Een goed adres voor een uitgebreide vegetarische maaltijd vind ik Komkommertijd op de Reep, niet ver van het centrum (all you can eat-buffet voor redelijke prijs, ook 's avonds). Overigens is er in Gent wel de grootste keuze aan vegetarische restaurants. Tasty World goed voor een snelle veggieburger in hip interieur. Avalon tegen het Gravensteen heeft ook een goede reputatie voor een dagschotel. Lekker Gec ook sympathiek, tevens info-centrum.
Om te doen hou ik zelf wel van rondvaarten bij goed weer. Aan de Graslei-Korenlei (met prachtige oude huizen aan de waterkant) vertrekken regelmatig bootjes.
Rondslenteren is o.a. leuk ten noorden van de Graslei en de Korenlei: Oudburg, oude buurt van het Patershol, de winkelstraat naar Vrijdagmarkt (daar bijvoorbeeld ook groot Aziatisch warenhuis en terrassen). Als je graag kunst ziet: naar het zuiden van de stad met Museum van Schone Kunsten en Smak (moderne kunst) tegen Citadelpark, goed om even te wandelen. (Daartegen is ook traditioneel vegetarisch eethuisje de Appelier.)
Om iets te drinken vind ik Bierhuis aan de Waterkant (tegen Gravensteen en Korenlei) boeiend voor de vele bijzondere bieren en de Vooruit, een prachtig gebouw.
B§B ken ik niet zo, omdat ik er nooit verblijf, maar er zijn er meerdere goede.
Veel plezier! Ik genoot van Cohen al in Brugge en Brussel, dus ik sla over nu, maar als er een kaartje over is....