Vegatopia Forum

Kookblunders

Jegroentje

Re:Kookblunders
« Reactie #80 Gepost op: 13 mei 2007, 16:37:17 »
Kookblunders genoeg...

Ik had een recept van het net afgeplukt voor veganistische appelkoek. Er moest 5KG geraspte appel in en aangezien ik nog nooit gebak had gemaakt ging ik er blindelings vanuit dat dat klopte.... dus ik zat met 5KG geschilde en geparte grannies om te gaan raspen... na een half uur vond ik het wel opmerkelijk hoeveel raspsel ik had en hoe veel appel er nog was om te raspen. Has dus 0.5 KG moeten zijn (maar er stond toc hecht 5 KG in het recept).  :-[

Pizzabodem. Ik had geen gist in huis dus baking powder geprobeerd. Het resultaat was niet slecht maar de pizzabodem leek uitendelijk meer op een focassia.

Een authentieke curry waar citroengras in moest... ik weet niet wat ik fout gedaan had maar die stukken bleven keihard.

En zelfs een simpele geimproviseerde sport-smoothie was een rampzalig resultaat (mijn eerste smoothie na aanschaf van een blender) : een bakje van dat bevroren taartfruit, een half blok tofu, een banaan, een glas vruchtensap en een schep proteinepoeder.
Was niet weg te krijgen....  :-[
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2007, 16:37:54 door Jegroentje »

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 13 mei 2007, 16:49:08 »
Een authentieke curry waar citroengras in moest... ik weet niet wat ik fout gedaan had maar die stukken bleven keihard.

Ik kook citroengras altijd alleen mee voor de smaak... en haal de stukken er dan dus voor het eten uit.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

bonnie

« Reactie #82 Gepost op: 15 mei 2007, 17:07:25 »
Gisteren heb ik de seitanstoofpot met bier gemaakt die ik op deze site gevonden had.. 'tis alleen jammerlijk mislukt  :-[

kon geen seitan krijgen in de supermarkt , dus maar vegagehakt genomen
en alles bijelkaar smaakte het bitter en zouteloos ( ook met zout erbij )
bah  >:(

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #83 Gepost op: 15 mei 2007, 17:24:41 »
 :pet:
Ik ben idd bang dat vegagehakt veel te 'fijn' is: seitan dat zijn grote stukken.
Seitan is bovendien best zout van zichzelf, dus met seitan is het gerecht zelfs aan de zoute kant.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2007, 17:25:13 door Selly »
,,,,فلافل

Jippia

« Reactie #84 Gepost op: 29 mei 2007, 22:20:10 »
Pasta, rijst, andere granen, het kookt meestal wel over. En als ik een roerbakschotel maak in mijn hapjespan (heb geen wok) valt er altijd wel wat naast het fornuis. Teveel zout, te weinig zout, waterige saus (ondanks dat ik het water echt afgemeten had), groenten die niet gaar of juist te gaar zijn, vegaburgers die zwart uit de pan komen, pannenkoeken idem dito, mix voor nasi door de macaroni roeren, een taart die in de koelkast zou moeten opstijven en dat na een dag nog niet deed  ??? en zo kan ik nog wel even doorgaan. Toch krijg ik altijd complimenten van gasten die bij mij eten en mijn schoonouders en mijn ouders scheppen tegenover iedereen op over mijn kookkunst....

Mirjam

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #85 Gepost op: 29 mei 2007, 22:22:39 »
Pasta, rijst, andere granen, het kookt meestal wel over.

Zet je het wel zacht met het deksel er een beetje schuin op?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #86 Gepost op: 29 mei 2007, 22:35:27 »
Pasta, rijst, andere granen, het kookt meestal wel over.

