Vegatopia Forum

Spaanse tapas restaurants

Jippia

Re:Spaanse tapas restaurants
« Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2005, 09:23:34 »
Ik ben vorig jaar met collega's naar http://www.restaurantramblas.nl/ in Apeldoorn geweest. Wij hadden het 'onbeperkt tapas eten' arrangement en een borrel vooraf (ik nam Spa rood). Er was niet speciaal rekening met mij gehouden, maar er was wel even gevraagd of ik er ook van kon eten. Dat kon wel volgens de bediening en dat klopte redelijk, al stonden niet alle vegetarische tapas van de kaart ook op tafel. Ik heb op zich wel voldoende kunnen eten, maar de gemarineerde champignons smaakten naar mijn mening wel erg veel naar sherry. Ik denk dat als ik het geheel vegetarisch had gehad, ik er heel goed en ook smakelijk had kunnen eten. Er is een aparte vegetarische lijst. De bediening is snel, correct en vriendelijk. Ik zou er best nog een keer naartoe gaan. Met mijn zusje of met mijn man of een vriendin.

Jippia

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2005, 16:35:36 »
Fandango in Leiden heeft in de zomer een lekker terras buiten. De margherita's zijn er ontzettend goed. De tapas zijn lekker, maar niet bijzonder (zie de menukaart op hun site, onder diverse). Ik ben wel een grote fan van de verse spinazie met pijnboompitjes! Het is een ideale plek als je cocktails wilt drinken en er steeds iets anders te eten bij wilt bestellen, zo kun je een zomeravond heel fijn doorbrengen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 30 mei 2005, 13:58:04 »
Ik vind het menu er wel heel interesssant uitzien Ik kom alleen nooit in Leiden, da's wel weer jammer.... Hmmm, toch maar eens een dagje Leiden doen......

mirrie

« Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2005, 19:56:41 »
Terra in Rottterdam, bij het nieuwe Luxor. Genoeg vegetarisch. Klein restaurantje, reserveren is wel handig.

Ze doen ook errug lekkere catering.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #24 Gepost op: 13 juli 2005, 17:54:15 »
Afgelopen vrijdag weer eens bij Mas Tapas in Amsterdam gaan eten. Voor het eerst daar binnen gezeten (ik vond het te koud buiten) beetje krap zaten we, maar prima, het was binnen gelukkig niet te warm. Er waren niet heel erg veel groentengerechten (en helaas geen enkele tapas van de dag vega), maar ik heb toch wel erg lekker gegeten:
- brood met prima aioli
- gerecht met rosenvalaardappel, kappertjes, zure room en 2 soorten in gepaakte groene pepers. Die pepers stonden niet op de kaart. het was allejezus heet (dus dat hadden ze wel eens op de kaart mogen zetten), maar lekker! Zo.
- ovenschotel van allerlei groenten met cabrales kaas erover heen gesmolten. Veel knoflook, lekker ook.
- mooie gefrituurde aardappel (patatas bravas) met een komijnige tomatensaus
- een enorme salade met dus sla, kapperappeltjes en kappers, tomaat, komkommer, manchegokaas, etc.
We hadden nog aardappeltortilla besteld maar die kwam niet, maar het was ook zat zo.

Met drinken enzo erbij 17 euro pp. Ik was weer tevreden
,,,,فلافل

Marietje

« Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2005, 14:16:08 »
Is er wel eens iemand in La Cabunita (www.lacubanita.nl geweest, die zitten in Alkmaar, Gouda, Hilversum en Purmerend??

De kaart ziet er wel aardig uit, vind ik. Ben benieuwd of het ook wat is. Ik denk dat ik het binnenkort eens ga uitproberen, dan horen jullie het wel.

Offline Anya

• 737
« Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2005, 19:41:12 »
Wat tips voor België:

In Antwerpen kan ik de Tapabar aanraden. Je kunt er de gebruikelijke tapas krijgen (patatas bravas, queso manchego, olijven, reuzenkappers, pepers, ensaladilla rusa, tortilla, ensalada mixta), het is er erg gezellig en de wijnen zijn goed. Er is - zoals in de meeste tapasrestaurants - te weinig keuze voor vegans.

In Lier heb je Café Latino (Zimmerplein 9, 03/290.56.63). Ook de gebruikelijke tapas, maar omdat het restaurant een mix is tussen Spaans en Mexicaans, heb je er ook lekkere cocktails.

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #27 Gepost op: 23 juli 2005, 19:37:53 »
Wat tips voor België Brussel

Tapas Locas op de Kolenmarkt is wel goed. Ruime keuze voor vegetariërs. Geen keuze voor vegans.

Vegans kunnen wel terecht bij Como como (Dansaertstraat), maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2005, 21:13:21 »
Daarnet ben ik bij Como Como (Dansaertstraat 19, 1000 Brussel) gaan eten. Het restaurant is niet Spaans, maar Baskisch. De tapas daar heten 'pintxos' en zijn vooral met stokbrood erbij. Het is ook de bedoeling dat je alles met je handen eet. Geen bestek dus. Ze gebruiken het systeem van sushibars: alles komt voorbij op een lopende band en je neemt wat je wil.

Voor vegetariërs is er ruime keuze en je krijgt alle uitleg over de pintxos. In hun begindagen hadden ze ook veganistische kaastaart en dergelijke, maar dat is nu van het menu geschrapt. Wat er overblijft voor de vegan zijn de meeste groene bordjes ("veggies") en daar heb je toch nog wat keuze.

De bereidingen zijn lekker, de bediening is heel vriendelijk. Maar ik vind het wel geen restaurant om uitgehongerd binnen te gaan. Je komt er eerder om een aantal dingen te proeven. Als je jezelf volledig dik wil eten, reken op € 20 à 30. Voor de kleine trek zijn er 3 pintxos voor € 9.

In een eerdere draad was Alexis niet positief over dit restaurant, maar deze kritiek vind ik niet echt kloppen. Bij tapas/pintxos krijg je nooit grote porties. De meeste veggie gerechten zijn koud, dus krijg je vanzelf geen afgekoelde troep. Daarnaast is de keuze ook om praktische redenen wat beperkter gemaakt zodat de bordjes sneller van de band genomen worden. Alles staat wel in het Frans aangegeven, maar dat is wel vaak zo in Brussel. Dat is dus een nadeel van Brussel in het algemeen, niet enkel van dit restaurant.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2005, 21:30:08 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2005, 11:50:11 »
Y Mucho Mas in Den Haag(Kettingstraat). Geweldig!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Stella_Maris

« Reactie #30 Gepost op: 18 september 2005, 09:16:58 »
Gisteren zijn wij voor ons jubileum naar tapasbar La Mariposa in Helmond geweest (www.tapasbarlamariposa.nl). En ik moet zeggen: Ik heb nog nooit ergens zo verrukkelijk gegeten als daar! Wie de film Simply Irresistable met Sarah Michelle Gellar (Buffy) kent, kan zich voorstellen wat ik bedoel met een zweverig gevoel dat je van al het eten krijgt  ;D
Het lekkerste dat we er hadden gegeten waren champignons gevuld met manchego (kaas) en in beslag gefrituurd.... Echt heerlijk! Ook hadden ze er spniazieflapjes en een pannetje met aubergine en kaas. Alles heel betrouwbaar vegetarisch (voor wie niet let op stremsel althans) en alles heeeeel erg lekker!

frans

« Reactie #31 Gepost op: 12 november 2005, 22:34:45 »
Is er wel eens iemand in La Cabunita (www.lacubanita.nl geweest, die zitten in Alkmaar, Gouda, Hilversum en Purmerend??

De kaart ziet er wel aardig uit, vind ik. Ben benieuwd of het ook wat is. Ik denk dat ik het binnenkort eens ga uitproberen, dan horen jullie het wel.

Geen aanrader eten was niet lekker geen herkenning van producten in het eten, bediening erg slecht, alkmaar was beter dan purmerend maar ook niet voldoende !!
maar meerdere smaken geven een beter idee dus als je alsnog gaat laat het dan even weten hoe het gesmaakt heeft.

Offline Kupu-kupu

• **
  • 47
« Reactie #32 Gepost op: 30 november 2005, 15:41:27 »
Een tijdje geleden bij Castro gegeten aan de Koninginneweg in Amsterdam Zuid. Vrij veel vegetarische tapas, wel de bekende dingen zoals tortilla en champignons.

Het is er wel erg gehorig, zal met de hoge ruimte te maken hebben ( ? ) , had veel moeite degene die tegenover me zat te verstaan.

www.tapasbar-castro.nl

Jammer dat de gerechten nog niet op de site staan !

