Vegatopia Forum

Spijt van vleesconsumptie?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #20 Gepost op: 05 juni 2007, 11:07:40 »
Totaal geen spijt van, heb er destijds van genoten!
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2007, 11:08:01 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2007, 13:47:56 »
spijt is een verspilling van tijd die je beter ergens anders voor kunt gebruiken.
Hoe kun je nu spijt van iets hebben dat je bijvoorbeeld in ontwetendheid deed. Ik vind niet dat je jezelf zulke dingen kwalijk moet nemen.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2007, 21:52:06 »
Ik heb er ook geen spijt van. Het is te laat om daar spijt over te hebben, ik wist toen niet beter. Toen ik door had waar de hele vleesconsumptie om draaide, besloot ik geen vlees meer te eten.

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #23 Gepost op: 30 september 2007, 12:28:13 »
Ik was 6 toen ik doorhad waar vlees vandaan kwam, en toen was het meteen over. Hoe kan ik spijt hebben als ik zelf niet in charge was? Het helpt ook wel mee dat ik weet dat mijn ouders me niet elke avond hamburgers lieten eten.  :)
Bovendien zeggen ze dat je meer spijt hebt van de dingen die je niet doet, dan van dingen die je wel doet. Helaas, het is gebeurd, maar het is nooit te laat om je leven te beteren!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #24 Gepost op: 01 oktober 2007, 20:15:52 »
Ik heb spijt van het feit, dat ik vroeger heel veel vliegen heb doodgemaakt. Tegenwoordig verlaat vrijwel elk ongewenst insect levend ons huis.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #25 Gepost op: 01 oktober 2007, 20:51:22 »
Ik heb spijt van het feit, dat ik vroeger heel veel vliegen heb doodgemaakt. Tegenwoordig verlaat vrijwel elk ongewenst insect levend ons huis.
Je at ze ook op. :o
Forumkenner 2007 8)

Aiko

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #26 Gepost op: 01 oktober 2007, 21:41:01 »
Ik heb spijt van het feit, dat ik vroeger heel veel vliegen heb doodgemaakt. Tegenwoordig verlaat vrijwel elk ongewenst insect levend ons huis.

Ik vond het als knullie ook altijd wel fascinerend te zien hoe die kleine beestje werken en doen in door mij gecreëerde omstandigheden. Dat heeft menig moeten bekopen en dat is eigenlijk wel erg spijtig. Maar ziet, zelfs dan nóg kunnen knulletjes met morbide obsessies nog goed, ongevaarlijk en doodbraaf terechtkomen. Geen nood, ouders van schijnbaar potentiële seriemoordenaars!

Nu overleeft elk beest het als het niet onder mijn schoenen kruipt of in mijn oog vliegt terwijl ik net een druk kruispunt opdraai.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #27 Gepost op: 02 oktober 2007, 00:36:19 »
Wat moet ik mij bij de door Aiko gecreëerde omstandigheden voorstellen?

Mijn broer en ik hebben ook hele zomervakanties mierennesten uitgegraven om erachter te komen hoe ze in elkaar zitten, en dat heeft waarschijnlijk ook meerdere mieren het leven gekost, maar dat is wel iets anders dan doelbewust vleugels uit vliegen trekken, denk ik.

Ik heb wel eens geprobeerd om mijn vinger in het oog van één van de katten te stoppen, om uit te zoeken of dat oog ongeveer hetzelfde aanvoelde als het mijne, maar zelfs toen ik het bij mezelf voordeed vond de kat het niet goed. Mijn moeder vond het toen wel goed dat de kat mij geslagen had.
Ik had toen al honden moeten hebben, honden vinden het prima als je een vinger in hun oog stopt, de mijne tenminste. Dat weet ik omdat Leila wel eens snotjes op haar oog heeft, en ik ze allebei wel eens kusjes ín hun oog geef.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2007, 00:37:44 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #28 Gepost op: 02 oktober 2007, 00:44:09 »
Ik mag bij poes Pluis ook het vuil uit haar ooghoek verwijderen, maar we dwalen wel wat af van het onderwerp.
Forumkenner 2007 8)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #29 Gepost op: 02 oktober 2007, 20:17:13 »
Ik heb spijt van het feit, dat ik vroeger heel veel vliegen heb doodgemaakt. Tegenwoordig verlaat vrijwel elk ongewenst insect levend ons huis.
Je at ze ook op. :o
Als je met een brommer over de Afsluitdijk gaat, heerlijk.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Veganfairy

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #30 Gepost op: 19 december 2007, 12:50:43 »
Hi,

De meeste ouders geven hun kinderen ook vlees, vis, etc.
Op hele jonge leeftijd ben je denk ik nog niet in staat om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Je denkt mijn moeder/vader maakt eten dus ik eet het op en ik geniet ervan.
Op latere leeftijd komt het moment dat je begint te twijfelen en dan maak je voor jezelf de overweging, of niet natuurlijk.
Toen ik 11 was zag ik mijn opa een vis vangen op centerparcs en ik vond dat zielig. Het haakje ging lastig uit het bekje van de vis en ik vond het niet leuk om dat te zien.
Vanaf dat moment heb ik eigenlijk besloten om vegetarier te worden en sinds enige tijd heb ik ook besloten om veganist te worden.

