Als admin cq medemoderator moet ik voor de goede orde even melden dat dit draadje op de grens van het toelaatbare is. Volgens de beruchte
forumregels zijn oproepen voor hulp bij (afstudeer-)onderzoeken en het meewerken aan enquêtes niet toegestaan. Dit omdat we in het verleden werden doodgegooid met (veelal slechte) enquêtes.
Dit gezegd hebbende, vind ik dit best een leuke vraag, die tot een interessante discussie zou kunnen leiden. Voorlopig heb je dus het voordeel van de twijfel
. Hou het echter bij je vraag naar ideeën voor een gezonde snack, en kom ajb niet met een link naar een marktonderzoek aanzetten. En omdat je de snack moet ontwikkelen, past het inderdaad in het 'koken'-forum en niet in 'vegetarische producten'.
Misschien handig om eerst eens te melden wat de 'requirements' zijn:
- moet de snack 'in een fabriek' worden geproduceerd, of 'dagvers' in bijvoorbeeld een tankstation?
- is er een richtprijs, een specifieke doelgroep (is het specifiek voor vegetariërs, voor flexitariërs of wil je vleeseters verleiden)?
- in welke hoeveelheden moet het worden geproduceerd, gemaakt, belegd, etc.?
- hoe vernieuwend moet de snack zijn?
- warm of koud, of maakt dat niet uit?
Vega wraps zijn niet erg origineel, maar wel lekker. Arabisch platbrood, bestreken met hummus, met falafel, verse (wilde) spinazie, tomaat en (ingelegde) pepertjes is makkelijk te maken, goedkoop, en heel erg lekker. Ook nog eens vegan (
veganisme is in opmars, net als seizoensgroente).
Een wrap met seizoensgroenten zou ook iets zijn. In de winter met beetgare boerenkool, sojasaus en tempeh (of met geraspte rode kool en gebakken appel met kaneel). In de lente naast bovengenoemde wrap ook iets met pesto, groene asperges en pijnboom-, zonnebloem- of pompoenpitten. In de zomer heb je volop keus. En in de herfst gevuld met pompoencurry.
In plaats van Arabisch platbrood kun je ook Turks brood of pitabroodjes nemen.
Uit de frituur: samosa's met korianderdip. Of een Europese variant: ik denk aan iets als boerenkoolsamosa met uienchutney, maar dat is misschien iets te experimenteel.