Vegatopia Forum

Pasen

Offline Selly

• 30.783
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #80 Gepost op: 20 maart 2008, 15:11:18 »
Gefeliciteerd Renske!
Ik zit in een huisje met schoonfamilie (leuke familie, is dus leuk) en er is niet echt een keuken, en omdat ik het niet zie zitten dat we 3 dagen gaan afhalen zorg ik 1 dag voor eten: thuisgemaakte Mexicaanse 3-bonen chili, die daar in de magnetron wordt opgewarmd, en dan op tafel kleine zachte tortilla's, mangosalsa, ananas-muntsalsa, tomatensalsa, grove guacemole, zure room, geraspte kaas en chippies.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 20 maart 2008, 16:23:02 »
jou familie heeft iig niet te klagen :D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Gwennepen

« Reactie #82 Gepost op: 23 maart 2008, 06:44:20 »
ik denk dat ik pannenkoeken maak.

Ik ga zo pannenkoeken bakken als paasontbijt. :)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #83 Gepost op: 23 maart 2008, 08:00:41 »

zó vroeg al? Ik overweeg een eitje, en misschien een stukje van een groot zoet brood van de AH, maar ik ga zo koffie drineken en lunchen met familie bij mijn opa, daar is het brood ook voor ... En dan krijgen we ook wel genoeg lekkere dingen binnen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #84 Gepost op: 23 maart 2008, 11:08:04 »
Volgens mij deden we nooit echt aan paasontbijt vroeger. Wel werd er aan het begin van de avond heeel veel eiereren gekookt. Ik doe aan beide niet. Al was gisteren wel mijn tante op bezoek en kocht ze in de Natuurwinkel een paasbrood waarvan ze de helft aan mij gaf. Net een stukje gehad, en ik denk dat ik er wel een paar dagen mee doe.

Heb wel zin in een haantje van Palmpasen, maar ja. Dat was natuurlijk eerder en ik heb nog nooit gezien dat ze dat hier in Nijmegen doen.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2008, 11:10:33 door LL de Ling »

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #85 Gepost op: 23 maart 2008, 11:43:10 »
Matzes met suiker en roomboter, thee en een pistoletje met kaas

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #86 Gepost op: 23 maart 2008, 12:46:42 »
Wij hadden vanochtend een paar schijven overheerlijke, (door Kristof) zelfgebakken Hefezopf ('gistvlecht') met boter. En Finn Crisp met ei, paprika, mosterd, bieslook, zout en peper.

O enne, gefeliciteerd Renske!
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2008, 12:46:57 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #87 Gepost op: 23 maart 2008, 13:46:57 »
Wij hadden vanochtend een paar schijven overheerlijke, (door Kristof) zelfgebakken Hefezopf ('gistvlecht') met boter. En Finn Crisp met ei, paprika, mosterd, bieslook, zout en peper.

O enne, gefeliciteerd Renske!

Hihi, dankjewel! Ik ben eigenlijk volgende week zondag pas jarig, ik heb verwarring gezaaid hier, sorry!
En fijne Paas!

Gwennepen

« Reactie #88 Gepost op: 24 maart 2008, 06:38:22 »

zó vroeg al? Ik overweeg een eitje, en misschien een stukje van een groot zoet brood van de AH, maar ik ga zo koffie drineken en lunchen met familie bij mijn opa, daar is het brood ook voor ... En dan krijgen we ook wel genoeg lekkere dingen binnen.

Ja, wel vroeg, we zijn nog naar Hulst geweest en daar wilden we ook een beetje op tijd zijn. Maar het viel goed in de smaak hoor. :)

ingrid

« Reactie #89 Gepost op: 29 januari 2009, 12:30:59 »
Heeft iemand een recept voor eierbrood voor in de broodbakmachine?

Ik kan het hier niet krijgen in het buitenland en dat mis ik toch zo met pasen en kerst!  :'(

mh*snowwhite

« Reactie #90 Gepost op: 29 januari 2009, 18:01:42 »
ook hier matzes met boter en suiker, paasstolletje en chinois (brioche met glazuur) ,met boter

heerlijk!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #91 Gepost op: 01 april 2009, 16:03:48 »
Schop! Het is weer bijna pasen! Doen jullie er nog wat aan? Ik zit te denken aan suikerbrood te maken. Heeft iemand dat wel es gedaan en is dat makkelijk?
,,,,فلافل

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #92 Gepost op: 01 april 2009, 16:11:18 »
Wij hebben (als het goed is) de avond er voor de verjaardag van mijn oma, dus denk dat we dan al genoeg lekkere dingen (lees calorieën) binnen krijgen.

Denk dat ik het redelijk eenvoudig hou met een vers gebakken (zonnepit misschien) broodje, vers gekookte eitjes en een vers sapje.
En dan 's avonds een lente maaltje (moet alleen nog bedenken wat)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #93 Gepost op: 01 april 2009, 16:15:19 »
Schop! Het is weer bijna pasen! Doen jullie er nog wat aan? Ik zit te denken aan suikerbrood te maken. Heeft iemand dat wel es gedaan en is dat makkelijk?

Die suiker is lastig te krijgen, met gewone kandijsuiker breek je je tanden erop. (Wat me eraan doet denken dat ik nog parelkandij heb liggen, maar dat is misschien weer iets te fijn.)

Ik heb bedacht dat ik een hazelnotenspijsbrood met chocoladestukjes wil maken. Maar dat is eigenlijk onzin, want dan ga ik dus proberen het hazelnotenspijsbrood van Hartog te verbeteren, en dat kan helemaal niet.
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #94 Gepost op: 01 april 2009, 16:53:22 »
ik eet een van die dagen bij mijn schoonouders: grof gesneden brood met ladingen kaas van l'amuse. Wat zou je verder nog willen?
Nou ja, misschien thuis iets met thema geel: kleedje, takjes forsythia, eitje: dat werk. :)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #95 Gepost op: 01 april 2009, 18:06:36 »
ik vier dat weekend mijn verjaardag (ben de dinsdag na pasen jarig dus ja) maar wil idd ook wel iets leuks doen...
hmmm nog geen idee
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #96 Gepost op: 01 april 2009, 21:44:08 »
Wij hebben volgende week op 't werk een paasontbijt. Ik ga denk scones of muffins of (hoe voorspelbaar) cupcakes bakken. Cupcakes zijn trouwens voor mijn collegæ helemaal nog niet voorspelbaar aangezien ik die naar mijn nieuwe werk nog nooit heb meegenomen. Ik heb wel een somscakejesmeenemende collega die ik heel lief vind en die misschien ook wel weer cakejes gaat meenemen, en die wil ik dan eigenlijk niet aftroeven door met cakejes met uitbundige opsmuk en in drie smaken aan te komen zetten (zoals ik ze wel altijd maak eigenlijk). (Oké als ik eerlijk ben bedoel ik gewoon dat die van VCTOTW zoveel lekkerder zijn dat het bijna gemeen zou worden...) Dus wellicht toch scones of muffins dan.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #97 Gepost op: 01 april 2009, 22:39:59 »
Mijn vader is 1e paasdag jarig, en omdat het op een zondag én in het weekend is, gaan we er heen. Dwz zaterdagavond naar m'n broer, blijven daar slapen en zondagochtend ontbijten bij m'n ouders. En toevallig is het Pasen. Groot voordeel: weer weg voor de rest van de visite komt.  ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #98 Gepost op: 02 april 2009, 10:38:03 »
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #99 Gepost op: 02 april 2009, 17:18:35 »
kaas van l'amuse.

:kwijl:
Kwam er niet een vestiging in Amsterdam? Zou leuk zijn voor jullie!