Makkelijk Vegetarisch
Uitgeverij Cassis
ISBN: 90-374-4933-6
240 pagina's
Mijn moeder had dit boekje geleend bij de bibliotheek en ik was er zo van onder de indruk dat ik hem besteld heb bij bol.com (15 euro).
Op de kaft staat: "eenvoudige recepten voor elke gelegenheid" en daar hou ik wel van. De hoofdstukken zijn opgedeeld in:
Brunch (bv: pannenkoeken met karnemelk, braambessen en appelboter, muffins)
Voorgerechten en tussendoortjes (bv: gemberasperges, Turks geroosterd brood)
Soepen (bv: wortelgroentensoep, waterkessoep)
Kaas en eieren (bv: fonduta, frittata met paddenstoelen)
Slaatjes en bijgerechten (bv: salade van pasta, pompoen en feta, auberginesteaks)
Pizza's, smakelijke taartjes en brood (bv: polentapizza, sodabrood)
Pasta en noedels (bv: herfstlasagne met zachte geitenkaas, roze oesterzwammen en shi-takes met krokante tofu en sobanoedels)
Rijst (bv: rijstballetjes, artisjokrisotto)
Bonen, linzen en kikkererwten (bv: salade met avocado en kikkererwten, linzen met kerrie en spinazie)
Eenpansgerechten (bv: groenten met honing en teriyaki, groentegoulash en bulgur met citroen en komijn)
Nagerechten (bv: panna cotta met honing en amandelen, tiramisu)
Basisbereiding (pizzadeeg, verschillende tomatensauzen, dressing, bouillon, paprikajam)
Afgezien van de brunchgerechten, de kaas-eigerechten en de nagerechten zijn bijna alle gerechten veganistisch.
Het is een handzaam boekje (vierkant) met smakelijke foto's en omschrijvingen van nooit meer dan een pagina met redelijk grote letters en regelafstanden.
Minpuntje: hoeveelheden verschillen erg, de ene keer voor 4 personen, dan weer voor 6 of 8 en de tiramisu is zelfs voor 20!