Ik doe mee met de VeganChallenge UITGEREKEND met Pasen. Zucht. Nu vind ik dat zelf niet zo'n probleem, maar we vieren de verjaardag van mijn vader zondag met een paaslunch/diner.
Zo doet het de naam challenge in elk geval wel eer aan, toch?
En je krijgt koningsdag er ook nog bij!
Over die Wilmersburgerkaas; die heb ik een paar weken terug bij de vegaslager meegenomen. De verkoopster raadde me aan het op een tosti te eten.
Mijn omnivore vriend vond het wel te doen, maar ik kreeg toch wel vegancheeseflashbacks en heb het laatste deel van m'n tosti maar aan hem gegeven.
Ik weet zelf nog niet precies wat ik wil gaan maken (of kopen) voor de paasbrunch of wat is het, high tea oid bij mijn ouders. Mijn familie is ook nogal vleeseterig, waardoor ik direct riep dat ik dan wel wat hartigs wilde meenemen (heb geen zin in alleen maar zoet, maar ook niet echt in fabriekskaas ofzo).
Ik ben van plan eens te proberen notenkaas te maken (de cashews staan al in de week, heb ook macadamia's in huis) met
dit cashewrecept en een van
deze recepten, maar zit ook te kijken of iets van
deze spreads me aanstaat. Dan bij voorkeur iets geels of groens, het is wel pasen immers!
Alhoewel het geloof ik eerder de bedoeling is een gerechtje mee te nemen dan een dip (dit moet ik nog even afstemmen). Maar ik heb niet zo veel inspiratie voor een (liefst) vegan paaswaardig high teaïg gerechtje.Nouja, met lekker brood erbij wordt het vanzelf een gerechtje natuurlijk. Of het daarmee high teaïg is is weer een ander verhaal, maar als ik het vervolgens in de vorm van een driehoekje snijd kan niemand er meer iets op aanmerken, me dunkt.