Vegatopia Forum

Worchestershiresaus

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Worchestershiresaus
« Gepost op: 17 december 2004, 10:21:11 »
Ja, ik weet: er is een draad....ergens. Maar zo tegen de kerst - denk ik - toch niet verkeerd te vragen wat je evt. i.p.v. W. in een gerecht kunt doen en was er niet een vegetarische variant te koop? Mijn voorkeur gaat uit naar een vervanging. Want zo'n flesje dat staat vervolgens maandenlang te staan. Ik heb een recept van een lekkere dressing en ik wil deze zeker gebruiken in een salade voor mijn vegetarische loge die na de kerst komt. Leuk detail: vegetariese bij geboorte!
« Laatst bewerkt op: 26 december 2004, 13:12:44 door Christiaan »
de tuin: dat ben ik

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Worchestershire, deel 2
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2004, 10:55:57 »
http://www.lekkervega.nl/lv/

-> produkten
-> sauzen en chutneys

Citaat
Worcestershiresauce
Dit product is: Veganistisch

De bekende Engelse saus, maar dan zonder de gebruikelijke ansjovis.

Ingrediënten: Water, appelsap van concentraat, azijn, gedehydrateerde knoflook, zuurteregelaars: citroenzuur, smaakstoffen, tamarindextract, kleur: geroosterde malt extract, specerij extracten

150ml  

Prijs: € 3.03   Merk: Life and Health

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Worchestershire, deel 2
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2004, 11:18:09 »
www.foodsubs.com zegt "steak sauce" of sojasaus.

Niks geen dure flesjes vegaversie kopen die dan in de kast gaan staan te verpieteren, gewoon werken met wat je hebt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Worchestershire, deel 2
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2004, 11:20:53 »
Hee, dat wou ik ook net zeggen! >:(

 :-*
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Worchestershire, deel 2
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2004, 11:55:25 »
Sojasaus ipv Worchestershiresaus vind ik een abominatie, het lijkt alleen qua kleur een beetje op elkaar. Is wel creatief maar je hebt er niets aan als je de smaak van Worchestershire saus wilt benaderen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershire, deel 2
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2004, 13:03:07 »
Ik zal het proberen met een pietsie Tamari en laat het dan weten. 3 Euro nogwat voor een flesje wat ik inderdaad bij lange na niet op ga maken...vinnik zonde.
Pennywise, poundfoolish
« Laatst bewerkt op: 17 december 2004, 13:05:55 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershire
« Reactie #6 Gepost op: 25 december 2004, 23:24:29 »
Tamari? Natuurvoedingswinkels, kruidenwinkels, toko's...Albert Heijn zal het misschien ook wel hebben.
Het is een vegetarische sojasaus...ik ken het vanuit een blauwe maandag macrobioot zijn. Het is erg Yang  ;)
de tuin: dat ben ik

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2004, 03:27:30 »
Indien de smaak niet 100% hetzelfde moet zijn, en je gewoon iets pikant wilt, kan ik Madras aanraden (indische hete curry op basis van chili).  Schroeit lekker :-)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2004, 12:55:23 »
VegaShopping.nl heeft dit in het assortiment. Het is een mix waarbij je de saus aanmaakt. Je kunt er 110 porties mee maken. Kost 3,24 euro. Geen ervaring mee, wie wel?
« Laatst bewerkt op: 31 december 2004, 13:18:28 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #9 Gepost op: 31 december 2004, 18:03:08 »
Van Lima?
We hadden nog een worcestershiresausdraad waarin daarvan recensies stonden + een recept om je eigen worcestersaus te maken van Johan, maar volgens mij is die draad geruimd. Lekker handig  :-\
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #10 Gepost op: 01 januari 2005, 16:43:28 »
Van Lima?
nee, van vegaliving. Eigen huismerk?? Nooit eerder van gehoord, dus ik kan het ook wel verkeerd lezen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2005, 16:30:25 »
Ik heb in Engeland bij een superstore Tesco's een flesje gekocht van het merk Life en is minder zout, glutenvrij en ook geschikt voor veganisten. Ik weet niet meer hoeveel het kostte maar ik wilde 'm graag hebben want ik vind 't wel lekker in sauzen en dressings.  :yummie:

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #12 Gepost op: 08 december 2009, 15:46:07 »
In Groningen in de biowinkel hebben ze het gewoon in voorraad.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #13 Gepost op: 08 december 2009, 15:55:02 »
Waar smaakt W. eigenlijk naar? Ik zag laatst een flesje ansjovisloos in een gewone supermarkt, welke? welke? wilde het spontaan meenemen. Tot ik bedacht dat ike r geen toepassingen voor ken.
(Behalve door de filet americain, maar het gehaktprutje is toch ok al uit het assortiment).

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #14 Gepost op: 08 december 2009, 18:52:16 »
Waar smaakt W. eigenlijk naar? Ik zag laatst een flesje ansjovisloos in een gewone supermarkt, welke? welke? wilde het spontaan meenemen. Tot ik bedacht dat ike r geen toepassingen voor ken.
(Behalve door de filet americain, maar het gehaktprutje is toch ok al uit het assortiment).
Ik kook nog wel eens voor vleeseters of vleesverlaters. Ik doe het wel in verschillende tomatensauzen. Ook gebruik ik het wel voor het extra op smaak brengen van risotto, soufflé, feesthapjes of hartige taarten. Het smaakje kan heel goed in de plaats komen (of verrijken) van kaas.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #15 Gepost op: 08 december 2009, 22:27:50 »
Lekker in de tomatensap
,,,,فلافل

berkman

Re:Worchestershiresaus
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2009, 00:13:47 »
Vega Worcestersaus is inderdaad bij de betere biologische winkel te krijgen (van het merk bionova) maar een goed alternatief dat veganistisch, beter te krijgen en ook nog eens goedkoper is, is HP-sauce van Heinz. http://en.wikipedia.org/wiki/HP_Sauce
Is wat dikker in vergelijking met Worcestersaus maar komt qua smaak dicht in de buurt. Toen ik nog geheel veganistisch at gebruikte ik het vooral vaak voor het maken van knoflooksaus.
Moet bij de de betere supermarkt zeker te vinden zijn. (Jumbo bijvoorbeeld)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #17 Gepost op: 11 december 2009, 10:29:23 »
Ik heb dit bij AH ook eens gekocht. Ik vind het wel anders dan de worcestersaus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2009, 17:22:09 »
Vega Worcestersaus is inderdaad bij de betere biologische winkel te krijgen (van het merk bionova) maar een goed alternatief dat veganistisch, beter te krijgen en ook nog eens goedkoper is, is HP-sauce van Heinz. http://en.wikipedia.org/wiki/HP_Sauce
Is wat dikker in vergelijking met Worcestersaus maar komt qua smaak dicht in de buurt. Toen ik nog geheel veganistisch at gebruikte ik het vooral vaak voor het maken van knoflooksaus.
Moet bij de de betere supermarkt zeker te vinden zijn. (Jumbo bijvoorbeeld)

???

(Valt wat mij betreft onder dezelfde categorie als 'heb je geen tabasco in huis? Gebruik dan zoete chilisaus.')
This is between me and the vegetable!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Worchestershiresaus
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2009, 22:52:22 »
ik heb stiekem gewoon die met anjovis gekocht (zou ik een aantal jaar gelden nooit gedaan hebben). als je een klein beetje in je gerecht doet, zit er hooguit een paar promille vis in je eten... niet helemaal consequent, maar soms moet je een beetje makkelijk zijn, helaas...