Vegatopia Forum

Angst voor dieren

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tamara

Angst voor dieren
« Gepost op: 28 december 2004, 15:37:04 »
Zijn er hier ook mensen die angstig zijn voor een bepaald diersoort en waarom?

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2004, 15:39:17 »
Oh ja! Heel standaard: spinnen. En waarom? Geen idee. Vooral die dikke harige vind ik vreselijk. Eerst vond ik alle spinnen eng, maar ik ben begonnen mezelf te wennen aan ze. Zolang ze kleiner zijn dan ongeveer een cm durf ik ze inmiddel over mijn hand te laten lopen. Het zal dus ooit wel overgaan, denk ik.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2004, 15:44:55 »
Ik ben ook bang voor spinnen vooral als ze dik / zwart zijn of een grote kruis op hun rug hebben.

Verder ben ik bang voor Haaien, slangen, krokodillen , leeuwen en vogelspinnen.

Haaien - Ze eten ook wel eens mensen
Slangen- Ze kunnen bijten
Krokodikken-idem
Leeuwen- idem
vogelspinnen-idem
« Laatst bewerkt op: 28 december 2004, 15:47:21 door Magic Aura »

Aiko

Re:Angst voor dieren
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2004, 15:46:29 »
En harige rupsen dan?

Ik ben volgens mij voor geen dier bang, maar ik ben wel wat extra voorzichting in de buurt van grote lompe beesten zoals koeien, ezels, paarden, en uit je hand gevoerd wordende hangbuikbiggetjes...

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2004, 15:48:48 »
Citaat
uit je hand gevoerd wordende hangbuikbiggetjes...

Waarom dan?

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2004, 15:49:22 »
Verder ben ik bang voor Haaien, slangen, krokodillen , leeuwen en vogelspinnen.

Oh nee, geen last van. Wel heb ik respect voor bepaalde dieren, zoals (giftige) slangen ('gewone' hang ik om mijn schouders, geweldige dieren!) en diverse roofdieren inderdaad. Maar ik ben er niet bang voor. Bang is wat anders, vind ik.

Het enige wat niemand snapt is dat ik een blokje om ga als iemand aankomt met een teckel.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2004, 15:53:06 »


Citaat
Het enige wat niemand snapt is dat ik een blokje om ga als iemand aankomt met een teckel
.

Ha, Ha, Ha :O :O :O :O :O :O

Waarom dat nou weer?

Aiko

Re:Angst voor dieren
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2004, 15:53:59 »
Citaat
uit je hand gevoerd wordende hangbuikbiggetjes...

Waarom dan?

Biggetjes eten nogal graag. En ze nemen graag een hap van bijvoorbeeld brood voordat een ander biggetje dat doet. Daar gaat wel eens een vinger tussenzitten in de haast van de hap. Biggetjes hebben zeer scherpe tanden. Gelukkig zijn die van mij de laatste jaar erg kalm en rustig met eten geworden.

Kiwi

Re:Angst voor dieren
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2004, 16:40:05 »
Ik ben eigenlijk voor geen enkele diersoort bang.
Wel heb ik een gezond respect voor grote katachtigen (leeuw, tijger e.d.) en gevaarlijke dieren als schorpioenen en giftige slangen.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Angst voor dieren
« Reactie #9 Gepost op: 28 december 2004, 17:18:55 »
Spinnen, insekten an sich vind ik niet zo fijn.  Ik probeer er net als nicky aan te wennen, want het is toch eigenlijk belachelijk om voor zoiets kleins bang te zijn.
Verder: grote honden gaat mijn hard wel sneller van kloppen.

En libellen en vlinders. Omdat ik eens vernomen heb dat er heeeeeeeeeeel lang geleden exemplaren (libellen) bestonden van wel 1 meter breed (vleugel tot vleugel). Heb het nooit geverifieerd eigenlijk.  :frusty:
Tevens omdat ze ineens rakelings (zonder waarschuwing vooraf, tss!) langskomen.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2004, 17:42:29 »
Ligt er maar net aan wat je bedoeld met angst, als je bedoelt zonder reden dus gewoon omdat ze eng uitzien dan spinnen en langpootmuggen en libellen maar das meer omdat ze zo snel langs je af vliegen en nogal de neiging hebben om voor de fiets te vliegen, kikkers en padden durf ik niet aan te raken, ben bang om ze pijn te doen.
Ow, vlinders! Die zijn best wel super eng!
Als er wel een reden voor is dan wespen en bijen denk ik want die steken me vaker zomaar, zelfs als ik helemaal stil zit ben ik es gestoken dus die heb ik liever niet in me buurt, als ik op de fiets zit dan loslopende honden of honden die aan de lange lijn zitten want heb zo es per ongeluk tegen een hond aangefietst want die sprong opeens ervoor, hond had niks, ik helaas wel en de fiets ook een beetje. En grote insecten want ben eens gebeten of gestoken door een insect, wat voor ene weet ik niet, en of die had een beetje gif of ik was allergisch dus die vind ik ook niet leuk. Ik kon die niet zien dus weet niet wat voor iets het was. Maar deed wel pijn!

Maar haaien en slangen, ratten, muizen, vleermuizen, krokodillen, leeuwen en andere grote katachtigen vind ik juist weer leuk.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Angst voor dieren
« Reactie #11 Gepost op: 28 december 2004, 23:55:10 »
Honden. Omdat het grote, gemene beesten zijn met scherpe tanden.

Hoe bang ik ben, hangt trouwens wel een beetje van het formaat, het uiterlijk en vooral de blaf- en gromfrequentie af.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #12 Gepost op: 29 december 2004, 15:06:36 »
Vliegbeesten en glibberige dieren vind ik erg vervelend.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Angst voor dieren
« Reactie #13 Gepost op: 29 december 2004, 15:17:11 »
Ik ben niet voor een bepaalde diersoort bang. Maar ik ben bij individuele dieren op mijn hoede als ik ze niet ken. Als Kiwi dus zo'n beetje: geen angst, maar ook niet roekeloos.
Bij slangen heb ik wel een heel groot gevoel van onbehagen, gevaarlijk of niet. Ik heb wel eens een niet-giftige moeten vangen... dat doe ik dan wel maar ik vond het een allesbehalve leuk klusje. Het wonderlijke is: ik heb het bijvoorbeeld niet met een hazelworm of een paling. Ze moeten het labeltje "slang" dragen. Met spinnen heb ik zoiets als Dragonfly met muggen heeft. Wij zouden dan ook geen huis kunnen delen.
de tuin: dat ben ik

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #14 Gepost op: 29 december 2004, 15:41:41 »

Citaat
Hoe bang ik ben, hangt trouwens wel een beetje van het formaat, het uiterlijk en vooral de blaf- en gromfrequentie af.

Dit herken ik wel, ik heb dat vooral met Rotweilers en Stepherds

ManuelRegien

Re:Angst voor dieren
« Reactie #15 Gepost op: 29 december 2004, 15:51:33 »
Zelf moet ik niets hebben van wespen. Het is 1 van de weinige dingen waar ik voor uit de weg zou gaan. Bijen en Hommels zijn voor mij geen enkel probleem; maar een wesp wekt bij mij toch een zeer bedreigend gevoel in me op. Misschien komt dit door het feit dat ze zo snel geneigd zijn om hun angel te gebruiken (in tegenstelling tot bijen en hommels) en ik dat niet zo'n prettige gedachte vind.

Vroeger was ik als de dood voor spinnen, maar dit is door 'bepaalde omstandigheden' niet meer zo sterk aanwezig (ik zou ze echter nog niet over mijn hand laten lopen, en vang spinnen die ik in huis heb toch nog steeds met een glaasje en zet ze dan buiten).

Groetjes,

Manuel
« Laatst bewerkt op: 29 december 2004, 15:53:42 door ManuelRegien »

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #16 Gepost op: 29 december 2004, 19:06:06 »
Staffords en pittbuls zet ik ook bij op me lijstje, die bijten vaak.
Ja weet het, ligt aan de hond zelf en aan hoe die opgevoed is maar ben gebeten door die honden en nu ben ik er wel een beetje bang voor, als ik ze ergens zie dan loop ik er boog omheen, niet overdreven ver maar net om genoeg zodat ze me niet kunnen bijten en als ze loslopen dan moet degene die met de hond wandelt de hond maar bij zich roepen.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Angst voor dieren
« Reactie #17 Gepost op: 29 december 2004, 20:21:12 »
geen angst voor dieren... wellicht als er een leeuw naar me gaat grijpen ofzo, maar dat is gewoon de situatie en niet zozeer het dier waar je angst voor hebt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2004, 00:02:00 »
Citaat
maar ben gebeten door die honden en nu ben ik er wel een beetje bang voor,


Au! niet al te hard mag ik hopen?

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2004, 00:15:47 »
Ik heb het niet zo met wormen en larven.