Vegatopia Forum

Hoe braaf zijn jullie?

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoe braaf zijn jullie?
« Reactie #320 Gepost op: 08 juni 2008, 17:21:51 »

Mogelijk ben ik wat fobischer, omdat ik nog nooit vlees heb gegeten.

Bij een SubWay-broodjeszaak worden broodjes voor je ogen belegd. Ze hebben ook een vegetarische keuze. De medewerkers hebben plastic handschoenen aan vanwege de vingerafdrukken en de hygiene.

Stel, dat ik daar een vegetarisch broodje zou kopen, dan vraag ik of ze schone handschoentjes willen aantrekken.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 08 juni 2008, 17:32:02 »
Dat is een hele rare zin voor op een vegetariersforum. Dat verwacht je eerder op een forum voor verstokte vleeseters.
Om het voor Christiaan nog uit te leggen: zelfs al zou ik bij een bedrijfslunch bereid zijn om eventueel vlees te eten, of om niet te zeuren over een stukje ham, ik mag het voor mijn allergie niet meer eten. Zeker niet omdat ik verstokt vleeseter ben.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #322 Gepost op: 08 juni 2008, 17:34:24 »
Dat ging over die selderij. Groente weetjewel ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #323 Gepost op: 08 juni 2008, 17:38:56 »
Dat ging over die selderij. Groente weetjewel ;)
Aha. Tja, ik iets gaan roepen over 'noten hebben ook gevoel!' 'Iets met zo'n schil wíl gewoon niet gegeten worden', enzo, maar dat werkt vast niet he?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

mh*snowwhite

« Reactie #324 Gepost op: 27 januari 2009, 16:12:28 »
ik zondig niet met vlees/vis (want ik vind t ook niet lekker) voor zover ik t weet :)

Offline Rosanne

• **
  • 81
« Reactie #325 Gepost op: 23 februari 2009, 10:45:56 »
Vanaf het moment dat ik vegetarier werd heb ik nooit meer vlees of vis gegeten. Momenten waarop je het per ongeluk binnenkrijgt daargelaten.
Verder ben ik niet heel strikt vwb gelatine, vegetarisch stremsel, leren schoenen.

Offline Chantal

• 127
« Reactie #326 Gepost op: 10 maart 2009, 13:24:23 »
Ik heb laatst saucijs op omdat op de verpakking "kaasbroodje" stond. Ik besefte het pas bij de 2de hap en ik heb het meteen uitgespuugd. Helaas had ik toen al een hap binnen gekregen en ik voelde me daar behoorlijk beroerd over. Ik heb mijzelf na twee uur van verwoede pogingen die saucijzensmaak uit mijn mond te krijgen, mezelf streng toegesproken dat het nu eenmaal gebeurd was en dat ik er nu niets meer aan kon veranderen. De winkel gaf me een fles wijn als compensatie. Geen idee of het een vegetarische wijn is, maar daar ben ik dan weer niet zo streng in.

Miss Muffin

« Reactie #327 Gepost op: 10 maart 2009, 19:05:49 »
Vanwege mijn gezondheid eet ik wel vis, en ik moet bekennen dat ik dat toch wel heel lekker vind. Verder... geen gelatine, maar voor de rest niet zo streng. Voel me ook niet heel slecht als ik per ongeluk toch vlees binnenkrijg.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
« Reactie #328 Gepost op: 10 maart 2009, 20:16:36 »
Dus dan neem ik aan dat jij een pescotariër bent  :).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #329 Gepost op: 10 maart 2009, 22:40:23 »

Ik ben vorige week begonnen met het slikken van visolie-capsules, op sterk aanraden van een neuroloog die me ook aanraadde meer eiwitten te eten :-\ Voel me er toch niet goed bij, ben ze deze week ook al een paar dagen 'per ongeluk' vergeten.
Aan de andere kant heb ik ze niet zelf gekocht maar van mijn moeder gekregen die er niets mee deed, dus als ik het goed begrijp volgens sommigen nog wel boeddhistisch.
Maar enfin, wat ben ik nu? een pescotariër, of een pesco-olie-tariër?

Voor mijn gemoedsrust moet ik echt een eigen hokje hebben :P

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #330 Gepost op: 10 maart 2009, 22:54:04 »

Ik ben vorige week begonnen met het slikken van visolie-capsules, op sterk aanraden van een neuroloog die me ook aanraadde meer eiwitten te eten :-\ Voel me er toch niet goed bij, ben ze deze week ook al een paar dagen 'per ongeluk' vergeten.
Aan de andere kant heb ik ze niet zelf gekocht maar van mijn moeder gekregen die er niets mee deed, dus als ik het goed begrijp volgens sommigen nog wel boeddhistisch.

