Het gaat er niet om hoe jij of ik iets noemt, het feit is gewoon dat een doel wat geformuleerd wordt met 'niet' of 'geen' erin van een negatief standpunt uitgaat. Je kunt ook wel zeggen 'ik wil geen vuilnisman worden', maar dat zegt nog niets over wat je dan wèl wilt doen, wat je echte doel dus is. Dat bedoel ik met negatief, het hield in dit geval dus geen waarde-oordeel in.
Wellicht dat de woorden erin negatief inhouden. In mijn uitspraak gaat het om wat ik wil. En dat is beter weer te geven door deze in een negatieve uitspraak te doen. Ik kan moeilijk zeggen ik wil worden zoals...
Daar is geen voorbeeld voor. Daarom in een negatieve zin als ik wil niet zo worden/zijn als de massa
Ik vind Dragonfly's uitspraken alleen maar hopeloos naief en wereldvreemd. Maar daar zal hij zelf wel heel anders over denken.
Zeg nou zelf wat is er naief aan? Ik neem aan dat je de onervaren stelling daarvan bedoeld. Tsja ik ben jong. Zo wat? Ik ben misschien nog wat naief. Zo? Ik leer elke dag bij. Misschien dat jullie mijn mening niet erg interessant vinden en radicaal, maar waarom moet dat nu weer perse negatief zijn volgens jullie?
Wat is het verschil met jullie mening?
Ik vind uitspraken van neonazi's die de Holocaust ontkennen ook hopeloos naief en wereldvreemd, maar daarom niet minder eng of radicaal.
Daar gaat het om feiten ontkennen. Hoewel ze best wel mogen zeggen dat ze een andere kijk op de zaken hebben. Hoe noemen hun het dan eigenlijk? Zeggen ze dat er geen joden gedood zijn?
Er wordt door de wereld al die andere 'holocausten' ook ontkent. Zijn die landen nu net zo naief en wereldvreemd als deze neonazi's? Ga maar eens na hoe smerig die engelsen waren of die amerikanen. Volgens mij hebben ze daar ook nog nooit sorry voor gezegt toch? En hoe kan men zeggen dat de holocaust zo erg is en dat het niet meer moet gebeuren en vervolgens maar nog minder grote maar even zo erge gevallen door laten slippen? De EU, navo, VN, USA staan allemaal steeds langs de zijlijn te kijken. Nu ook bij sudan. Worden ondertussen wel mensen vermoord, verkracht etc.