Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Kookblunders
« Reactie #200 Gepost op: 25 april 2009, 22:00:29 »
Van een ander kaliber maar enigzins gerelateerd aan eten. Ik zette van de week mijn tanden in een enorme bonbon (van mijn moeder meegekregen die het zelf weer bij een winkel had gehad) en het smaakte nogal naar... niks. Nou ja, niet zoet. En het was ook wel taai. Ineens besefte ik me dat ik in een heerlijke .... kaars in bonbonvorm had gebeten. Tsja....
:heehee:

Dat doet me denken aan mijn moeder, die in Oostenrijk na een bijzonder lange wandeltocht door de bergen een fikse teug uit een klein flesje nam dat haar met veel omhaal was aangeboden op het eindpunt. Het bleek eau de cologne te zijn.

;D

Mijn moeder zei nog: "Als ik dat had geweten, had ik hem gehouden".

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 26 april 2009, 12:58:17 »
net tijdens het cake bakken klodder boter in de magnetron laten ploffen  ;D ::)

magnetron van mama en papa is toch tikje steviger dan die op de klaprooslaan...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Schanulleke

« Reactie #202 Gepost op: 26 april 2009, 13:58:32 »
Ook zo leuk: zelf brood bakken en dan het zout vergeten. :frusty: Smaakt echt werkelijk nergens naar! Heb het maar aan de ganzen gevoerd.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #203 Gepost op: 26 april 2009, 14:26:55 »
Tss, volgende keer een soort bruschetta van maken hoor! Grillen met olijfolie, als het dan hard is, insmeren met knoflook, zout erover en daarop fijngesneden tomaten met basilicum.

Schanulleke

« Reactie #204 Gepost op: 27 april 2009, 21:51:08 »
Ha ha, dat gebeurt me echt geen tweede keer hoor! En de ganzen (en de meeuwen) hebben er lekker van gegeten... ;)

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #205 Gepost op: 05 mei 2009, 11:58:51 »
had  ik vorige week een hele lekkere hartige taart gemaakt (althans, dat was de bedoeling)
blijkt de oven stuk te zijn :(
Het bovenste verwarmingselement doet helemaal niks meer, met als gevolg dat de onderkant van de taart zwart begon te worden en de bovenkant nog altijd derrie was :(
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #206 Gepost op: 05 mei 2009, 16:08:53 »
Dat is een kookbaal!

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #207 Gepost op: 05 mei 2009, 16:45:42 »
ja dat was het eigenlijk ook wel heel erg.

Maar doordat er iemand hier voor het eerst kwam eten voelde het ook wel wat als een blunder (ook al kon ik er niet echt wat aan doen)

Schanulleke

« Reactie #208 Gepost op: 05 mei 2009, 19:05:29 »
ja dat was het eigenlijk ook wel heel erg.

Maar doordat er iemand hier voor het eerst kwam eten voelde het ook wel wat als een blunder (ook al kon ik er niet echt wat aan doen)

En dan eindig je alsnog met afhaalpatat... :(

Offline Xiara

• 457
« Reactie #209 Gepost op: 05 mei 2009, 20:12:57 »
idd! Ik kon ook echt niks anders meer verzinnen :(

Kiwi

« Reactie #210 Gepost op: 17 mei 2009, 19:42:45 »
Niet echt een kookblunder, eerder een winkelblunder.
Ik had van de week een zak verse aardappelschijfjes gekocht, van Aviko. Dus ik gooide die net in de pan, bleek ik in plaats van een zak verse schijfjes een zak patat gekocht te hebben. ::) Het was wel wat raar om patatjes te bakken in een koekenpan, maar ze smaakten uiteindelijk best wel goed (stiekem misschien nog wel beter dan gefrituurde patatjes)!

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #211 Gepost op: 18 mei 2009, 10:40:55 »
Het enige wat ik even kan bedenken was dat ik netjes aan de ene kant van de keuken alle groenten en ui enzo aan het snijden was en netjes op de snijplank had liggen. Ik wilde even mijn handen wassen, draai ik me om , plank leeg.... Had m'n vriend "die troep" even weggegooid zodat ie aan het eten kon beginnen....  :P

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #212 Gepost op: 18 mei 2009, 14:27:20 »
Niet echt een kookblunder, eerder een winkelblunder.
Ik had van de week een zak verse aardappelschijfjes gekocht, van Aviko. Dus ik gooide die net in de pan, bleek ik in plaats van een zak verse schijfjes een zak patat gekocht te hebben. ::) Het was wel wat raar om patatjes te bakken in een koekenpan, maar ze smaakten uiteindelijk best wel goed (stiekem misschien nog wel beter dan gefrituurde patatjes)!

Ik dacht laatst dat ik een pak diepvriesprei had gekocht, 't waren sperzieboontjes en die lust ik helemaal niet! Mike wel en ik schijn ze wel leuk te kunnen klaar maken.....

Offline IneN

• 873
« Reactie #213 Gepost op: 18 mei 2009, 15:52:01 »
Het enige wat ik even kan bedenken was dat ik netjes aan de ene kant van de keuken alle groenten en ui enzo aan het snijden was en netjes op de snijplank had liggen. Ik wilde even mijn handen wassen, draai ik me om , plank leeg.... Had m'n vriend "die troep" even weggegooid zodat ie aan het eten kon beginnen....  :P

???  ;D

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #214 Gepost op: 30 mei 2009, 07:36:07 »
De oven bij het brood bakken op de rijsstand zetten in plaats van op 200 graden. Ik zet de oven altijd op de timer, zodat ik 's ochtends bij het opstaan het brood uit de oven kan halen. In plaats van ontbijten kon ik nu aan het poetsen, want het was de pan uit gerezen, en ik had geen brood voor het ontbijt.

Offline braam

• 460
« Reactie #215 Gepost op: 30 mei 2009, 07:52:01 »
Snel naar Bakker Bart!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #216 Gepost op: 30 mei 2009, 08:48:03 »
Ik dacht meer aan Hartog. Ik bak zelf omdat ik dat normaal te veel moeite vind, maar ik zal toch moeten ontbijten.

Offline braam

• 460
« Reactie #217 Gepost op: 30 mei 2009, 09:17:17 »
Inderdaad een beter adres! ik bak ook veel zelf, leuk en lekker!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #218 Gepost op: 31 mei 2009, 15:02:40 »
zoete boter gemaakt ipv. slagroom.. omdat ik niet keek maar iets aan mijn moeder aan het uitelggen was
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #219 Gepost op: 03 juni 2009, 20:55:35 »
Hier meer een kookbaal; mixer in mn gezicht ontploft, met bijpassende steekvlam.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy