Vegatopia Forum

Complete vegetarische gerechten??

pachacutec

Complete vegetarische gerechten??
« Gepost op: 16 december 2004, 13:30:45 »
goedemiddag,

sinds een tijdje denk ik er over om toch maar vegetarier te worden. Ik ben echter totaal geen keukenprins en vroeg me af of er een aanbod is aan (bijv.diepvries) kant-en-klare vegetarische gerechten?? En zoja, welk merk en waar kan ik het dan kopen??

Ik hoop dat iemand me kan helpen, dat maakt de stap voor mij een stuk makkelijk...

Bedankt.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Complete vegetarische gerechten??
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2004, 13:33:19 »
poehoek

geef eens antwoord  :awink:
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2004, 13:39:29 »
Ehm ja, er loopt hier iemand, Poek, die leeft echt van kant-en-klare maaltijden. Kijk hier eens.

Maar je hoeft geen keukenprins te zijn, om simpele vegetarische gerechten te maken hoor!

Kijk hier eens voor soepjes.

En hier, 32 pagina's wat eten vega's zoal....

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2004, 13:42:34 »
Ik ben inderdaad de expert op dat gebied!

Op http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=6258 staat het uitgebreide antwoord op je vraag.

In het kort hebben ze bij de AH diverse vegetarische kant-en-klaargerechten en heb je bij De Natuurwinkel nog meer keus, alleen is die wel duurder natuurlijk.

Verder is pasta met saus simpel zelf te maken natuurlijk, en saus uit een potje is standaard zonder vlees.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2004, 13:45:52 »
Simpel mexicaans is overigens ook echt een idee als je nog niet zo heerscht in de keuken. Dat is erg makkelijk en erg lekker.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2004, 15:20:30 »
Falafel kun je ook bij de natuurwinkel kopen, hoef je alleen nog in de oven te doen (of te frituren) en dan met salade en pitabrood eten.
In allerlei supermarkten kun je ook voorgekruide tofu kopen, die zo in allerlei gerechten kan, en die je dus niet uren hoeft te marineren.
En er bestaan ook dingen als vega rookworst, kroket en frikadel, te krijgen bij Natuurwinkel en Albert Heijn.

Als je toch zelf wil koken is hier een vega stampottendraad, stampotten zijn niet zo moeilijk te maken, desnoods neem je pureepoeder.
hier en hier zijn pastadraden waar ook wat makkelijkee recepten in staan.
curries zijn ook makkelijk te maken.
hier hier staat wat je met van die knorr wereldgerechten kan doen als vega.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2004, 15:21:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #6 Gepost op: 17 december 2004, 20:25:11 »
Verder is pasta met saus simpel zelf te maken natuurlijk, en saus uit een potje is standaard zonder vlees.

Niet altijd hoor, in sommige zit al kleine stukjes vlees.

Aiko

« Reactie #7 Gepost op: 20 december 2004, 12:38:38 »
sinds een tijdje denk ik er over om toch maar vegetarier te worden. Ik ben echter totaal geen keukenprins en vroeg me af of er een aanbod is aan (bijv.diepvries) kant-en-klare vegetarische gerechten?? En zoja, welk merk en waar kan ik het dan kopen??

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben; waarom wil je kant-en-klaar spul? Da's toch niet lekker (en niet gezond(er) en niet goedko(o)p(er) en veel meer verpakkingsspul)?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2004, 12:39:29 »
misschien heeft ie een drukke baan, niemand die voor em kookt en geen zin altijd brood te eten ?  :)
,,,,فلافل

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2004, 12:41:54 »
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben; waarom wil je kant-en-klaar spul? Da's toch niet lekker (en niet gezond(er) en niet goedko(o)p(er) en veel meer verpakkingsspul)?

>:(

Je zet het in de oven of magnetron, even wachten, klaar. Ideaal toch? Geen moeilijk gedoe met potten en pannen meer.

Aiko

« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2004, 12:50:46 »
Koken (en zo mag ik het best wel noemen) kost mij hooguit twee pannen en tien minuten. Pannen worden bij mij niet zo smerig dat ik ze niet meerdere keren gebruiken kan voordat ik afwassen moet, of dat de smerigheid niet met een 10 seconden durende afspoelactie niet wegkrijgen kan. Zo!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2004, 12:52:09 »
post dan in wat eten we vandaag es wat je in tien minuten kookt, dan kan daar inspiratie uit worden opgedaan  :D
,,,,فلافل