Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #540 Gepost op: 14 mei 2013, 22:01:07 »
Ik heb als kind ooit heel lief bedoeld voor mijn moeder appelflappen gemaakt, voor als ze thuis kwam. Naar mijn weten had ik alles goed gedaan, maar ze spuugde de eerste hap meteen uit. Bleek dat ik zwarte bonen voor rozijnen had aangezien!

;D Prachtig! Waren ze gedroogd of uit blik?

Offline Myka

• **
  • 36
« Reactie #541 Gepost op: 14 mei 2013, 22:29:45 »
Ik heb als kind ooit heel lief bedoeld voor mijn moeder appelflappen gemaakt, voor als ze thuis kwam. Naar mijn weten had ik alles goed gedaan, maar ze spuugde de eerste hap meteen uit. Bleek dat ik zwarte bonen voor rozijnen had aangezien!

;D Prachtig! Waren ze gedroogd of uit blik?

Nou!  ;D achteraf is dit een familiegrapje geworden. "Weet je zeker dat het rozijnen zijn?" ha ha mam!
het waren gedroogde zwarte bonen in een weckpot.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #542 Gepost op: 31 juli 2013, 12:11:27 »
Contactlenzen inzetten nadat je een madame-jeannetpepertje hebt gesneden - zelfs na uitgebreid handen wassen en douchen - is geen goed idee. Ik herhaal: geen goed idee.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #543 Gepost op: 31 juli 2013, 12:33:55 »
Oeps.... kun je inmiddels weer een beetje zien zonder tranen?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #544 Gepost op: 31 juli 2013, 12:39:11 »
Ja dat is echt dramatisch.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #545 Gepost op: 31 juli 2013, 13:06:07 »
Auw auw auw, dat is heel erg pijnlijk... Zijn het harde lenzen? Als het zachte zijn zou ik zeggen: weggooien.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #546 Gepost op: 31 juli 2013, 13:49:05 »
Auw auw auw, dat is heel erg pijnlijk... Zijn het harde lenzen? Als het zachte zijn zou ik zeggen: weggooien.
Het zijn inderdaad zachte lenzen. Ik heb ze weer terug in het bakje gedaan en zojuist weer ingezet - ging gelukkig prima. Ik kan weer zien  8).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #547 Gepost op: 31 juli 2013, 17:23:53 »
Wat een lef om ze weer in te doen :) Fijn dat je geen last meer hebt!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #548 Gepost op: 31 juli 2013, 17:24:16 »
Oh, die is erg! Auw!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #549 Gepost op: 31 juli 2013, 19:29:15 »
Ik snijd Madame Jeanettes altijd met een latex handschoentje aan. Verder gebruik ik die dingen bijna nooit, maar bij die pepers zijn ze wel fijn!
Ook iets om te proberen, je handen iets invetten/olieën, even wachten en dan goed met zeep wassen.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #550 Gepost op: 01 augustus 2013, 18:07:52 »
Gisteren wilden we de groenten eten die ik dag ervoor had gekocht. Helaas waren de groenten niet meer goed omdat ik ze op 4 overrijpe stuks fruit had gelegd. :( In mijn gedachten en volgens het lijstje hadden we dat fruit al op. :o Echt balen van de komkommer, tomaten en natuurlijk ook van de perziken en nectarines. Als gevolg hebben we bij de shoarma ijsbergsla met geraspte wortel en een aantal zilveruitjes gegeten die ik in de koelkast had gelegd.
Groetjes, Antje

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #551 Gepost op: 14 augustus 2013, 09:46:05 »
Bij een quiche is het zo moeilijk om de onderkant doorbakken te krijgen zonder de bovenkant te verkolen. Dus zette ik de quiche na 35 minuten bakken ook nog eens ondersteboven onder de grill, begon een gezellige babbel met de dochter en slaagde er zo in de onderkant te verkolen  :-\ Gelukkig was het bladerdeeg en kon ik er enkele lagen vanaf pellen zodat het eten toch niet helemaal naar de vaantjes was.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #552 Gepost op: 14 augustus 2013, 17:28:03 »
De tofu op te weinig water gezet, waardoor de bovenste helft helemaal slijmerig en ranzig is geworden. Enkeltje vuilnisbak, helaas  :(

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #553 Gepost op: 10 oktober 2013, 21:03:31 »
Ik heb een hele handige friteuse. Met een kraantje om het vet weg te laten lopen in de fles. Je kunt hem dus goed afwassen en dan leeg in de kast zetten, het vet netjes in de fles ernaast, tot je hem maanden later weer eens nodig hebt. Moet je alleen niet vergeten dat %#€$¥#}%$€! kraantje eerst weer dicht te doen als je het vet er weer in doet. Twee keukenrollen en twee sopjes later zit ik nu toch aan de patat. Aanrecht weer schoon, vloer weer schoon, alle ladenfrontjes weer schoon, kookplaat weer schoon... Twee liter frituurvet is best veel kan ik je vertellen.
* Sam denkt dat de kans dat dit nog een keer gebeurt nihil is....

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #554 Gepost op: 11 oktober 2013, 07:38:34 »
 :heehee:

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #555 Gepost op: 11 oktober 2013, 08:14:30 »
Ai ai, en het is zo lastig op te ruimen. Ik heb ook zo'n handig kraantje en V. heeft die fout ook een keer gemaakt, maar toen had hij het heel snel door dus was er maar een beetje uitgelopen.

Offline Dee

• 131
« Reactie #556 Gepost op: 11 oktober 2013, 08:53:28 »
 Dat is geen pretje om op te kuisen, ik heb ook al enkele avnturen beleefd met fritvet....

:pet:

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #557 Gepost op: 11 oktober 2013, 11:12:10 »
2 liter, jeetje Sam. Maar de verbrande calorieen kun je dan wel weer riant aanvullen  :P

Ik twijfelde altijd of zo'n ding nou echt handig schoon te maken, maar het bevalt jullie wel? Mams moet een nieuwe frituur, dus dit zou op zich wel handig zijn voor haar als het echt goed werkt...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #558 Gepost op: 11 oktober 2013, 13:10:39 »
Ik vind deze friteuse verder een uitkomst. Nagenoeg alles kan in de vaatwasser, alleen het stroom element niet. Na gebruik staat hij gewoon leeg en schoon in de kast met het vet in een fles, dit vind ik veel schoner dan het vet twee maanden in de pan laten zitten tot de volgende keer. En het kraantje werkt dus wel heel goed, ik vind het een perfecte manier om het vet terug in de fles te krijgen. (Of op de vloer... >:()

M., goed dat V. er zo snel bij was, ik was net de vaatwasser leeg aan het halen met mijn rug er naar toe.

Ik was trouwens (na de eerste grondige vloek) wel hardop aan het lachen toen ik het opruimde, want het is natuurlijk te stom voor woorden om niet te checken of dat kraantje dicht is  :frusty:

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #559 Gepost op: 11 oktober 2013, 13:12:02 »
Dat is geen pretje om op te kuisen, ik heb ook al enkele avnturen beleefd met fritvet....
Vertel vertel.... Het is de kookblunder draad dus hou je niet in  :)