Vegatopia Forum

Waar ligt de grens van veganisme

Aap

Re:Waar ligt de grens van veganisme
« Reactie #120 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:47:49 »
Ja dus als je jou redenatie volgt mogen alle katten en honden ook weg?

Ja. Die bestaan ook alleen maar voor de mens.

Jij bent dus eigenlijk een soort veganistische extremist? Ik denk dat iedereen wel weet wat we met extremisten moeten doen.

Heb jij gewoon een hekel aan de mens?

Aiko

« Reactie #121 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:49:55 »

Ik ben niet extreem, maar heb wel een hekel aan de mens. Ook niet veganisten en vegetariers kunnen het niet zo op hebben met de mens, trouwens.

Kiwi

« Reactie #122 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:52:39 »
maar heb wel een hekel aan de mens

Nee, Aiko, jij ook al??? :o

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #123 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:53:46 »
Jij bent dus eigenlijk een soort veganistische extremist? Ik denk dat iedereen wel weet wat we met extremisten moeten doen.
Nou je mag me extreem noemen, maar dat is gewoon omdat jij in een ander perspectief kijkt. Ik vind jouw daarentegen weer extreem vanuit mijn positie.
Citaat
Nee, ik ben juist bezig om ook de mens een beter bestaan en vooral een betere wereld te creeeren. Ik koop fair trade enzo. Dat zie ik de gemiddelde mens nog niet doen. Maar idd.. doen mensen verschrikkelijke dingen op deze aardkloot wat ik graag verandert zie.

Heb jij een hekel aan de mens? Ik denk niet dat jij nadenkt over waar je koffie enzo vandaan komt. Niet beseffend dat daar medemensen voor worden vermoord... niet?

En zit jij te protesteren tegen mensenrechtenschennis, oorlog etc?
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 22:54:19 door Dr@iko »
Stem op de Partij voor de Dieren

Aap

« Reactie #124 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:58:49 »
Als jij vind dat alle dieren die door de mens zijn gekweekt dood moeten vind ik dat erg vreemd.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #125 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:59:17 »
Nou je mag me extreem noemen, maar dat is gewoon omdat jij in een ander perspectief kijkt.
Ja, maar dat is alleen in het geval van Aap zo, he? Vergeet niet dat een heleboel mensen hier die eenzelfde perspectief hebben als jij jou ook wel extreem noemen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

« Reactie #126 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:01:01 »

Ik ben vóór de apocalypse, weet je nog wel?

Heeft Aap mijn voorlaatste voorgaande reactie nog gelezen? Wat vind Aap daarvan? Zullen we afspreken dat jij tot half september alleen op je gemak gaat lezen, alles in je opnemend, om dàn pas een discussie aan te gaan met je wel of niet vernieuwde inzichten?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #127 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:01:22 »
Als jij vind dat alle dieren die door de mens zijn gekweekt dood moeten vind ik dat erg vreemd.
Hij zegt niet dat de dieren die nu leven dood moeten, hij vindt dat die soorten wel mogen uitsterven. En dat vind ik op zich geen onacceptabele stelling.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #128 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:02:41 »
Jij kan nu echt nooit meer een sock zijn. Laat staan de Oppersock.

Citaat
Heeft Aap mijn voorlaatste voorgaande reactie nog gelezen? Wat vind Aap daarvan? Zullen we afspreken dat jij tot half september alleen op je gemak gaat lezen, alles in je opnemend, om dàn pas een discussie aan te gaan met je wel of niet vernieuwde inzichten?
Jij bent echt veel te redelijk :heehee:

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #129 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:02:52 »

Je antwoordt wel heel selectief he? Of heb je geen antwoord op de vragen die Dr@iko stelde?
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 23:03:19 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Aiko

« Reactie #130 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:05:30 »
Jij kan nu echt nooit meer een sock zijn. Laat staan de Oppersock.

Het uitsterven van de mens; een prachtig streven voor het Sockisme, toch?

Aap

« Reactie #131 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:09:02 »
Nou je mag me extreem noemen, maar dat is gewoon omdat jij in een ander perspectief kijkt. Ik vind jouw daarentegen weer extreem vanuit mijn positie.
Citaat
Nee, ik ben juist bezig om ook de mens een beter bestaan en vooral een betere wereld te creeeren. Ik koop fair trade enzo. Dat zie ik de gemiddelde mens nog niet doen. Maar idd.. doen mensen verschrikkelijke dingen op deze aardkloot wat ik graag verandert zie.

