Onzin, bevrucht of niet maakt voor een kip totaal niks uit. Veel zorg aan de eitjes besteden doet een kip als ze broeds is, of het ei nou bevrucht is of niet. Een broedse kip zal ook proberen zoveel mogelijk eieren te verzamelen, of ze nou van zichzelf zijn of niet. Wel zal een kip alleen kippeneieren bij zich scharrelen
nou kippenkenner, je zegt zelf dat ze er veel tijd aan besteed. dat ze dat dus OOK doet als ze niet bevrucht zijn maakt het alleen maar erger om de eieren bij haar weg te halen. Ze heeft overduidelijk moeder en broedinstinct en door de eieren weg te halen ontneem je haar dus toch iets.
wat versta je hieronder? De geknipte snavels en vleugels? De kippen die wij houden zijn niet op verzoek geknipt en ook niet zo gekocht bij een handelaar. We hebben nu 3 kippen met geknipte vleugels waarvan 1 ook een geknipte snavel heeft, maar deze komen alledrie van een kinderboerderij vandaan waar ze door de aivd heengebracht zijn omdat ze mishandelt waren.
Zeer nobel.
Ik refereerde aan dat jij vond dat je wel voor kippen kan beslissen. Immers zei je,
wanneer vragen ze om aandacht? Als er 3 doodgereden worden vragen ze dan om omheining.Dus dan kan je voor de kip beslissen? een kip hoort niet in een hok met gaas, en een kip hoort ook geen bezit te zijn van...
We hebben de dieren zo naar onze gebruiksaanwijzing gevormd dat ze waarschijnlijk het hok ingaan ja. Net zoals dat sommige nertsen als ze vrijgelaten worden juist MEER in hun hok kruipen.
Dat bedoel ik met mond/fladder/pik/denkdood.
En hun passifiteit geeft ons dan weer het recht (denken we) om ze toch te houden en hun bezit af te nemen.
enne, een kat houden uit een assiel is toch ook gewoon dierhouderij van een dier dat door de mens verknipt is om bij ons te wonen?
Ja. Dat klopt. Maar als ik kan kiezen tussen of mijn katten wonen tussen 250 andere katten en bioindustriekattenvoer gevoed krijgen, geen eigen plek hebben, geen rust, blaffende honden, stress stress en nog meer stress terwijl ze nog een heel leven voor zich hebben dan gun ik hun die plek bij mij. Met eigen rustige plekjes, biologisch katteneten, plantjes en een tuin, speeltjes en rust.
Ik ben helemaal niet voor het domesticeren van dieren, maar dat betekend nog niet dat ik ze laat creperen in een asiel.
ze zullen best weten waar ze over praten, maar ik weet bijna wel zeker dat ze de gegevens ook naar hun voordeel vrijgeven. Als je er van uit gaat dat je dieren niet behoort te houden en te gebruiken, zul je ook geen goede voorbeelden van dierhouderij geven maar alleen de slechte. Daarbij kun je aan alles een positieve twist en een negatieve geven.
Nou volgens mij hebben ze er niets op tegen als geredde dieren uit bv de bioindustrie/proefdierindustie etc. laat wonen op je eigen stukje land en ze daar nog een lang en rustig leven kan geven. dat lijkt me toch hele mooie dierenhouderij.