Als je neuroloog je dat aanraadde vanwege de omega 3, dan kun je hierna ook overstappen op Arkocaps, die is vegan.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Miss Muffin

« Reactie #331 Gepost op: 11 maart 2009, 17:54:06 »

Jep ;D Dat wil zggen, momenteel wel ;D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #332 Gepost op: 12 maart 2009, 16:14:59 »

Als je neuroloog je dat aanraadde vanwege de omega 3, dan kun je hierna ook overstappen op Arkocaps, die is vegan.

Kijk eens in de omega-3-draad voor andere vegan omega3-pillen. Je moet pillen nemen met DHA én EPA, ik weet niet of Arkocaps allebei deze vetzuren in een pil heeft.
Krijg je daadwerkelijk te weinig eiwitten binnen of is dat een vooroordeel van de neuroloog?

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #333 Gepost op: 12 maart 2009, 19:28:37 »
Dank voor de tips! Ik heb al eerder gezocht naar omega 3 pillen zonder vis of gelatine, maar toen bij mij in de buurt niets gevonden, maar ik zal inderdaad nog eens in die draad kijken. Wat betreft eiwitten, denk ik dat ik wel eens te weinig binnen zou kunnen krijgen, ik eet namelijk niet zo veel en ben nogal op koolhydraten... wat me dan ook wel weer verbaasd omdat dit niet is gebleken uit bloedtesten. Maar wat extra eiwit kan sowiezo geen kwaad.

Lalena

« Reactie #334 Gepost op: 17 maart 2009, 17:53:32 »
Sinds het moment dat ik zei dat ik geen vlees meer wilde, heb ik geen hap vlees of vis meer door mijn keel gehad en ook nooit zin erin gehad, sterker nog ik heb er een enorme afkeer van als ik het al zie. Ik eet alleen vegetarische kaas, maar heel soms krijg ik nog wel gewone kaas binnen, bijv. door kant en klare pizza's of als mijn moeder lasagna maakt (het liefste maak ik die dingen dus ook zelf).
Eigenlijk eet ik ook geen gelatine maar dit is soms lastig, laatst was ik bij een vriendin en die moeder had taart gemaakt met zo'n gelatine laagje, en uit beleefdheid eet ik het dan wel.
Zuivel en ei eet ik ook weinig, eigenlijk alleen als het ergens in zit en biologisch. Ik ben namelijk al mijn hele leven allergisch ervoor en krijg meteen overal pukkels als ik melkproducten eet. Gelukkig heb je ook overal een soyavariant voor.
Wat wijn betreft.. hou ik me er helemaal niet aan. Het is gewoon te lastig en als 17jarige vind ik het toch ook wel leuker om wat te drinken als ik uitga.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #335 Gepost op: 18 maart 2009, 09:54:44 »
Als 33-jarige is het ook leuk om gewoon wat te drinken bij het uitgaan.... ;)

Ik vind vegetarische kaas zo duur!! En het wordt veel gegeten bij ons (5pers).
Ik vind kleurstoffen, wijnen en dat soort produkten te ingewikkeld om bij te houden.
Het duizelt me af en toe! Wijn, vruchtensap, chocomousse, medicijnen, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Gelatine, stremsel, toegevoegde vitamines, dat is even voldoende, later ga ik misschien meer weglaten.
Maar op die punten ben ik heel braaf!!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #336 Gepost op: 18 maart 2009, 10:18:10 »
Ik vind vegetarische kaas zo duur!! En het wordt veel gegeten bij ons (5pers).

Ik ben geen expert in vegetarische kazen, maar heb je wel eens bij de Turk gekeken? Moslims eten ook vaak vegetarische kaas namelijk, omdat dat iig halal is.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #337 Gepost op: 18 maart 2009, 12:20:11 »
Bij de Indiër bij mij om de hoek hebben ze het ook...

Je moet trouwens doen waar jij je goed bij voelt. Anders wordt je heel dat 'gedoe' snel beu, en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn. Maar wedden dat je na een tijd op die belangrijke punten te hebben gelet het als vanzelf begint te gaan? Dan kan je je alsnog verder informeren.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #338 Gepost op: 18 maart 2009, 20:27:13 »
Bedankt voor de tip!
Kom morgen in de buurt van een Afghaans winkeltje, eens kijken of ze daar vegetarische gestremde kaas hebben.
Ik hoop snel de soorten "goede" snoep te kennen, ik ben nogal een snoepert en dan sta ik daar voor een schap met 200 soorten snoep.... ???
En de kinderen maar vragen: Mag ik die? Mag ik die? Bij Ikea hebben ze trouwens lekkere gelatinevrije-snoepjes.

sufferthebear

« Reactie #339 Gepost op: 17 mei 2010, 16:42:58 »
Ik 'zondig' op stremsel bij de warme maaltijd, in brood, en als ik buiten de deur eet.
Verder niet.