Zet je het wel zacht met het deksel er een beetje schuin op?
Ik doe er meestal een scheutje olie in (ook bij de rijst) en ik steek een kromgebogen lepetje onder de deksel. Ik heb amper last van overkoken, en dat op elektrisch.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #87 Gepost op: 29 mei 2007, 22:38:37 »
Maar van olie wordt pasta zo glibberig en dan gaat de saus er niet lekker aanplakken.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #88 Gepost op: 29 mei 2007, 22:48:26 »
Maar van olie wordt pasta zo glibberig en dan gaat de saus er niet lekker aanplakken.
O?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #89 Gepost op: 29 mei 2007, 22:50:54 »
Nooit gemerkt of praat ik onzin? Het glibbert er dan zo langs. Bij pasta met rode saus mag er van mij geen olie door.

Aiko

« Reactie #90 Gepost op: 30 mei 2007, 19:51:06 »
Ik zit mij te bedenken; als je bij het koken van rijst er ook een scheutje voedselkleurstof gooit, wordt de rijst dan ook daadwerkelijk - stel - blauw of groen?

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #91 Gepost op: 30 mei 2007, 20:13:50 »
Het neemt water op, dus ja.

Blauwe rijst, goed idee. :D

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #92 Gepost op: 30 mei 2007, 20:14:58 »
:pukey:

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #93 Gepost op: 30 mei 2007, 20:21:32 »
Jij was ook al niet van de blauwe dagcrème he?

Mij lijkt het wel grappig. Een vriendin van mij zeurt altijd dat ik obsessed ben met blauw; lijkt me wel grappig omdat een hele blauwe maaltijd te maken. Met blauwe pepermuntcupcakes toe. :heehee:

Gwennepen

« Reactie #94 Gepost op: 30 mei 2007, 20:24:32 »
Ik kende vroeger iemand met een swatchhorloge met een afbeelding van blauwe spaghetti en het recept daarvan erop. Toen had ik een flesje blauwe voedselkleurstof voor hem gekocht in een toko, maar hij dacht dat ik hem in de maling nam want het was die dag 1 april. Dat is dus geen dag om aardig op te zijn. ::)
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 20:34:23 door Gwennepen »

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #95 Gepost op: 30 mei 2007, 20:38:13 »
Jij was ook al niet van de blauwe dagcrème he?

Mij lijkt het wel grappig. Een vriendin van mij zeurt altijd dat ik obsessed ben met blauw; lijkt me wel grappig omdat een hele blauwe maaltijd te maken. Met blauwe pepermuntcupcakes toe. :heehee:

O ja, die dagcrème was ik alweer bijna vergeten. Ik ben inderdaad niet van de blauwe dingen om op te eten of op je te smeren.

Maar ik moet zeggen, een hele blauwe maaltijd klinkt best grappig. Zolang ik 't maar niet op hoef te eten.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 20:40:17 door Dot »

Offline Anand

• 112
  • Geslacht: Man
« Reactie #96 Gepost op: 01 juni 2007, 09:18:42 »
Vorige week op vakantie een flesje vega stremsel gekocht. Dus deze week een poging voor kaas/panier, melk verhit tot 35 graden en spul er bij gedaan, stremde nog best mooi. Daarna een nacht laten staan in pekel. Gisteren ochtend had ik een lekker feta achtig kaasje. Dus ik wou het opbakken zoals ik gewend ben met panier, smelt het ineens... en eindigde ik dus met kaassaus  :'(

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #97 Gepost op: 01 juni 2007, 11:12:35 »
Ik zit mij te bedenken; als je bij het koken van rijst er ook een scheutje voedselkleurstof gooit, wordt de rijst dan ook daadwerkelijk - stel - blauw of groen?
Ooit Bridget Jones gezien?

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #98 Gepost op: 01 juni 2007, 11:17:35 »
:laugh:

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #99 Gepost op: 01 juni 2007, 11:48:01 »
Heb ooit slagroom blauw gekleurd ivm een feestje met Bridget thema. Dat werd nogal, ja BLAUW.

Een oude bekende deed het met zijn kooktheatershow, maakte blauwe en groene pannenkoeken. Dat is wel erg leuk voor kinderen enzo.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2007, 11:49:18 door LL de Ling »