Vegatopia Forum

Parkiet

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Parkiet
« Gepost op: 26 december 2004, 22:38:38 »
Ik heb sinds gisteren een parkiet. Hij was van een jongen van de woonvorm waar ik werk. Hij kan zelf niet voor zichzelf zorgen en zeker niet voor deze lieve, gele, tamme Koko.

Kooi staat altijd open anders zo zielug...

Maarreee...
Nog tips?

- Is het beter om nog een parkietje erbij te scoren bij een of ander asiel ivm gezelligheid?
- Voedingstips?

Ik ga van de week nog met hem naar dierenarts om ff door te laten lichten.


Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Kiwi

Re:Parkiet
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2004, 22:53:29 »
- Is het beter om nog een parkietje erbij te scoren bij een of ander asiel ivm gezelligheid?

 :yes: Papegaaiachtigen zijn volgens mij echte gezelligheidsdieren en kunnen heel ongelukkig worden in hun eentje, dus een vriendje of vriendinnetje stelt Koko vast op prijs!

sanop001

Re:Parkiet
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2004, 00:00:00 »
Het beste is om de parkiet bij soortgenoten te plaatsen.
Misschien heeft Stichting Melief nog een plaatsje vrij.
Zie: www.stichtingmelief.nl

Offline Sam

  • ******
  • 7.165
Re:Parkiet
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2004, 12:22:31 »
Parkieten houden van soortgenoten, ze kunnen uren aan elkaar friemelen en met elkaar tutten, echt heel schattig om te zien. Misschien kun je informeren of er ergens anders nog parkieten zijn die een goed tehuis zoeken? Ik zou er niet eentje uit de dierenwinkel gaan halen, dan steun je het fokken van die beetjes weer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parkiet
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2004, 13:30:38 »
Ik zou er niet eentje uit de dierenwinkel gaan halen, dan steun je het fokken van die beetjes weer.
Dat zou ik idd nooit doen. Volgens mij zit er hier in Den Haag wel een vogelopvang.
Wel kut eigenlijk...wil eigenlijk helemaal geen huisdieren maar voel me nu moreel verplicht er nóg eentje bij te voegen.
En dan gaat er eentje dood en dan moet er weer eentje komen. Xit tot mijn dood met parkieten opgescheept  ;D
Koko uitbesteden doe ik ook niet. Kan ik niet maken t.o. exbaasje.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Parkiet
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2004, 12:57:35 »
Is het een mannetje (blauw boven de snavel) of een vrouwtje (bruin boven de snavel). Het is waarschijnlijk verstandig om een parkiet van de andere sekse erbij te nemen. Hebben ze nog meer te doen, en zo. En als je een tijdlang wegbent, zou ik de radio aanzetten, maar niet op de takkenherrie waar jij van houdt  :P Parkieten hebben namelijk smaak.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2004, 12:59:00 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parkiet
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2004, 17:45:28 »
Volgens mij eten parkieten ook grit, zou je ff moeten navragen maar veel vogels eten grit en/of kiezel. Veel mensen vergeten dat te geven. Veel vogels eten dat omdat hun maag niet sterk genoeg is om het voedsel te vermalen.

ManuelRegien

Re:Parkiet
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2004, 18:14:38 »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parkiet
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2004, 01:53:58 »
Thanx!

Tis trouwens een mannetje Lovelocker en ik zal hem gewoon léren om van mijn ruis te houden!  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Parkiet
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2005, 00:02:29 »
och, Toofje houdt ook zo van parkietjes, vooral van zijn geliefde vroegere Pinow...
'fish are friends, not food!'