Ik zou willen dat mijn ouders mij zonder vlees en vis hadden opgevoed omdat ik het idee van een mortuarium binnen in mij niet zo fijn vind.

Gr,
Jade

Robbie

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #31 Gepost op: 20 december 2007, 15:58:52 »
Hallo, nieuw op het forum etc.

Ik weet niet of percee spijt er van heb, spijt koop je niks van. Eerlijk gezegd, als ik smaak en bewustzijn los van elkaar houd moet ik eerlijk zeggen dat ik de smaak van sommige vlees soorten nog wel lekker vind, en af en toe wel voor het blok sta. Op dat moment flitsen de al bekende beelden door mijn hoofd en weet ik genoeg. Ik ben overigens ook geen evangelist in mijn overtuigingen, als mensen het vragen leg ik het uit (net zo goed dat ik niet drink of drugs gebruik) wat het voor mij betekent. Maar dan wel weer The Smiths - Meat Is Murder tekst uitgeprint en op het prikbord in mijn wc opgehangen  ;D

P.S. Ik loop altijd om slakken heen als ik buiten ben ;)

Robbie
« Laatst bewerkt op: 20 december 2007, 16:03:46 door Robbie »

Annet

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #32 Gepost op: 08 juli 2008, 23:53:13 »
Heb in een ander topic gezegd dat ik er wel spijt van
heb.

Niet dat  dit gevoel er dagelijks is , maar als het mij gevraagd wordt
zeg ik jaaaa
Met spijt bedoel ik eerder´` jammer`` dan dat ik mij er schuldig over voel.

Het is zoals het is, en dan zou het niet fijn zijn om daar lang bij stil te staan.
Nu kan ik  alleen maar blij mee zijn dat ik vegetarier ben. :) :) :) :) :)

mh*snowwhite

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #33 Gepost op: 27 januari 2009, 16:19:52 »
nee geen spijt (nutteloos) wel geirriteerd vanwege de houding van mijn ouders over vegetariers (nog steeds kan ik rekenen op vlees en vishapjes op verjaardagen en geen vega alternatief).

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #34 Gepost op: 29 januari 2009, 23:25:43 »
Als vlees niet lekker zou zijn (gemaakt), dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

bagema

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2009, 17:04:02 »
puur vlees is ook niet lekker,
de kruiden maken het..maar die kruiden hoeven niet perse op vlees....

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #36 Gepost op: 23 februari 2009, 11:03:53 »
Ik heb best een beetje spijt. Ik leefde altijd bewust en was me wel bewust van die vieze vleesindustrie, en om mijn geweten te sussen at ik bio. Nu ik al bijna 2 maanden vega ben (tadaaaaa!!) vind ik dat ik gewoon zwak was.. Ik woon al 15 jaar zelfstandig, ik ben niet dom of onwetend, ik snap niet dat ik niet eerder vegetarisch ben gaan eten.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #37 Gepost op: 23 februari 2009, 13:56:35 »
puur vlees is ook niet lekker,
de kruiden maken het..maar die kruiden hoeven niet perse op vlees....

ik vond (en vind waarschijnlijk nog steeds) de smaak van vlees heel lekker. maar 'tis de keuze, hé  ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #38 Gepost op: 23 februari 2009, 14:33:08 »
puur vlees is ook niet lekker,
de kruiden maken het..maar die kruiden hoeven niet perse op vlees....

ik vond (en vind waarschijnlijk nog steeds) de smaak van vlees heel lekker. maar 'tis de keuze, hé  ;)

ik weet niet of ik het nog lekker vind.. maar als ik sommige geurtjes van bepaalde soorten vlees ruik denk ik nog wel van hmmmmmmmmmmmmm en dan denk ik meteen weer weet je wel wat voor leven zo'n beestje gehad heeft en dan kost het geen moeite meer  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #39 Gepost op: 23 februari 2009, 14:59:42 »
ik vind sommige dingen ook wel lekker ruiken.
Maar had laatst per ongeluk iets met paté, wat ik vroeger echt lekker vond. Nu vond ik het toch een partij smerig!
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel