Neenee, je snapt het toch niet, sorry.
Jij associeert de kleur wit met 'maagdelijkheid', maar de sneeuw maakt het niet uit. Die is gewoon wit. Net zo min als de sneeuw maagdelijk is, is de natuur 'niets dan rottigheid'. De natuur is niet mooi of zinvol, evenmin als ze lelijk of zinloos is. Het is gewoon, punt. Stempels als 'mooi' of 'zinloos' zitten in jouw hoofd, niet in die natuur.
Daar heb je wel een punt natuurlijk, ik geef je gelijk, laten we het zo beredeneren:
Niemand heeft ooit op deze aarde durven te spreken over wat lelijk is of niet, maar aangezien er een taal is,(de mensentaal) wordt er nu onderscheid gemaakt tusen wat mooi is en wat niet, toen deze onderscheid er nog niet was, was er van mooi of lelijk helemaal niets ter sprake, we waren er gewoon.
Nu wordt je veroordeeld, toen niet.
Het is een benoeming, die benoeming zorgt voor onderscheidt, ongeacht of we het leuk vinden of niet,
mijn idee over de mooie witte sneeuw is een idee die ik gestolen heb uit andermans gedachten.
Ik had immers nooit geweten dat de sneeuw zoveel mogelijke poëtische benamingen had gehad, als er niemand anders op deze aarde had bestaan, ik heb het overgenomen van een ander.,( de poëitische taal)
Toch blijf ik erbij dat de persoon in kwestie, die deze aarde geschapen heeft een grote fout heeft begaan.
Mijn moeder heeft een slagaderlijke hersen bloeding gehad, op het moment dat de 8 uur durende operatie achter de rug was, en zij het min of meer overleefd had, stierf een klein jongetje van 1,5 jaar.
Dan vraag ik mij af:" waarom is het zo dat mijn moeder mocht blijven leven, en dat jongetje moest sterven?
Terwijl wij een gevoel van blijdschap en opluchting voelden waren er mensen die kapot gingen aan de dood van hun zoontje.
Dat verschil, dat begrijp ik niet.
Waarom moet de 1 sterven en pijn lijden, en waarom mag de ander alles hebben /krijgen wat zijn/haar hartje begeert?
Dat vind ik onrechtvaardig, begrijp me goed, ik was allang blij en opgelucht dat ik mijn moeder niet heb mogen verliezen die dag, maar dat gevoel dat dat onschuldige kind daar dood op bed lag... .
Dat is wat ik probeer te zeggen, waarom de een wel en de ander niet.
Waarom sterven er mensen in andere landen door de honger?
En waarom kunnen wij alles eten wat mij maar willen?