Wij hebben sinds een paar jaar een standaard eigengemaakte salade die we altijd eten bij dergelijke feestdagen. 't Is wel een recept van mijn tante, dus ik weet de preciese aantallen niet, maar dat kun je zelf goed 'afmeten' door simpelweg een beetje te kijken naar de balans van ei, komkommer en slasaus :B
Benodigdheden:
Een hele komkommer, gewassen
Slasaus tuinkruiden
Een aantal gekookte eieren (wij gebruiken geloof ik meestal een pakje van 6, als je meer wilt mag dat
)
Slakom/schaal/waar je ook maar een salade in serveert
Was de komkommer (een keer vergeten toen ik eentje gebruikte voor een high tea sandwich, werd ik een beetje misselijk van >.>) grondig en snij hem in plakjes of partjes (ik houd van een groffe salade, dus ik maak 'm in redelijk groffe stukjes). Deponeer in de slakom/schaal/whatever.
Pel de gekookte eieren en snij deze in (grove) stukken en deponeer ook deze in de slakom/schaal/whatever.
Voeg naar smaak een hoeveelheid slasaus toe en schep het geheel goed door om alles goed te mengen.
Je kunt ook als variatie nog meer groentes snijden en erdoor gooien (tomaat? Chalotjes? Lenteuitje? -helaas voor ons zijn alle uien behalve lenteui uitgesloten
)
Ik ga hem zelf deze Pasen ook zelf maken, en heb het mezelf voorgenomen om daarvoor enkel biologische producten te gebruiken
Ik wil ook Pasen! Dan is de supermarkt dicht en hoef ik niet te werken! Ik ging vandaag bijna over mijn nek toen ik de nieuwe rosbief uit de verpakking moest halen. Grote hoeveelheden koeienvocht die eruit kwamen, bah >: Ik wil een andere baan D':