Goed topic!
Ik ga voor zuivel voor thuisgebruik uitsluitend voor bio. Van 'plofzuivel' krijg ik een misselijk gevoel en het voelt helemaal niet goed. Bij anderen (etentjes ed) probeer ik het altijd zo te draaien dat ik de zuivel meeneem, zodat ik met een gerust hart allerlei bio spul mee kan nemen zonder dat anderen vallen over dat het duurder is.
Als ik uit eten ga met mijn man, dan zoeken we vaak een biologisch resto uit. Bij ons in de stad(je) is dat lastig, afhankelijk van mijn bui neem ik een vegan pizza, maar dan bedel ik wel weer gerust een kwart van de gorgonzolapizza van mijn man (die mijn grillen hieromtrent gelukkig kent en het braaf afstaat).
Uit eten gaan met vrienden/ bekenden vind ik lastiger, ik probeer me altijd wel in de organisatie te draaien zodat ik mee kan kiezen in de restaurantkeuze en soms mail ik van tevoren even (' niet teveel kaas en graag ook geen geitenkaas/honing/walnotentrio')..
Ik eet trouwens liever een biologisch, niet vegetarisch gestremde kaas, dan een plofkaas met vegetarisch stremsel.
Kortom, het ligt volledig aan mijn bui, maar in de regel is een biologisch restaurant altijd het fijnst!