Vegatopia Forum

Alternatief voor Anti-Depressivia

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2005, 13:15:51 »
een vriendin van mij maakt geen serotonine aan, dus die slikt anti-depressiva, maar daar merk je niets aan
nu heeft zij ook een tijdje geexperimenteerd (met de psychiater wel) met verschillende medicijnen tot ze voor haar de goede hadden gevonden (en nee, ik weet niet welke ze nu slikt)

Supercalifragilisticexpialidocious!

Monie

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2005, 14:32:08 »
Ook ik kan niet tegen anti-depressiva, wel geprobeerd maar ik werd er erg ziek van. Ik ben dan ook niet voor het slikken van die medicijnen. Sint Janskruid hielp bij mij niet en ik kan me voorstellen dat je je door een psychiaterbezoek ook niet beter voelt, ik had hetzelfde probleem.
Ik heb wel veel gehad aan bezoeken bij een arts/acupuncturiste die tevens heel goed kan aanvoelen waar oorzaken van problemen liggen. Omdat zij ook arts is worden de bezoeken aan haar voor het grootste gedeelte vergoed, mits je een aanvullende verzekering hebt. Mocht je interesse hebben in waar ze werkt dan wil ik je daar wel over mailen.

Succes.

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2005, 15:30:23 »


Citaat
Je moet nu niet het vooroordeel van heeeeel veel mensen hier gaan bevestigen met zulke negatieve verhalen.
Als je er gezond mee omgaat is het onwijs leuk. Ook de nasleepeffecten vallen reuze mee.


Het is niet zozeer een vooroordeel, zo denk ik erover, ik heb mensen meegemaakt die er stemmen van in hun hoofd kregen en in een psychose terechtkwamen, ook ik heb regelmatig last van Negatieve stemmen in mijn hoofd, en heb het gevoel dat ik steeds bekeken wordt, zoals byv: op mijn werk, op de WC, onder de douche, op mijn eigen slaapkamer(zelfs met de gordijnen dicht!)
Dat is echt heel erg naar, ik heb altijd het gevoel nooit alleen te zijn, ook als ik eet, dan hoor ik ineens Gadverdamme, en dat is tegen mij gericht, omdat ik dan denk dat ik niet netjes eet, of als ik aan het schoonmaken ben hoor ik het ook, dat betekend voor mij dat ik nog harder boenen moet.
Ik ben gelukkig wel zo helder dat ik weet dat mijn eigen hoofd die stem creëerd, het komt niet van bovenaf, dat weet ik zeker.
En wat die negatieve verhalen betreft:"ik vind dat dat juist gezegd moet worden, het geldt als een waarschuwing, ik vind niet dat je drugs de hemel in moet gaan prijzen, alsof het een of ander wondermiddel is, bovendien is het vaak zo dat als je XTC(Amfetamine slikt, dat daar nog wel eens rattengif doorheen wordt gegooid,(zoals Christiaan eigenlijk bedoeld)of Speed, en Speed heeft wel vervelende bij werkingen.
Maar zolang jij er plesier van hebt, en er geen vervelende bijwerkingen van krijgt dan zal er waarschijnlijk wel nixs aan de hand zijn, en dat je het als grapje bedoelde snap ik ook wel, en dat vind ik helemaal niet erg, maar promotie maken voor drugs weer wel, maar ik denk dat dat je bedoeling niet is geweest, dus ik neem je niks kwalijk, ik zeg zelf ook wel eens hier op het Forum:"MMMM, lekker, Amerreto met cola, terwijl er mensen zin die kapot gaan aan drank.
Dan is het ook net of ik er promotie voor sta te maken.

Citaat
Van mij was het meer een grapje hoor dat je dit moet gebruiken als je je kut voelt. Dat lijkt me idd niet werken. Ik kan niet uit ervaring spreken want ik doe het alleen als ik me goed voel :


Dat weet ik, maar toen ik begon met Drugs gebruiken was er niks mis met mij, maar daarna heb ik geen enkele opleiding meer afgemaakt, ik werd opstandig en agressief etc, het kwam juist door die troep dat ik me rot begon te voelen, en bij de 1 gaat het prima, en de ander wordt er gewoon gek van, dat verschilt nogal per persoon.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 15:32:27 door Magic Aura »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2005, 15:56:16 »
Nou wrschlk was het dan ook wel door iets anders getriggerd. Een heftige gebeurtenis zoals overlijden ofzo.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2005, 16:00:00 »
@Apraxia: drugs are bad, mkayyy?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2005, 16:02:42 »
Citaat
Nou wrschlk was het dan ook wel door iets anders getriggerd. Een heftige gebeurtenis zoals overlijden ofzo.

Het is jammer dat ik je niet voor kan stellen aan dat meisje die nu min of meer als een dooie geest door het leven gaat, mischien dat je er dan anders over gaat denken.
Je moet eens weten hoe haar familie d'r onder lijdt.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 16:03:01 door Magic Aura »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2005, 16:04:08 »
Nou dat meisje zou best al een psychiatrisch aandoening kunnen hebben gehad voor dat ze aan dope ging.

Drugs zijn slecht maar je krijgt niet 'zomaar' een psychiatrische aandoening.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2005, 16:06:00 »

Citaat
Nou dat meisje zou best al een psychiatrisch aandoening kunnen hebben gehad voor dat ze aan dope ging.
Drugs zijn slecht maar je krijgt niet 'zomaar' een psychiatrische aandoening.

