Vegatopia Forum

Deeg in Utrecht

Lies

Deeg in Utrecht
« Gepost op: 06 maart 2005, 18:22:42 »
Heerlijk gegeten bij Deeg in Lange Nieuwstraat in Utrecht. Er is daar een wekelijks wisselend kaart met een vegetarisch voorgerecht en hoofdgerecht en een vlees/vis voorgerecht en hoofdgerecht. Het is grotendeels biologisch, heel mooi gepresenteerd, leuke omgeving, smaakvol servies. Niet goedkoop, €31,00 voor drie gangen. Maar we wilden een keertje luxe.

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
Deeg - Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2005, 00:31:07 »
Google-ads op Vegatopia hebben zin! Dankzij dit prachtige, ons geld opleverende fenomeen vond ik de website van Deeg, net toen ik op zoek was naar een niet te goedkoop restaurantje om op andermans kosten te gaan eten, maar dat wel fatsoenlijk vegavoer kan serveren.
Vegetarisch eten is vaak ronduit teleurstellend in de toptenten, terwijl het segment van rond de tien euro voor de goede speurders aangename verrassingen op kan leveren. Het segment daar tussenin is op zijn best gezegd wisselvallig, maar Deeg pakt het voortvarend aan.
De keuze voor vega's is beperkt - één voorgerecht en één hoofdgerecht, maar de vlees- en viseters hebben evenveel keuze. Deeg heeft een wekelijks wisselende kaart waar eten van vrijwel uitsluitend biologische bron opstaat.

Het vega voorgerecht bestond uit gebakken risottokoekjes met paddestoelen, salade van appel en venkel met een buideltje van geitenkaas en honing. Niets aardschokkends, wel allemaal goed.
Het hoofdgerecht was een taartje van pasta, gerookte tofu, wortel, courgette en lentekruidenkaas, met verse artisjok en tomatensalsa. Eén en ander viel erg in de smaak bij de vegetarische gasten.
Als toetje werden braaf de kaasplankjes en het grand dessert met elkaar gedeeld. Het grand dessert was goed (maar niet geheel gelatinevrij), het kaasplankje bevatte een paar missers en een paar mooie kazen, en miste een uitgesproken smaakbom als afsluiter.
Over de wijnen waren de mensen die wel verstand hebben van wijn erg enthousiast, mijn Filistijnse smaakpapillen konden ze echter niet bekoren.

www.restaurantdeeg.nl
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2007, 10:26:39 door Sander »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Deeg - Utrecht
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2007, 16:21:56 »
Een aantal weken geleden heb ik gegeten bij Deeg en ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben.
Er is inderdaad weinig keus, omdat het menu afhangt van de dagelijkse 'vangst', nu ja, verse (biologische) inkopen. Het positieve daaraan vind ik wel dat je het idee hebt dat je eten met zorg wordt bereid en niet massa-geproduceerd wordt. Bovendien was, op de dag dat ik er was, keus ook niet nodig. Het aangebodene was creatiever dan ik over het algemeen tegen kom.
Vooraf kreeg ik drie kleine hapjes: iets dat een kaassoufléetje werd genoemd (denk niet: snackbar), een schorsenerenhapje en iets met champignons. Ik weet het allemaal niet meer heel gedetailleerd omdat het alweer even geleden is.
Hoofdgerecht was een venkel- nogietstaartje. Lekker.
Toe iets zoets en/of een kaasplankje (we deelden).

Voor ons voorgerecht kregen we trouwens een amuse (broccoliroomsoepje), maar vanwege mijn lactoseintolerantie heb ik dat (en ook met die reden) maar afgeslagen. Bij het noemen van de verschillende deserts, na ons hoofdgerecht, liet de jongen die ons bediende (leuke knul trouwens ;)), mij speciaal weten dat er soja-ijs was gemaakt (!). Ik vond dat erg zorgvuldig van hem.

