Vegatopia Forum

Flourtortilla's

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
Re:Wraps
« Reactie #40 Gepost op: 11 november 2004, 17:37:42 »
Tip: ik kon nergens vegetarische wraps vinden, dus gebruik ik nu Libanees brood (bij toko's, turkse winkels, souks, etc). Veeel lekkerder.... en ze zien er precies zo uit als tortilla's

Ze kosten ongeveer 60 eurocent voor 6 'broden'.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Online Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
Re:Wraps
« Reactie #41 Gepost op: 11 november 2004, 18:35:42 »
Tip: ik kon nergens vegetarische wraps vinden, dus gebruik ik nu Libanees brood (bij toko's, turkse winkels, souks, etc). Veeel lekkerder.... en ze zien er precies zo uit als tortilla's

Ze kosten ongeveer 60 eurocent voor 6 'broden'.

Je maakt ze best wel anders klaar. Je doet eerst de vulling erin en dan warm je ze op op een hete plaat (of gewoon in een droge pan). Vooral met rauwe groenten, feta en olijven is dit lekker. De kaus begint dan zo'n beetje te smelten.  :yummie:
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Flourtortilla's
« Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2005, 16:46:51 »
* zo had ik afgelopen weekend zelf bloemtortilla's gemaakt. Ze waren wat klein maar eigenlijk lekkerder dan uit een pakje. En zo klaar ook nog.

Wil je hier vertellen hoe je die gemaakt hebt?

Hier komt ie (met dank aan AH):
·  350 g bloem  
·  75 g zachte plantaardige margarine  
·  1 theelepel zout  
·  2 eetlepels bloem om te bestuiven  

·  plasticfolie

15 minuten voorbereidingstijd
 30 minuten wachttijd
 25 minuten bereidingstijd

Voorbereiden

In kom bloem en margarine met vingertoppen mengen tot kruimelig mengsel. Zout oplossen in 1 1/2 dl warm water. Water door bloemmengsel mengen. Op aanrecht tot glad en stevig deeg kneden. Als deeg te droog is eventueel scheutje water toevoegen, als deeg te nat is wat bloem toevoegen. Deeg in 12 gelijke porties verdelen en tot balletjes draaien. Balletjes naast elkaar op blad leggen, afdekken met plasticfolie en ca. 1/2 uur laten rusten.
Bereiden
Aanrecht bestuiven met bloem en balletjes één voor één uitrollen tot dunne ronde lapjes met doorsnede van ca. 18 cm. Droge koekenpan met dikke bodem verhitten en deeglapjes één voor één ca. 30 - 45 seconden bakken tot bruine puntjes ontstaan. Als tortilla's opbollen zijn ze goed. Tortilla's in doek wikkelen en warm houden.

* ik heb de hoeveelheden in 3en gedeeld, en toen dus tortilla's gemaakt. Ik vond ze best wel klein, dus als je ze wilt vullen is bovenstaande hoeveelheid genoeg voor 6 tortilla's.