Ik heb de link aangeklikt en het verhaal gelezen. Ook voor mij stond er veel in waar ik het mee eens ben. Overigens heb ik geen antwoord gekregen op de "grens"vraag die ik gesteld heb. Wel het volgende gelezen:
Veganisme is een geavanceerde manier van leven, welke in overeenstemming is met Eerbied voor het Leven en welke de rechten van alle levende wezens erkent en de ze tevens uitbreidt tot medeleven, vriendelijkheid en gerechtigheid zoals de Gouden Regel voorschrijft (Wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet). Veganisme weigert alle vormen van wreedheid en exploitatie van het dierenrijk. Veganisme is gebaseerd op een verlicht gevoel van verantwoordelijkheid tegenover andere mensen en dieren (vogels, beesten, vis enz.) waarmee we deze aarde delen, zowel als op een vooruitstrevende blik welke een gezonde, vruchtbare grond, een gezond plantenrijk en een billijk gebruik van de materialen van de aarde aanmoedigt. Veganisme leert de basisrelatie tussen mens en natuur, inclusief het preventieve natuurlijke onderhoud van het lichaam betrekking hebbend op ons voedsel, drinken, frisse lucht, zonneschijn, gymnastiek en rust en ons mentale emotionele en spirituele welzijn.
Veganisme is geen religie en leden van ieder geloof of zonder, zijn vrij en welkom het te leren en te praktiseren.
Bijna volledig kan dit ook slaan op vegetarisch. Er staat in de rest van de tekst geen letter over eieren.