Vegatopia Forum

Obscure Chinese glutenprodukten

Offline Christiaan

• 10.293
Obscure Chinese glutenprodukten
« Gepost op: 11 mei 2005, 18:59:02 »
Ik was vandeweek in de Chinese supermarkt van Enschede, die verhuisd is naar een groter pand en nu nog meer vreemde dingetjes heeft.

Daar vond ik Roasted gluten ("ingredients: dehydrated gluten" ???) en Fried round gluten. Die tweede schijn je volgens de engelstalige bereidingswijze gewoon mee te kunnen roerbakken of stoven, maar op die eerste stond alleen maar uitleg in het Chinees. Nou kon het meisje achter de kassa niet zo goed Chinees lezen, en de man die ze er bij haald niet zo goed Nederlands praten, dus na een vertaalslag kwam ze er op uit dat het vegetarisch was, net zoiets als tofu, en dat je het bijvoorbeeld in soep kon doen. Bedankt voor de moeite, maar veel kon ik daar natuurlijk niet mee. Ik heb ondertussen al geprobeerd om een brok (het lijkt erg op oud brood) in wat water te leggen en dan te bakken in de hoop er goedkope vegan shoarma van te maken, maar het valt dan helaas uit elkaar in dunne vel-achtige dingetjes.

Dus.

Iemand anders tips?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Anya

• 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Obscure Chinese glutenprodukten
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2005, 20:50:40 »
Heb je al geprobeerd het te frituren? Een flinke klot pikante saus erbij en dat kan bijna niet mis gaan ;)

Offline dorinka

• 741
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2005, 20:59:54 »
is dat niet iets als seitan? (ik dacht dat seitan het eiwit uit tarwe was en dat zijn gluten) maar daarna gedroogd ofzo
Zo.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2005, 23:10:26 »
zijn het platte vierkantjes die heel licht zijn? Mijn ouders hebben die de hele tijd van de vega toko uit den haag. Je moet ze net zo weken als gedroogde chinese paddestoelen: overgieten met water dat net gekookt heeft en 3 kwartier laten staan. Daarna bv roerbakken met allerlei groenten of er een paprika mee vullen (met andere dingen). het lijkt me ook erg geschikt voor gerechten waar een ander quorn in doet.
Ik vind ze te taai trouwens.

edit: hmm ik zie nu dat die van jou uitelkaar lazeren. Dan is het wellicht toch iets anders  :-\
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2005, 23:12:03 door Selly »
,,,,فلافل

Elsbeth

« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2005, 23:18:44 »
Daar vond ik Roasted gluten ("ingredients: dehydrated gluten" ???) en Fried round gluten. *knip* Iemand anders tips?
Stompie, je moet toch ook geen eten kopen als je niet eens weet wat het is!  :bonk: Laat staan dat je weet wat je ermee moet doen...  :shutup:

:P