Vegatopia Forum

Oud-en-nieuw hapjes

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oud-en-nieuw hapjes
« Reactie #40 Gepost op: 28 december 2005, 13:52:30 »
Waarom? 't Is misschien een beetje oubollig, maar best lekker, vinnik.......

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #41 Gepost op: 28 december 2005, 21:51:22 »
Dit jaar heb ik me voorgenomen om alle hapjes maar bij de (Italiaanse) deli-winkel te gaan kopen, dus ik moet nog es kijken wat dat wordt.

Welke winkel is dat? Die in de Jordaan, tegenover de Vrije Vork misschien?

Bij ons komen er een paar vrienden en we gaan spelletjes doen. Ik denk dat ik eerst zorg voor een lekkere maaltijd (pasta met gegrilde groenten en citroen en kaas!) en dat we daarna nog wel aan de hapjes en de oliebollen gaan.

Offline Anya

• 737
« Reactie #42 Gepost op: 28 december 2005, 22:00:47 »
Ik hoop dat nog veel mensen hun ideeen plaatsen, vind mijn hapjes tot op heden nog wat mager. Kan nog wel wat leuke ideeen gebruiken....

Misschien vind je hier nog leuke ideetjes.

Ik heb mijn hapjes voor oudejaarsavond daarstraks besteld. Ik heb 4 soorten bladerdeeghapjes uitgekozen: spinazie/feta; kaas; gerookte champignon; kruidenkaas/thijm.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #43 Gepost op: 28 december 2005, 22:03:15 »
Dit jaar heb ik me voorgenomen om alle hapjes maar bij de (Italiaanse) deli-winkel te gaan kopen, dus ik moet nog es kijken wat dat wordt.

Ik was als ik me beter voel van plan naar Uliveto op de Weteringschans te gaan en wat extra spul bij de Griekse stal op de Cuyp te halen en een kaasje bij Casa Molero (wist jij dat die andere Spanjaard in de Pijp, La Tienda, er niet meer is!). Als ik me niet zo heel super voel ga ik naar Mondo Mediterraneo in de Czaar Peterstraat en Oceano op de Oostelijke Eilanden.
Maar is die Italiaan in de Jordaan aanraadbaar? Ik ken em wel maar ben er nog nooit geweest. Als die aanraadbaar is is dat ook nog een optie en dan ga ik daarnaast ff naar de boerenmarkt en sla ik de hele Pijp en Uliveto over. Hmm is wel een idee.

,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #44 Gepost op: 28 december 2005, 22:18:24 »
Ik hoop dat nog veel mensen hun ideeen plaatsen, vind mijn hapjes tot op heden nog wat mager. Kan nog wel wat leuke ideeen gebruiken....

Gegrillde paprika en courgette?
Spaanse aardappelomelet?
Knoflookchampignons?
Vetara bitterballen?
Zelfgemaakte loempia?

Hmm je kan idd beter even in die borrelhapjesdraad kijken daar staat zo veel.

,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #45 Gepost op: 29 december 2005, 08:42:16 »

Ik was als ik me beter voel van plan naar Uliveto op de Weteringschans te gaan en wat extra spul bij de Griekse stal op de Cuyp te halen en een kaasje bij Casa Molero (wist jij dat die andere Spanjaard in de Pijp, La Tienda, er niet meer is!). Als ik me niet zo heel super voel ga ik naar Mondo Mediterraneo in de Czaar Peterstraat en Oceano op de Oostelijke Eilanden.
Maar is die Italiaan in de Jordaan aanraadbaar? Ik ken em wel maar ben er nog nooit geweest. Als die aanraadbaar is is dat ook nog een optie en dan ga ik daarnaast ff naar de boerenmarkt en sla ik de hele Pijp en Uliveto over. Hmm is wel een idee.

Hee, dat zijn allemaal leuke tips, dankjewel!
Ik weet niet of die Italiaan in de Jordaan een aanrader is.. ik meen me te herinneren dat ik er wel een recensie over gelezen heb die niet negatief was..

Dit is geheel off topic, waarvoor mijn excuses:
Ik wist wel dat die man van La Tienda er mee op ging houden. Een vriendin van mij werkte ooit in de soepwinkel (naast La Tienda) en de grappige meneer van La Tienda had haar verteld dat hij ging emigreren. Ik weet niet meer waar naar toe, maar ik weet nog wel dat hij zei dat hij in dat land voor een tientje een vrouw en een biefstuk kon krijgen...  :-\ :(

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #46 Gepost op: 29 december 2005, 12:54:38 »
 :heehee:

Ik bedacht net: gepofte aardappels met verschillende vullingen (waterkersroom, hutenkase met roze peper, paddoragout met peterselie) likt me ook een lekker oud en nieuw hapje.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #47 Gepost op: 29 december 2005, 13:04:27 »
Ik maakte met kerst kleine hartige taartjes/pasteitjes in de muffin vorm. Zo krijg je heel leuke hapklare miniquiches!

