Heey hallo!
Ik wilde even snel een reactie plaatsen op jouw vraag, het is hier allang bedtijd in Chicago maar dat maakt niet uit, hehe...
Ik ben hier aupair en zorg voor een kleine van nu 8 maanden. Ze is dan wel geen vega maar ik weet wel redelijk wat die kleintjes wel en niet mogen hebben.
Noten zijn geweldig voor vega's maar ik geloof dat je de meeste niet mag geven tot een kind 3 jaar is! Pinda's mogen volgens mij na 1 jaar, ik weet dit niet helemaal zeker maar er staat me iets van bij!
Ik weet niet hoe oud jouw dochter is, maar als zij nu nog gewoon borstvoeding/flesvoeding krijgt is dat nog steeds de prominente vorm van alle vitamine's enz binnen krijgen! Dus dan kan je gewoon 1 voor 1 verschillende soorten groenten en fruit introduceren. Elke 3 dagen iets nieuws zodat er wat tijd is om te zien of er een allergische reactie komt op een bepaald soort...sorry, deze info weet je waarschijnlijk allang, maar voor de zekerheid
Ik zou als ik jouw was eens opzoeken op welke leeftijd ze tofu mogen eten, omdat dat natuurlijk iets perfects is: goed aan stoffen, lekker zacht, niet teveel smaak (die kleintjes mogen toch geen suiker, zout enz?) en een goede 'vervanging' van vlees...
Verder denk ik dat verschillende soorten bonen en peulvruchten goed zijn!
Vlees en vis mag je volgens mij pas geven wanneer ze 1 jaar zijn evenals zuivel producten en eieren, maargoed het kan zijn dat dit in Europa (Nederland) weer anders is...
Er zijn hier vast moeders die je beter kunnen helpen, maar wilde dit in ieder geval even met je delen
Veel plezier met het eetavontuur van je kleine!
Groetjes!!