Nee, dan kun je ook wel stellen dat iemand al last van halucinaties had, voor dat ie aan de drugs ging.



Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2005, 16:10:07 »
Een voorbeeld, ooit wel eens van LsD gehoord?
Wat denk je daarvan, dat er mensen zijn die in een Trip zijn blijven hangen?
Die gewoon simpelweg permanent gek zijn door die troep, en dan ga jij beweren dat het door problemen komt?
Die mogelijkheid zit erin, maar niet bij alle gevallen, je kunt niet gaan ontkennen dat drugs zowel positieve veranderingen met zich meebrengt als negatieve, ieder drugs heeft zijn keerzijde.
Drugs kan je geest aantasten, werkelijk waar, en anders moet je maar even inlichten bij het CAD, die kunnen je er meer over vertellen. :)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2005, 16:10:33 »
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van de psychiatrie.

edit: ik doelde op je voorlaatste post.

Over LSD.....ik had het over pep en pillen.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 16:12:00 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #30 Gepost op: 13 februari 2005, 16:12:06 »
Citaat
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van de psychiatrie.

Nee, ik spreek uit eigen ervaring en heb daar geen psychiater bij nodig ;)
En dat zegt al genoeg lijkt mij.

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #31 Gepost op: 13 februari 2005, 16:14:31 »


Citaat
Over LSD.....ik had het over pep en pillen.

Dat is chemische rotzooi en hoort niet in je lichaam thuis, bovendien heb ik regelmatig last van waanbeelden gehad door pep en pillen, dus dat kan.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2005, 16:14:47 »
Nee dat zegt dus niet genoeg.

Een psychose wordt getriggerd. Al dan niet door dope. Als iemand iets heftigs meemaakt kan het ook getriggerd worden.
Je kunt achteraf dus niet met zekerheid zeggen of het door de drugs kwam. Ik bedoel dus...het kwam er wel door maar kon ook op een later tijdstip door wat anders getriggerd worden.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #33 Gepost op: 13 februari 2005, 16:20:21 »
dat zou kunnen(mischien).
Mischien dat je bewijsmateriaal op kunt gaan zoeken?
Mischien staat het ergens geschreven?

Lijkt me wel interessant om te lezen n.l.
(dit is geen competitiestrijd hoor, ik wil alleen maar weten wat klopt en wat niet)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #34 Gepost op: 13 februari 2005, 16:33:28 »
Een psychose wordt getriggerd. Al dan niet door dope. Als iemand iets heftigs meemaakt kan het ook getriggerd worden.
Je kunt achteraf dus niet met zekerheid zeggen of het door de drugs kwam. Ik bedoel dus...het kwam er wel door maar kon ook op een later tijdstip door wat anders getriggerd worden.
Dus hee, je kan gerust drugs gebruiken, als je er een psychose van krijgt dan zat die er toch al aan te komen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #35 Gepost op: 13 februari 2005, 16:45:58 »
Ja hgstwrschlk wel.

En tuurlijk krijg je tijdens pep enzooi waanbeelden enzo. Maar die zijn wel leuk  :D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #36 Gepost op: 13 februari 2005, 16:56:08 »
Ja hgstwrschlk wel.
Je mag me vreemd vinden maar als ik dan toch een psychose moet krijgen dan liever later dan eerder.

Bovendien geloof ik niet zo in dat determinisme. Wat zeg ik: fatalisme. Dat is vast noodzakelijk om hulpverleners het idee te geven dat ze het kunnen begrijpen maar of dat dan ook echt werkelijk zo is is een tweede.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #37 Gepost op: 13 februari 2005, 18:10:13 »
Tuurlijk kun je dat nooit begrijpen. Het doen alsof je het probeert én er voor betaald worden is echter wel relaxed  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #38 Gepost op: 13 februari 2005, 18:27:00 »
Ik ken meerdere mensen die anti-depressiva slikken en geen van hen is er zombie-achtig door geworden. Bij allen werkt het heel goed.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 18:28:15 door Hizikigrrrl »

Tamara

Re:Alternatief voor Anti-Depressivia
« Reactie #39 Gepost op: 13 februari 2005, 18:45:46 »
Apraxia, lees dit dan eens.

Speed
[/b]

Sommige gebruikers noemen als prettige werking:

actief, vrolijk, helder en alert
gevoel van energie, toename initiatief
zelfverzekerd
meer concentratie
gemakkelijke babbel
geen slaap, geen honger
betere sportprestaties
simpele klussen kosten minder moeite(wel meer fouten)


Onaangename effecten:

buik en hoofdpijn
te strak staan
opgefokt en agressief
duizeligheid, zweten
bij regelmatig gebruik: slechte huid(puistjes) en blaasontsteking vrouwen(wat kan leiden tot een bekkenontsteking )
na afloop: oververmoeid, depressief, hongerig, stijfe, zere kaken
zere knieën en botten

De kans op deze klachten neemt toe bij hogere doseringen en bij wekelijks regelmatig(of meer gebruik)

Gevaarlijke risico's

Bij hoge dosering/te vaak gebruiken kunnen levensbedreigende situaties ontstaan.

Volledige uitputting
Vermagering
Hartfalen en toevallen(stuiptrekkingen)
hersenbloeding, overhitting, coma


Psychiatrische gevolgen van misbruik van Speed zijn

Wanen
ziekelijk achterdochtig
hallucinaties
hevige angst, paniek
bizarre agressie

Als je stopt met speed voel je je moe, onrustig en depressief

Bron: drugsinfoteam