Offline ingeping

• 143
« Reactie #48 Gepost op: 29 december 2005, 17:29:14 »
in mijn odin fruitpakket zit deze week een pakje dadels.... exit eieren.....

ik ga es kijken in de topic over dadels...

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #49 Gepost op: 29 december 2005, 17:48:55 »
in mijn odin fruitpakket zit deze week een pakje dadels.... exit eieren.....

ik ga es kijken in de topic over dadels...
wij hadden ze ook (dat wist ik ook al wel van de website) en ze gaan met een pakje monchou mee naar Drenthe :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #50 Gepost op: 29 december 2005, 22:45:16 »
Ik denk dat ik cocktailzoutjes en jip-en-janneke champagne mee ga nemen naar een vriend die oliebollen ging bakken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #51 Gepost op: 30 december 2005, 17:24:50 »
ze gaan met een pakje monchou mee naar Drenthe

Dat had mijn tante ook gemaakt met kerst, dadels met mon chou, ze weet dat daar gelatine in zit...  :-\
(Normaal heeft ze altijd alles vegetarisch)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline linz

• 225
« Reactie #52 Gepost op: 30 december 2005, 22:37:00 »
Citaat
Dat had mijn tante ook gemaakt met kerst, dadels met mon chou, ze weet dat daar gelatine in zit...  :-\
(Normaal heeft ze altijd alles vegetarisch)

Da's toch alleen bij die 'licht en luchtige' (ofzo) monchou, die in zo'n kuipje zit?
Die kleine pakjes in aluminiumverpakking zijn dacht ik gelatinevrij.
Suf gedoe, dat lightgebeuren.
Stiekem toch een banaan!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #53 Gepost op: 31 december 2005, 00:27:02 »
Da's toch alleen bij die 'licht en luchtige' (ofzo) monchou, die in zo'n kuipje zit?
Die kleine pakjes in aluminiumverpakking zijn dacht ik gelatinevrij.

Ja volgens mij zijn die 'ouderwetse' pakjes gewoon okee.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #54 Gepost op: 31 december 2005, 13:19:22 »
Ik ga appel/bananen beignets maken.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #55 Gepost op: 31 december 2005, 16:04:31 »
We hebben allerlei lekkers inmiddels weten te kopen: aioli met lekker brood, goeie geitenkaas, stilton, van die gevulde vieze papadew want die vind mn vriend lekker, geroosterde venkel, ui en paprika, artisjokkenhartjes, geroosterde rosevalaardappel met rozemarijn, tagliatellesalade met pesto, halfgedroogde tomaatjes, grote groene olijven.
We hebben geen oliebollen en appelbeignets want die zagen er vies uit en we hadden geen zin ze zelf te maken en ook niet om verder te fietsen  :heehee:
De Moet en Chandon staat al koud.
,,,,فلافل

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #56 Gepost op: 31 december 2005, 20:22:18 »
Ja volgens mij zijn die 'ouderwetse' pakjes gewoon okee.

Volgens mij niet hoor, anders gebruikte ik het wel met koken (ik heb regelmatig recepten waarin mon chou voorkomt), maar ik ga het maandag nog eens nakijken.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #57 Gepost op: 01 januari 2006, 16:30:47 »
Oliebol, Appelflap
Bruschetta met kaasjes
Bruschetta met tomaat/suiker/munt
Bietensalade met kaneel/peterselie/yoghurt
Selderijsalade met dadels en blauwe kaas
Tofuspiesjes met groenten
Eet gezond & eet taartjes

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #58 Gepost op: 02 januari 2006, 15:47:54 »
geroosterde paprikasalade
gevulde pappadews (want die vindt iedereen lekker)
aubergine-paprikadip
knoflookbrood
aardappeltortilla
preitaart
This is between me and the vegetable!

Offline Anne

« Reactie #59 Gepost op: 02 januari 2006, 16:50:13 »
De mensen waar ik oud&nieuw vierde hadden, naast wat meer standaard hapjes, ook hapjes die bestonden uit een balletje blauwe kaas (ik denk misschien wel gemixt met gewone roomkaas en tot balletjes gedraait) waar dan aan twee kanten een pecannoot opgeplakt zat. Echt superlekker waren die dingen :)