Vegatopia Forum

Stierenrennen in Pamplona

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

blij visje

Stierenrennen in Pamplona
« Gepost op: 11 maart 2005, 13:41:49 »
Heej, omdat mijn berichtje op de agenda verdwenen is tgv het opheffen hiervan, dacht ik gezelllig hier een discussie te starten cq ons tripje aan te kondigen (mag dat Jan?).

Dit jaar wordt namelijk voor de vierde achtereenvolgende keer de Human Race georganiseerd (3-7 juli) als protest tegen de stierenrennen die ieder jaar in Pamplona plaatsvinden.
zie ook: www.runningofthenudes.com

We gaan daarheen met een bus, verblijven op een camping (met meer!) en hebben tevens een informeel onderonsje... Je kunt veel andere activisten ontmoeten en tevens grootscheeps aandacht vragen voor het leed dat stieren aangedaan wordt bij het stierenrennen/stierenvechten.

Nu vroeg ik me af of er mensen mee willen (geef je dan op via christag@peta.nl) en wat mensen die niet meegaan tegenhoudt cq hun bezwaren zijn....

Aiko

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2005, 14:01:32 »
en wat mensen die niet meegaan tegenhoudt cq hun bezwaren zijn....

De hitte daar aldan. En ik ben veel te preuts in mijn blootje daar rond te rennen ook.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2005, 14:03:08 »
en wat mensen die niet meegaan tegenhoudt cq hun bezwaren zijn....

De hitte daar aldan. En ik ben veel te preuts in mijn blootje daar rond te rennen ook.
Jammer genoeg kan ik dan niet, het is dan hier nog geen vakantietijd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

bienne

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2005, 17:49:48 »
Wist niet dat het bestond.... Vind het wel een grappig iniatief. Nou ja grappig. Vind dieren(leed) vermaak iets walgelijks...
Ik kan mij daar zeer boos om maken.
Ik moet gewoon werken dus het wordt niet wat om mee tegaan... Ik ben wel benieuwd hoe dat verloopt...

blij visje

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2005, 19:22:08 »
Wist niet dat het bestond.... Vind het wel een grappig iniatief. Nou ja grappig. Vind dieren(leed) vermaak iets walgelijks...
Ik kan mij daar zeer boos om maken.
Ik moet gewoon werken dus het wordt niet wat om mee tegaan... Ik ben wel benieuwd hoe dat verloopt...

kun je geen vrij vragen? ahh?

blij visje

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2005, 19:23:49 »
en wat mensen die niet meegaan tegenhoudt cq hun bezwaren zijn....

De hitte daar aldan. En ik ben veel te preuts in mijn blootje daar rond te rennen ook.

die warmte hangt als een warme deken om je heen; lekker en voel je je ook niet zo naakt  ;)

maarreh je hoeft niet naakt, je mag ook in je boxer, zolang het maar een witte is... sommigen gaan zelfs heel gekleed, dussss

bienne

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2005, 21:35:32 »
Nee dat vrij vragen zit er niet in...
Het is altijd druk in die periode omdat iedereen vrij wil.. Helaas gaat dat niets worden

blij visje

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2005, 16:36:17 »
jammer jammer jammer....

ken dat probleem, ik mag ook niet in de zomerperiode vrij nemen, aangezien de anderen aan de schoolvakanties vast zitten en ik niet (heb geen kinderen...)

maar ik eis (eh, bedel dus net zo lang totdat ze zuchtend 'jahaa..' antwoorden) altijd 'slechts een tweetal, nu ja drietal daagjes, meer niet' vrij. Tot nu toe is het gelukt, pruilen helpt... maar niet doorvertellen  hoor ;)

bienne

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2005, 17:10:33 »
 :O

marie-laure

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #9 Gepost op: 03 mei 2005, 22:36:51 »
hoi visje,

wij (ik en mn vriend) gaan ook mee in juli. k hoop dat het fijn wordt, maar k ben al blij da we iets kunnen doen tegen dat onrecht. Ben je vorig jaar ook meegeweest of heb je toevallig al mensen gehoord die het reeds gedaan hebben?

groetjes, Marie-Laure

blij visje

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2005, 16:21:36 »
Jep, voorgaande jaren was ik van de partij.... En hoewel we daar natuurlijk zijn om het leed dat stieren wordt aangedaan eens en voor altijd te doen stoppen (ok, desnoods middels een meerjarendemo) moet ik toch ook bekennen dat het daarna een geweldige ervaring is. Fantastisch om allemaal mede-activisten te ontmoeten uit allerlei landen: je hoort veel verhalen en kunt veel ervaringen uitwisselen. Bovendien is de sfeer super! Om met zo'n grote groep massaal op een ludieke maar toch ontspannen sfeer je stem kunt laten horen, is echt een hele ervaring...
En na afloop met zijn allen wat drinken, bbq-en (veganistisch) en beetje feesten is natuurlijk een leuke afsluiter.....

