Vegatopia Forum

Nasi-schijf

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tonny

Nasi-schijf
« Gepost op: 26 februari 2005, 19:41:12 »
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje:

Ik was vandaag bij een snackbar en ik vroeg om een groentekroket maar die hadden ze niet. De man die daar werkte vroeg of ik vegetarisch was. Hij zei dat hij voor vegetariërs ook nasi-schijven had. Ik twijfelde of dat vegetarisch was maar hij verzekerde mij dat dat zo was omdat dat volgens hem met koeienletters op de doos stond.  :-\

Ik heb toen zo'n nasi-schijf genomen maar er zaten kleine zachte stukjes in die toch wel veel op vlees leken.   ???

Kan iemand mij vertellen of een Nasi-schijf vegetarisch is???

Alvast bedankt!

Groetjes Tonny :D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nasi-schijf
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2005, 19:47:20 »
Dit zijn wrschnlk brokjes soja, maar het schijnt idd echt vega te zijn. Was het trouwens geen bami-schijf?

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2005, 19:58:29 »
Bedankt voor je reactie!

Nee, het was een nasi-schijf maar hij zei dat die bami-schijf ook vegetarisch was.

Ik dacht zelf ook aan soja maar ben toch erg huiverig om het dan te eten.  :-\

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2005, 21:13:39 »

Citaat
Nee, het was een nasi-schijf maar hij zei dat die bami-schijf ook vegetarisch was.
Ik dacht zelf ook aan soja maar ben toch erg huiverig om het dan te eten.  :-\

Wat voor kleur hadden die stukjes die er in zaten?

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2005, 22:13:10 »
Een bruine kleur...

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2005, 22:17:52 »
Citaat
Een bruine kleur...

Waren die stukjes toevallig erg klein en rond?
Want ik kan mij herinneren dat Mora Vegeatarische Loempia's had, waar kleine ronde bruine stukjes in zaten, toen wij dat aten hadden we echt het idee dat we besodemieterd werden,(dat er vlees in zat) wat dus helemaal niet zo was, het leek gewoon erg veel op vlees namelijk.

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2005, 22:22:40 »
Ja het waren inderdaad kleine stukjes, sommige waren rond en sommige ook weer niet...heel vreemd. :-\

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2005, 22:33:33 »

Citaat
Ja het waren inderdaad kleine stukjes, sommige waren rond en sommige ook weer niet...heel vreemd. :-\

dan moet het haast wel Vegetarisch zijn, maar waar het dan precies van gemaakt is?
Ben ik niet helemaal zeker van, maar ik dacht Soja.
Maar goed, als die man jou iets verkoopt en vervolgens verkondigd dat het Vegetarisch is, dan zal het ook wel zo zijn, lijkt mij.
Is dat niet het geval........andere Friettent op gaan zoeken >:(

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2005, 22:41:10 »
Ja, hij zei dat met koeienletters op de doos stond dat het vegetarisch was dus dan moet ik 'm maar op z'n woord geloven denk ik...

Bedankt voor je reactie  :)

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2005, 22:50:42 »
Citaat
Ja, hij zei dat met koeienletters op de doos stond dat het vegetarisch was dus dan moet ik 'm maar op z'n woord geloven denk ik...


Wat jij hebt is heel herkenbaar, ik heb net zoals jij een beetje wantrouwen in patatbakkers, waarom?, mag Joost weten.
Als iemand mij (net zoals jij) een Nasi-schijf verkoopt en zegt dat het Vegetarisch is, dan twijfel ik eraan of er mischien stiekem toch een stukje vlees inzit, best wel gek eigenlijk, maar het zegt ook wel weer iets over ons, dat wij niet zomaar overtuigd zijn door datgene wat iemand zegt. :)

Citaat
Bedankt voor je reactie  :)

Graag gedaan :)

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2005, 22:53:02 »
Ja hahahaha inderdaad  :O

Dat heb ik heel erg! Hij klonk heel overtuigend en toch twijfelde ik... :D

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2005, 23:04:06 »
 :D

Zo hebben mijn ouders ooit eens een keer een eierbal besteld(ze eten nou geen ei meer, maar goed, er werd gezegd:" het is Vegetarisch, bleek er wel vlees in te zitten :angry4:
Is dat nu gewoon een vergissing geweest?
Of doet iemand zoiets nou express?
Laten we maar van het eerste uitgaan ;)

