Vegatopia Forum

Loempia's opwarmen of bakken in de oven?

Kiwi

Loempia's opwarmen of bakken in de oven?
« Gepost op: 23 december 2004, 15:12:34 »
Dit weekend verzorg ik een deel van het kerstdiner bij m'n zwager en schoonzus. Nu had ik het idde om onder andere de miniloempiaatjes uit het Indonesische feestmenu te maken.
Kan ik die ook in de oven bakken? Of is het beter om ze eerst te frituren en ze later in de oven op te warmen? Of kan ik ze so wie so beter alleen frituren?
« Laatst bewerkt op: 23 december 2004, 15:36:34 door Kiwi »

Kiwi

Re:Loempia's opwarmen of bakken in de oven?
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2004, 08:27:46 »
Niemand?  :-\

Offline Nick

• 578
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2004, 09:03:19 »
Zelf heb ik ook al eens "gewone" loempia's in de oven klaargemaakt  tijdens een feest. Dan ben ik liever niet met de frietpot bezig.
Ze waren lekker maar zeker niet zo krokant dan wanneer je ze frituurt.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2004, 09:41:00 »
is het met loempiavellen? Die kunnen in de oven, maar worden dan taaier. Frituren is echt lekkerder. Evt. frituren en dan in een oven op 100 graden max 15 minuten warmhouden, maar ook dan wordt het taai.. Frituren en meteen opeten is het lekkerst.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2004, 11:32:46 »
Niemand?  :-\
Ik snap dat het dringend is, zo anderhalve dag voor kerst, maar je wéét toch dat je met dit soort vragen op Selly moet wachten? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2004, 13:48:09 »
 :O Ja, ik weet het, maar ik was wat ongeduldig. Dan moeten we ze maar gewoon op de dag zelf frituren, d'r zit niks anders op.