Vegatopia Forum

Rendangbakjes voor in de oven

mirrrie

Rendangbakjes voor in de oven
« Gepost op: 07 februari 2005, 14:24:34 »
Volgens mij heb ik dit recept ooit uit de allehande gehaald toen er nog quorn hacheestukjes bestonden.

Voor 2 personen ongeveer:
Kook ongeveer 200 gram sperzieboontjes (kleine stukjes).
Maak in een andere pan rendang met een vleesvervanger zoals bijvoorbeeld quorn (rendang kan van conimex of een vaag merk). Bak daar nog een rode paprika in kleine stukjes mee. Doe als ze gaar zijn de sperzieboontjes er ook nog bij. Maak ondertussen aardappelpuree voor 2 personen.
Doe de mix van rendang en groente in twee ovenschaaltjes.  Schep de aardappelpuree erop. Gooi er nog een laagje geraspte kaas overheen. Even onder de grill in de oven totdat de kaas een korstje vormt en eet smakelijk. Erg leuk om uit een bakje te eten. Pas op het is erg warm! ;)

Offline Selly

• 30.783
Re:Rendangbakjes voor in de oven
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2005, 14:30:36 »
er staat hier een recept hoe je zelf een rendangkruidenmix kan maken, voor de mensen die geen kant en klare zakkies willen gebruiken.
,,,,فلافل

Elsbeth

« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2005, 22:45:33 »
toen er nog quorn hacheestukjes bestonden.
Bestaan die niet meer dan? Hmm jammer! In plaats van die hachee stukjes kan je denk ik wel goed seitan gebruiken! Ik heb dat een keer in een stoofpotje/hachee achtig iets gegeten (veganistisch) en daarin smaakte die seitan echt heel lekker!

mirrrie

« Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2005, 11:41:34 »
En de rendangstukjes bestaan volgens mij ook al niet meer. Ach je maakt er zelf vaak net zo makkelijk een prutje of sausje bij.