Waarom wil je iets natuurlijks?
Als je echt zware klachten hebt, zou ik niet gaan lopen kutten met homeopathie en dergelijke, maar serieus medicijnen overwegen. Ze kunnen je leven aanzienlijk verbeteren.
Slechte ervaring mee gehad, het is al een poosje geleden, hoe het spul heette weet ik niet meer, maar ik kreeg er angsten van, ik had toendestijds last van een straatfobie, en dat gevoel werd versterkt door die medicatie, bovendien zitten er vaak chemische stoffen in, en je kunt er dik of heel erg suf van worden, waardoor het besturen van een auto een gevaarlijk spelletje kan worden(Ik heb rijles), vandaar dat ik een alternatief zoek.
Plus het feit dat ik een meisje ken die helemaal kapot gegaan is aan Speed, weed en Xtc pillen, ze slikt nu anti-depressivia en het is nu net alsof ze al dood is maar nog niet begraven, het gaat ontzettend slecht met haar, zij zou van die medicatie af moeten vind ik.
Als je last hebt van lichte depressieve klachten zou je naar een peut kunnen gaan (gedragstherapie bijvoorbeeld) en een recent onderzoek wees uit dat hardlopen evengoed werkt. Er zijn inmiddels al hardloopgroepjes voor depressieve mensen. Je GGD weet er vast wel meer over.
Nee, dat lijkt mij geen goed idee, bedankt voor je advies, maar zodra ik ook maar 1 stap richting een psychiater of wat voor hulpverlener ook zet, dan gaat het alleen maar meer bergafwaarts met me, naar een psychiater gaan zorgt er bij mij voor dat ik nog bewuster wordt van het feit dat ik een probleem heb, waardoor ik alleen maar depressiever wordt, het is haast niet uit te leggen, ik zit nogal erg gecompliceerd inelkaar.
Ik weet het namelijk uit ervaring
Zorg verder dat je bezig blijft (vooral fysiek: ga sporten etc.) en niet teveel gaat zitten denken. Eet gezond (multivitamines evt. erbij) en rust goed.
Dat klopt, in beweging blijven is goed voor lichaam en geest, ik ben 2 weken geleden weer begonnen met Fitness, en ik moet toegeven dat het me goed doet
Sterkte!
Bedankt