Oké en nu wat negatieve punten: ik was met een groep, we hadden gereserveerd en kregen een tafel aangewezen in de buurt van het trapje naar de wc's. Er hing daar een vreselijke rioollucht. We hebben daar de bediening een paar keer op aangesproken (met als uiteindelijk gevolg dat we thee & koffie gratis kregen). Ook was er een meisje in de bediening dat vaak dingen vergat, maar ach.. zo gaan die dingen.

Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
Re:Deeg - Utrecht - Bammer!!
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2007, 12:00:39 »
Na allemaal goede dingen over Deeg gehoord en gelezen te hebben, besloten we er gisteren met mijn werk te gaan eten. En we werden ontzettend teleurgesteld... De prijs-kwaliteit verhouding was compleet zoek! De ambiance is mooi (strak en hip), maar bediening en eten waren gisteravond onder het niveau van een eetcafe.

De bediening was erg studentikoos (wat op zich echt niet erg is, maar in deze prijsklasse wel wat gek) en onprofessioneel. We werden ontzettend traag geholpen, we moesten zelf (steeds) om drankjes, de kaart en brood vragen (in verschillende stappen). Er werd op ons geknoeid en er werd geen vergoeding van stomerijkosten aangeboden. Cappuchino's hadden enorme voetenbadjes, in de wijn zaten grote stukken droezel. Echt allemaal niet niet best.

En helaas hebben ze denk ik een nieuwe kok, want van ons vijfen vond niemand het eten lekker (en we zijn echt niet heel kritisch allemaal).

Vooraf had ik een combi van deze drie:
Crostini van polenta met tomaat en feta en olijvenjam
Salade van rode biet, bleekselderij en sinaasappel met verse geitenkaas
Loempia met shi take en paprika op preischeuten met zoete sojasaus

De crostini was oudbakken en daardoor net een oude cracker...
De loempia zwom echt in de zoute (ipv zoete) sojasaus (die later op onze broeken terechtkwam toen de borden werden gehaald) en dat was zonde, want ze waren dus zompig zacht ipv knapperig.
De salade van rode biet was wel aardig, maar heel saai en sumier

Daarna bestelde ik de lasange:
Lasagne met spinazie, ricotta, pijnboompitten en scamorza (een soort kaas)

En die heb ik na twee happen laten staan (). Het smaakte helemaal nergens naar en ontzettend oud, alsof het al 3 keer opgewarmd was. En het was kurkdroog, eigenlijk gewoon vies.
Een hapje van de moussaka van een collega was ook niet lekker, heel droog, niet gekruid en ronduit saai.
Twee mensen aten vl**s en dat was zo taai dat het niet weg te krijgen was.

Het toetje was een combinatie van zoete gerechten en dat was wel heel lekker (gelukkig!). Een warm amandelcakeje, chocolademousse, aardbeiparfait en ijs.

Ik zeg: afrader! Ik hoop dat de echte kok met vakantie was en dat hij als hij terugkomt een nieuw menu samenstelt met lekker eten zoals voorheen. En ik hoop ook dat de bediening uit vakantiekrachten bestond, want dit alles was zo dramatisch dat het bijna hilarisch werd. Je betaalt er 31 euro voor drie gangen en met deze slechte kwaliteit kan dat echt niet.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2007, 10:27:07 door Sander »

Offline Indira

• 520
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2007, 18:38:10 »
Heb je het ook aangegeven en hoe was de eventuele reactie...?
Za Zemiata!

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2007, 21:37:35 »
Ja, toen ons bijvoorbeeld werd gevraagd of het smaakte toen zei ik dat ik het niet lekker vond en waarom niet en toen werd gevraagd wat zij daar op dat moment aan konden doen. Tja, zei ik, dat weet ik niet zo goed. En toen was het gesprek afgelopen... Er werd geen drankje oid aangeboden. Ik denk dat de meisjes in de bediening niet zo goed wisten wat ze er allemaal mee aan moesten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 01 augustus 2007, 22:34:36 »
Da's ook vervelend als je denkt leuk uit eten te gaan  >:( En dat ze op je morsen is echt heel stom.
,,,,فلافل