Kortom, top! dat jullie erbij zijn...  :)

marie-laure

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #11 Gepost op: 26 mei 2005, 22:08:11 »
hoi,

spijtig genoeg moet ik zeggen dat we niet meer meegaan :-( er is nl geen 'we' meer sinds vorige week en samen op reis gaan zt er niet meer in. Vind het heel erg!

hoop toch dat jullie je best daar zullen doen en ook wel amuseren!

groetjes

blij visje

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2005, 13:39:17 »
auw, dat is vervelend...

maar misschien wil je alleen mee? veel mensen gaan alleen... en toch hebben we het heel gezellig... wellicht een opkikker, die je vast kunt gebruiken...
of gaat de andere partij van het 'we' mee? dan begrijp ik dat het wat pijnlijk is voor je....
in dat geval, jammer, maar vooral heel naar voor jou... sterkte en wellicht tot een volgende keer - mochten de spanjaarden nog altijd volharden in hun wrede vermaak...

blij visje

Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2005, 13:40:12 »
enneh: hele fijne zomer alvast: geniet ervan!

groetjes

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2006, 00:37:55 »
Ik heb me al weer opgegeven :) Vanuit NL zal er dit jaar (2006) een bus gaan rijden. Het Comite Anti-Stierenvechten helpt mee met de organisatie.

Geef je nu op via www.runningofthenudes.co.uk en stuur ook een mail naar het CAS via: www.stieren.net

Wie gaat er mee? :)

Het is erg gezellig, hoewel de reden waarom je er bent natuurlijk niet leuk is. Je ontmoet er activisten vanuit de hele wereld, dus je doet er veel contacten op.  

Het protest kan je naakt gaan (als er toestemming is) of je kan in ieder geval half naakt door de straten gaan.

Als bonus heb je ook nog dat je Draakje (half) naakt mag aanschouwen 8) of :puke: . Wat wil je nog meer? Geef je nu op!
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2006, 00:39:28 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2006, 01:54:57 »
Wat fijn om te lezen dat er inderdaad actie gevoerd wordt tegen deze schandalige praktijken!

Ik zit nu voor een jaar in Amerika en kan dus niet meedoen. Mocht de actie volgend jaar ook nog nodig zijn dan ga ik het denk ik wel overwegen. Het lijkt me fijn om gewoon echt eens actie te voeren en vooral ook het samen zijn met mensen die dezelfde gdachte's en ideeen hebben!

Maarre ik ga niet bloot hoor! Haha...half gekleed mag ook toch?!

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #16 Gepost op: 02 februari 2006, 14:29:03 »
2 jaar geleden heb ik ook mee gedaan (ken je me nog blij visje? :) ), vorig jaar kon ik er helaas niet bij zijn maar dit jaar ben ik weer van de partij! En ik heb er weer zin in!  :D :D :D

Hoe kan ik me nu het beste opgeven?

geef je dan op via christag@peta.nl

Geef je nu op via www.runningofthenudes.co.uk

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #17 Gepost op: 02 februari 2006, 14:30:17 »
Hopelijk kom ik niet weer naakt in de krant zoals 2 jaar terug  :o

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #18 Gepost op: 02 februari 2006, 14:42:00 »
Geef je nu op via www.runningofthenudes.co.uk

Via runningofthenudes.co.uk. Dan krijg je via mail inschrijfformulier enzo.

Christa/blij visje werkt niet meer bij peta.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stierenrennen in Pamplona
« Reactie #19 Gepost op: 02 februari 2006, 14:43:01 »
Leuk dat je er naar toe gaat :) Dit jaar moet nederland eens een keer goed vertegenwoordigd zijn :)

Vorig jaar niet veel nederlanders..
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2006, 14:43:23 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren