Schaafsma jaja..die is alles behalve objectief.
En jij bent dat wel natuurlijk.
Zeg ik dat dan? Ik probeer alleen maar aan te tonen dat omdat Schaafsma het zegt dat het dan niet klopt wel betwijfeld moet worden.
TNO is toch een gerespecteerd instutuut. En dat bijna alle leden van de gezondheidsraad van de universiteit van Wageningen zijn... waarschijnlijk ztten daar de deskundigen dan.
Ik vertrouw TNO niet. Te veel belangen en banden denk ik. Uit de raad zijn o.a. (welke ik tot nu toe nagezocht heb) uit wageningen:
prof. dr CM van Duijn - Landbouw Universiteit Wageningen
prof. dr JGAJ Hautvast - Landbouw Universiteit Wageningen (heeft ook onderscheiding van LNV gekregen)
prof. dr MB Katan - idem
prof. dr ir FJ Kok - idem
prof. dr ir D Kromhout - idem
dr O Korver - idem en contact met Unilever
prof. dr ir FM Rombouts - wageningen
prof. dr WA van Staveren - idem
De meeste hierboven werken bij TNO of hebben banden.
Letterlijk zegt hij: "Het idee dat er calcium uit onze botten getrokken wordt zodra we dierlijk eiwit eten klopt van geen kant. Uit alle recente onderzoeken blijtk dat de eiwitconsumptie totaal geen invloed heeft op de botsterkte." Hij verlegt dus de aandacht niet naar wat anders, hij noemt het gewoon allebei.
Staan er linke naar welke recente onderzoeken? Of gaat het weer om de recente onderzoeken gesponsord door de industrie?
Voedingscentrum vond die ene man ook niet zo leuk (kom even niet op zijn naam 1 van de 2 wetenschappers) oftewel kraakte hem af als slechte onderzoeker (ondanks dat hij gerespecteerd staat), maar een paar je terug heeft het voedingscentrum nog wat dingen betreffende voedingspyramide overgenomen. Dus ik vind voedingscentrum ook maar een beetje raar.