Doelde meer op als er geen mensen meer in de lijst staan Wat gebeurd er dan met de honden
Ik denk dat die kans vrij klein is, ik denk namelijk dat veel mensen wel een goed opgevoedde hond willen hebben waar de voorgeschiedenis van bekend is (en bij een hond uit het asiel moet je dat altijd nog maar afwachten).
En dus ook tegen honden die ingezet worden om mensen te vinden die onder het puin bedolven zijn na bijvoorbeeld een aardbeving?
jep
Dat is wel heel consequent, maar dan schiet je toch een beetje door denk ik. Dan zie je dus liever dat er onnodig mensen overlijden omdat ze niet op tijd gevonden worden, dan dat een hond af en toe moet 'werken'. En door zo'n dier wordt het niet eens als werken ervaren, die vindt het fijn om z'n baas een plezier te doen. En zo'n hond heeft verder echt wel een goed leven, dus waarom zou je die daar dan niet voor kunnen inzetten? Is het dan niet een kwestie van kiezen uit twee kwaden (in jouw ogen dan); of mensen die overlijden, of een hond die 'in gevangenschap' leeft, en sla je dan niet een beetje door met je principes alleen maar omdat je consequent wilt zijn en nu eenmaal het standpunt hebt ingenomen dat dieren nergens voor gebruikt mogen worden?