Hoezo liggen de lonen er laag?
Ik heb eens een maand voor GAIA aan een circusrapport gewerkt. Mijn beloning zou zijn: €1000 bruto. Als ik daar netto van maak dan zit ik zo'n €100 euro onder het bedrag wat ik aan uitkering ontvang.
Maar ze hadden bij GAIA nogal irreële en onredelijke eisen. Mijn rapport moest bovendien na een maand af zijn. Het was af, men was er in eerste instantie tevreden over, maar toen bedacht men toch dat het eigenlijk niet shockerend genoeg was. Dus toen werd mij verteld dat ik er nog twee weken aan moest werken. Ik zei dat dat niet de afspraak was en dat ik andere zaken had. Nou, dan zou ik die €1000 niet krijgen. En die heb ik nooit gekregen.
Ze stellen ook hele hoge eisen aan hun mensen. Ik was niet de eerste die aan het rapport werkte, er was al eerder iemand weggevlucht. En de toenmalige receptioniste vertelde me ook al over dat ze zich een keer heel ziek voelde maar gewoon moest komen werken.
GAIA is zeker goed voor de dieren, en op dat punt heb ik respect voor wat ze hebben bereikt. Maar ik heb geen respect voor hoe ze met mensen omgaan.