Maar vega en de basisschool gaat vaak fout. zo hadden we vlak voor de zomervakantie een groot feest met speurtocht. Ik stond bij de tom. soep. Inderdaad met ballen (varkensvlees) De moslims en de vega's konden dus geen soep eten. Waarom dan niet een soep zonder vlees? Die paar waterige gehaktballetjes maken het ook niet echt lekker. En het vervelende was dat mijn opmerking wél aansloeg qua moslims (ja, daar moeten we rekening mee houden) en niet qua vega's (die paar moeten niet zeuren hoor, dan eten ze de balletjes maar niet zucht)
Idem Dito
Bij het voorbereiden van het Kerstfeest kregen we als blaadje mee dat er voor "kindereten" gezorgd moet worden, met als suggestie frikadellen.
Mijn opmerking dat er een paar veggies, een hindoe en een stel moslims in de klas zitten en dat er dus beter en (vooral makkelijker) vega eten kan komen is gezeur. Waarschijnlijk vooral omdat ik dat als vega-ouder zei, want voor de religie is meer respect.
Mijn idee was gewoon dat je éérst gaat kijken naar wat iederéén mag, dan een menu maakt en daarmee
op school aan de slag gaat. Op die manier zijn er geen kinderen die "iets anders" hebben. Verzorging, rekenen, lezen en les in verschillen in een project zeg maar.
Maar ja, te veel moeite denk ik.....
Idd een mooie zoon Kim, ik wil niet graag herinnerd worden aan de moeite die het me kostte om iets bij S. naar binnen te krijgen, alhoewel dat later wel goed gekomen is.
Een boek dat ik heel goed vind en aan iedereen kan aanraden is Consuminderen met Kinderen van Marieke Henselmans. Vooral het stuk over kooklessen is geweldig.
O ja, wilde nog even zeggen dat S. natuurlijk wil komen voor kookles.