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2005, 23:11:57 »
Hahaha... dan voel je je best in de zeik genomen terwijl dat soms niet eens expres is.... :D

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2005, 23:28:42 »

Citaat
Hahaha... dan voel je je best in de zeik genomen terwijl dat soms niet eens expres is.... :D

Ja, behoorlijk in de zeik :angry4:
Zo heb ik een keer Chinees besteld.
Ik en mijn toemalige vriend naar huis met een rammelende maag.
Scheuren we de verpakking los........
Wat zit er in?
Vlees.
Dus wij weer terug.
Zegt die juffrouw aan de balie, even geduld, er komt zo iemand bij jullie.
Enkele minuten later..........
He, he, een meneer, met notablokje.
Meneer gaat schuin leunend tegen de muur staan en zegt:"kan ik iets voor jullie doen?
Wij het hele verhaal uitleggen over de bestelling, dat het niet vegetarisch was, dus wat doet die man nou?
Kijkt ons met een lach aan, zo van...........nou en?.........
Hij had ons natuurlijk voor kunnen stellen om wat nieuws voor ons te laten maken, maar dat deed ie niet, hij sprak ook niet over niet goed, geld terug.

Teon ik het in de gaten had, dat meneer ons uit zat te lachen ben ik uit mijn slof geschoten.
En dat hielp.
Zijn gezicht vertrok helemaal, hij oogde nogal nerveus, met trillende handjes heeft ie dan toch maar besloten om ons het verschuldigde geld terug te geven.
Ik ben er sindsdien nooit weer geweest.
Best wel jammer eigenlijk, want ik lust graag chinees, maar aan de andere kant heb ik wel besloten om nooit meer naar de chinees te gaan, omdat ze voornamelijk ontzettend veel vleesgerechten verkopen,  ik Boycot ze nu min of meer.

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2005, 23:34:48 »
Hahaha ik heb precies hetzelfde bij een chinees restaurant meegemaakt. Ik bestelde een vegetarisch gerecht en vroeg toen ik het bestelde of het echt wel vegetarisch was. "Ja mevlauw het is veglatarisch" hahaha. En ja hoor, ik kreeg m'n bord voorgeschoteld en wat denk je? Stukjes vlees!  ???

Sindsdien eet ik ook niet zo graag meer bij de chinees.

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2005, 23:43:51 »
Citaat
Hahaha ik heb precies hetzelfde bij een chinees restaurant meegemaakt. Ik bestelde een vegetarisch gerecht en vroeg toen ik het bestelde of het echt wel vegetarisch was. "Ja mevlauw het is veglatarisch" hahaha. En ja hoor, ik kreeg m'n bord voorgeschoteld en wat denk je? Stukjes vlees!  ???
Sindsdien eet ik ook niet zo graag meer bij de chinees.



Mischien moeten wij dan maar gewoon een bordje kopen met de naam Animals er op met een grote zwarte streep erdoor heen.
En dan laten zien.
Dat helpt mischien wel, maar goed, dat is dan natuurlijk weer te idioot voor woorden :P
(stond trouwens ook elders hier op het forum, over bordjes met dieren erop.
Het ging over eten bestellen in het buitenland :)

Ps: Met uit mijn slof schieten bedoel ik niet dat ik de tent afgebroken heb hoor ;)
Ik ben gewoon op mijn strepen gaan staan, zo wil ik het en niet anders, ik werd ineens heel plotseling overdreven serieus en lichtelijk geiiriteerd.
Maar de glazen en de servetringen zijn heel gebleven ;)
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2005, 23:44:20 door Magic Aura »

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2005, 23:47:29 »
hahaha ja maar dat is wel logisch, ik zou dat ook gehad hebben hoor...  :)

Tamara

Re:Nasi-schijf
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2005, 23:52:59 »
Ja, je moet op den duur  gewoon op je strepen gaan staan vind ik, tenslotte ben jij de klant, en klant is koning :)

Tonny

Re:Nasi-schijf
« Reactie #18 Gepost op: 26 februari 2005, 23:54:22 »
Absoluut en ze moeten gewoon respect hebben voor jouw levensstijl.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nasi-schijf
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2005, 16:46:17 »
volgens mij zijn de meeste nasi/bami schijven vegetarisch, maar er zitten dan wel altijd van die vleesachtige stukjes is. volgens mij is het (gemarineerde) seitan.