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
Re: Spaanse paella
« Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2006, 00:07:22 »
ok geen lunchtip. maar wel amsterdam

weet iemand waar we vegetarische paella kunnen eten? lekker en betaalbaar?

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
Re: Spaanse paella
« Reactie #34 Gepost op: 06 april 2006, 11:51:04 »
Bij Vamos Aver kun je lekkere vega paella eten! Ik heb m gegeten en vond m prima
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2011, 12:20:01 door Selly »

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #35 Gepost op: 18 april 2007, 10:44:15 »
Ter ere van mijn verjaardag tapas gegeten bij Pata Negra op de Linnaeusstraat (in Amsterdam). Volgens mij zijn ze niet heel erg vegaminded, maar in ieder geval genoeg. Lekker gegeten: patatas bravas, broodjes aioli, groene asperges met zeezout uit oven, oesterzwammen, knoflookchampignons, geroerbakte groenten.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2007, 10:44:27 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #36 Gepost op: 06 januari 2008, 11:55:50 »
Gisteren at ik gezellig Tapas bij Siempre in de Pijp. Het eten is lekker, niet uitzonderlijk of zo, maar wel leuk. En de bediening doet het goed. Wij aten:

- in knoflook gebakken champignons
- gebakken aubergine met rozijnen en pijnboompitten
- pan con tomate – geroosterd brood met tomaat en knoflook
- gemengde salade met manchego
- patatas bravas
- geitenkaaskroketjes
- geroosterde puntpaprika's met zeezout

Het was allemaal lekker (met lekker veel knoflook) en de rode huiswijn smaakte prima!

Offline IneN

• 873
« Reactie #37 Gepost op: 18 februari 2008, 15:43:23 »
Zaterdag in Los Amigos (tapasrestaurant) in Maastricht gegeten. Heel lekker, maar niet erg vege-vriendelijk.

Dit omdat er maar 6 vege tapas op het menu staan, waarvan 1 = serranoham met honing.
Ook werden de vlees-en vege-tapas op hetzelfde bord geserveerd (wat maakte dat de pikante kippenvleugeltjes van vriendin tegen mijn vegetarische peppadew lagen).

Het was er ook redelijk koud.

Het eten was dus lekker, dat wel, maar het is geen veggie-aanrader.
(het was trouwens de tweede keer dat ik er kwam, de kwaliteit en kwantiteit is hetzelfde, goed, gebleven)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2008, 16:59:02 »
Als je nog eens in Maastricht tapa-honger hebt, raad ik Tapas y Mas in de Rechtstraat aan, na de lange voetgangersbrug vanuit het centrum tweede straat rechts en dan een eind verder op de linkerkant. Tamelijk klein (op tijd komen of reserveren), prettige sfeer, verschillende vega-tapas. Lekkere wijn.

Offline IneN

• 873
« Reactie #39 Gepost op: 25 maart 2008, 20:06:58 »
Als je nog eens in Maastricht tapa-honger hebt, raad ik Tapas y Mas in de Rechtstraat aan, na de lange voetgangersbrug vanuit het centrum tweede straat rechts en dan een eind verder op de linkerkant. Tamelijk klein (op tijd komen of reserveren), prettige sfeer, verschillende vega-tapas. Lekkere wijn.

Ben hier vandaag gaan eten en was helaas niet erg onder de indruk.
Ik nam samen met vriendje
- de courgettesalade (met munt en pijnboompitten. En dat was het dan ook.) Ik vond 'm een vreemde nasmaak hebben (aslook vriendje)
- gegrilde tomaat met geitenkaas. Deze was koud, terwijl ik bij 'gegrild' denk aan warme tomaat met daarop een smeltend geitenkaasje. Daarbij leek de tomaat helemaal niet gegrild
- patatas bravas. De aardappeltjes waren nogal wak en nattig, ... Niet echt knapperig dus. Lekker sausje wel (dat helaas lekker nat in de aardappeltjes getrokken was)
- gegrilde groentensaté. Lekker, maar echt veel te duur voor die paar stukjes groente die eraan hingen.

Het was ok, mijn vriend nam bovendien nog een aantal (volgens hem heel lekkere) vleestapas, dus voor hem was het goed, maar ik ga er niet meer terug.

Toch bedankt voor de tip, Karl