb gelijk. Hun hebben gelijk. We hebben allemaal wel gelijk.
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

« Reactie #228 Gepost op: 09 juni 2005, 15:11:49 »

Citaat
Wie deed je hart dan sneller doen kloppen?

Zo goed ken ik Dr@gonfly nou ook weer niet dat ik gelijk als een verliefd schoolmeisje over roze wokjes loop of zo.
Wel even nuchter blijven graag ;)

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #229 Gepost op: 09 juni 2005, 15:12:45 »
Ik beweer niet dat DF niet behulpzaam is, of niet iets zinvols m.b.t. computers te melden heeft, alleen dat hij mensen over 1 kam scheert en hij alles op dierenleed betrekt.
Voorbeeldje: 'Donor worden? Nee hoor, want dan krijgt een vleeseter misschien wel mijn organen, en dat gun ik ze niet!'
En dit is slechts 1 voorbeeld, er zijn er meer. Maar die ga ik niet allemaal oplepelen, heb geen zin om hem aan te vallen.

Kiwi, bij mij gaat alles om leed bij mens en dier en natuur & milieu. Ik denk daar bij elke handeling over na. Ik geef dan daarover mijn mening en dat het bij elk onderwerp kan, daar kan ik moeilijk iets aan doen. Een forum is om je mening te geven en als mijn keuze/mening betrekking heeft op dierenleed, mensenleed, milieu etc. dan geef ik dat gewoon.
Ik geef gewoon graag mijn mening op fora. Daarvoor zijn ze er ook. Ik kan er ook niks aan doen als iemand er anders aan denkt.

Kiwi

« Reactie #230 Gepost op: 09 juni 2005, 15:21:24 »
Dat snap ik, en dat neem ik je ook niet kwalijk. Je draaft alleen wel eens door, dan toon je geen begrip voor mensen die anders denken dan jij. Jouw waarheid lijkt de waarheid te moeten zijn, en wat anderen beweren wordt afgedaan als leugens of onzin.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #231 Gepost op: 09 juni 2005, 15:27:00 »
Dat snap ik, en dat neem ik je ook niet kwalijk. Je draaft alleen wel eens door, dan toon je geen begrip voor mensen die anders denken dan jij. Jouw waarheid lijkt de waarheid te moeten zijn, en wat anderen beweren wordt afgedaan als leugens of onzin.
Nee zeker niet. Tenminste dat is dan nooit zo bedoeld. Ik probeer meestal wel te discussieren op punten waar andere anders denken. Dat is gewoon iets van een discussie, maar misschien is dat wat sommige mensen stoort?
Mijn waarheid is mijn waarheid nu. Maar andere erkennen ook hun waarheid als waarheid. Ik ga wel uit dat mijn waarheid niet perse de waarheid is. Dat heb ik altijd wel gezegd.

Citaat
en wat anderen beweren wordt afgedaan als leugens of onzin.
Onzin is ook gewoon een uiting dat je mening is dat het niet klopt. Zelfde voor leugens. Mijn mening kan ook afgedaan wordne als onzin. Ik heb volgens mij nooit het woord leugen in de mond genomen over iemands mening hier. Onzin gebruik ik denk ook amper (behalve een stukje terug in dit topic :))
Ik zal niet beweren dat een andere liegt erover. Ik vertel misschien alleen mijn mening er over... word dat meteen beschouwd als dat ik denk dat de andere onzin praat of leugens verteld?
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2005, 15:27:24 door Dr@gonfly »

Offline willem

• 2.430
« Reactie #232 Gepost op: 10 juni 2005, 13:24:16 »

Nu wordt het toch weer wat serieuzer.
Draakje heeft inderdaad nogal eens de neiging om te generaliseren, vanuit zijn principes de wereld extra fel of juist tegenovergesteld van een waarneming in te kleuren. Ook vat hij de suggestie om eens een boek te lezen over logisch denken verkeerd op en blijft hij veel sterker dan anderen voortborduren op 'zijn' waarheid. Ook al zegt iedereen dat het daar niet om gaat. Citaten uit verband rukt, mensen de maat neemt, allemaal waar.
Wat ook waar is, is dat hij begaan is met slachtoffers in de samenleving. Dat hij voortdurend bezig is mensen te laten zien dat er onbedoeld negatieve gevolgen zijn bij gedrag. Dat is niet verkeerd. Als de scherpe kantjes er maar een beetje af zouden gaan, dan was er al heel veel winst. Bijvoorbeeld zou het al winst zijn als de discussie over argumenten ging en niet over verdachtmakingen.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2005, 13:25:35 door willemk49 »

Offline maud

• 373
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #233 Gepost op: 11 juni 2005, 00:55:13 »
Een forum is om je mening te geven

Dan geef ik nu weeris mijn mening  :P

Ik vind het goed hoe draakje opkomt voor de dieren! :cheer: Misschien dat hij inderdaad zijn eigen mening wel erg fanatiek laat horen.. maar als je je bedenkt hoeveel dieren niks kunnen zeggen, mag dat ook wel! :yes: :thumbsup:  

;D

Kiwi

« Reactie #234 Gepost op: 11 juni 2005, 01:00:07 »
O jee, Maud post ook weer eens wat.  ::) ;) :P

Offline maud

• 373
« Reactie #235 Gepost op: 11 juni 2005, 01:09:01 »
O jee, Maud post ook weer eens wat.  ::) ;) :P

Ja gezellig he  :P

Kiwi

« Reactie #236 Gepost op: 11 juni 2005, 01:18:23 »
Magic Aura mag wel op gaan passen, ze krijgt concurrentie.
Die Draak boft maar, met al die vrouwen die hem verdedigen. :heehee:

Offline maud

• 373
« Reactie #237 Gepost op: 11 juni 2005, 01:24:29 »
Magic Aura mag wel op gaan passen, ze krijgt concurrentie.
Die Draak boft maar, met al die vrouwen die hem verdedigen. :heehee:

De dieren boffen met draakje, zal je bedoelen  :D  ;)

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #238 Gepost op: 11 juni 2005, 01:24:42 »
 ;D

Leuk dat je weer eens je mening laat horen!   :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2005, 01:26:35 door Dr@gonfly »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #239 Gepost op: 11 juni 2005, 06:33:10 »
Misschien dat hij inderdaad zijn eigen mening wel erg fanatiek laat horen..
Dat is het niet. Zijn redeneringen rammelen gewoon té vaak.

En naar andere mensen toe lijkt het alsof hij een absolute waarheid verkondigt, maar zodra er gaten in worden geprikt gaat hij opeens over op extreem relativisme, waardoor elk argument dat tegen hem wordt aangedragen opeens een kwestie van geloof lijkt. Daarmee lijkt hij andere mensen wel aan te menen kunnen spreken op hun gedrag maar zodra het zijne aan orde komt houdt dat op. Dat is best wel irritant :)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.