Heb jij een hekel aan de mens? Ik denk niet dat jij nadenkt over waar je koffie enzo vandaan komt. Niet beseffend dat daar medemensen voor worden vermoord... niet?

En zit jij te protesteren tegen mensenrechtenschennis, oorlog etc?

Deze bedoel je, vind ik erg off topic raken, wel interesant en heeft ook wel raakvlakken met vegetarisme.

Bij koffie zeg je ook niet "zielig, dan maar geen koffie" nee dan wordt wel de verantwoorde versie gekocht.

Bij vlees zeg je "dan maar geen vlees"

mmmm daar klopt iets niet.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #132 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:11:21 »
Dat zeiden andere mensen, niet Dr@iko.

En probeer nou eens even te begrijpen dat wat voor jou 'verantwoord' is, voor een ander nog niet verantwoord hoeft te zijn.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Kiwi

« Reactie #133 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:12:46 »
Er wordt wel koffie geproduceerd zonder dat daarvoor mensen uitgebuit worden. Er wordt geen vlees geproduceerd zonder dat daar dieren voor dood moeten.
Dat is het verschil.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #134 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:13:14 »
Nee, ik zeg alleen dat er geen nieuwe bij moeten komen. De dieren die er nu zijn moeten een zo best mogelijk leven nog krijgen. Ik wil niet dat dieruitbuiting door gaat.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #135 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:14:02 »
Ja, maar dat is alleen in het geval van Aap zo, he? Vergeet niet dat een heleboel mensen hier die eenzelfde perspectief hebben als jij jou ook wel extreem noemen.
Die hebben een ander perspectief. Een andere manier nog voor ogen van hoe de weg te bewandelen is.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #136 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:17:30 »
Deze bedoel je, vind ik erg off topic raken, wel interesant en heeft ook wel raakvlakken met vegetarisme.
Is neit offtopic. Jij begint over dat ik mensen haat enzo. Ik breng dat alleen naar jouw terug, dat JIJ de mensen meer haat in totaal dan ik, omdat jij waarschijnlijk niet goede waar koopt qua mensenrechten en dat jij niet idealistisch bent naar mensenrechtenzaken.

Citaat
Bij koffie zeg je ook niet "zielig, dan maar geen koffie" nee dan wordt wel de verantwoorde versie gekocht.
Ja, maar daar zijn verantwoorde versies.

Citaat
Bij vlees zeg je "dan maar geen vlees"

mmmm daar klopt iets niet.
Nee, want vlees is niet verantwoord. Er worden dieren voor gedood, uitgebuit, misbruikt, ontbossingen voor veevoer of grond voor vee, mensenrechten geschonden op deze veevoerplantages, etc.

Daar kan je niet zeggen... he ik koop de verantwoorde versie. Nee, want daar is niets verantwoord aan. Als je daar eens op in leest zou je dat snappen.

Vlees is niet nodig. Dus je hoeft het niet. Het nemen ervan is egoistisch.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 23:18:22 door Dr@iko »

Ayla

« Reactie #137 Gepost op: 23 augustus 2005, 00:05:25 »
Ik heb even een vraagje, ik weet niet goed waar hij moet, dus maar even hier. (Misschien staat het antwoord ook al wel ergens, maar ik ben niet zo goed in zoeken..)

Ik las ergens op het forum, dat een koe elk jaar een kalfje moet krijgen om melk te blijven geven?  Weet iemand waarom dat zo is?  Want mensen/vrouwen kunnen zo lang borstvoeding geven, als ze willen; zolang er vraag is, is er aanbod.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #138 Gepost op: 23 augustus 2005, 00:10:54 »
Ik las ergens op het forum, dat een koe elk jaar een kalfje moet krijgen om melk te blijven geven?  Weet iemand waarom dat zo is?  

Je zegt het zelf al: omdat de koe anders geen melk meer geeft. :)

Citaat
Want mensen/vrouwen kunnen zo lang borstvoeding geven, als ze willen; zolang er vraag is, is er aanbod.

Koeien zijn ten eerste geen mensen, ten tweede geldt dit gewoon niet altijd.
“it's strange how life makes sense in time...”

Ayla

« Reactie #139 Gepost op: 23 augustus 2005, 00:13:31 »
Citaat
Koeien zijn ten eerste geen mensen, ten tweede geldt dit gewoon niet altijd.

Ik zal me eens verdiepen in de fysiologie en anatomie van de koe denk ik, want mn vriendinnetjes waren er heel erg van overtuigd dat het ook zoals bij ons werkte (ze studeren ook verloskunde), en met 'het is gewoon zo' zijn ze niet tevreden ::).